ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Selekcja ogniw 18650
Autor Wiadomość
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   

No to mamy nareszcie (przynajmniej ja) coś bardziej konkretnego:
Gizmag
Ach, żeby tak cztery takie "cegły"...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   

A później na ulicy: "kup pan cegłę" :D
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   

zeeltom napisał/a:
A później na ulicy: "kup pan cegłę" :D
W podręcznym słowniku dla Anglików w Warszawie było: "Couph phanh thegway"
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 08 Lis, 2013   

Co do żywotności to dla li-jon podają ok 500 cykli do 80%. Jak dla mnie to i tak dużo, bo przy 30kWh mam zasięg do 200km (ostrożnie 150)×500 daje 75000km (to jakieś 10 lat).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Chwilowo Tesla ma "złą prasę', spadly akcje, bo wczoraj zapalił sie kolejny samochod po wypadku i uderzeniu w akumulatory.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Dlatego dobrze jest łączyć ogniwa drutami, bo bezpiecznik główny zabezpiecza całe aku, a jak się wbije coś, albo zgniecie kilka ogniw, to upali druciki do nich.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

W praktycznym wykonaniu wyglądałoby to np. tak:

A pod spodem normalne łączenie biegunów ujemnych.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Fakt, to mogło by zabezpieczyć. Jak choćby jedno ogniwo zostanie zgniecione to inne dostarczają moc do niego przez całkiem konkretne blaszki bez przeszkód i się fajczy.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

WojtekErnest napisał/a:
Chwilowo Tesla ma "złą prasę', spadly akcje, bo wczoraj zapalił sie kolejny samochod po wypadku i uderzeniu w akumulatory.
Tutaj trochę wiecej o dotychczasowych zdarzeniach (są filmiki) Jak dotąd nikomu nic sie nie stało (odpukać), przedział pasażerski (w środku) podobno nawet nie zostaje okopcony, można z tego wnioskować że pasażerowie w przypadku pożaru baterii są doskonale chronieni.

Ciekawa teoria z komentarzy do artykułu: ;)

Cytat:
Kto ma wolnych 10 baniek ($-przyp.)? za 100tys kupi samochodzik i spali spektakularnie na jakimś tłocznym skrzyżowaniu w centrum NY, po spadku akcji kupi ich za 9mln 900tys, po odbiciu 10% co pewnie jest kwestią miesiąca jest 890tys do przodu. Najwyraźniej już się takich trzech znalazło. tesla ma ten niefart (?), że jego produktami interesują się głównie ludzie którzy mają trochę wolnego hajsu.


Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 09 Lis, 2013   

Zastanawia brak filmow o konstrukcji tego pakietu a nawet o probach naprawy, wymiany ogniw.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Nie widzę w tym nic dziwnego, jeśli pakiet akumulatorów składa się z 16 'cegieł' to wymienia się 'cegły', nikt sie nie będzie bawił w reanimację poszczególnych ogniw w 'cegle', z prostego powodu - historia Tesli model S ma niespełna 2 lata więc wszystkie baterie prawdopodobnie są wciąż objęte grarancją.

'Operacji-reanimacji' i prób wymiany pojedyńczych ogniw w 'cegle' spodziewam się dopiero po tym okresie, cała 'cegła' jest dość kosztowna (~500$), w ramach gwarancji w Tesli wymienia się 'cegły' bo to jedyny sposób aby szybko i efektywnie rozwiązać problem niedomagań baterii.
Jak się skończy gwarancja i trzeba będzie samemu zainwestować w naprawę, to wtedy doczekamy się filmów i tutoriali z takich akcji ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

WojtekErnest napisał/a:
Zastanawia brak filmow o konstrukcji tego pakietu a nawet o probach naprawy, wymiany ogniw.
A czy ktoś spotkał opis wymiany całej "cegły"? Przecież stopień naładowania starej i nowej muszą być identyczne - inaczej popłyną szkodliwe prądy wyrównawcze.
Chyba że dostępne są tylko dla specjalizowanych warsztatów firmowych (są takie w Polsce?).
Druga możliwość - elektronika w "cegle" zabezpiecza wymianę.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

jerzyz napisał/a:
Przecież stopień naładowania starej i nowej muszą być identyczne - inaczej popłyną szkodliwe prądy wyrównawcze.
Musiałbyś najpierw 'cegły' zrównoleglić żeby była szansa na takie prądy.
IMO 'cegła' w szerszej perspektywie jest dla systemu zasilania samochodu prawdopodobnie taką (naszą) pojedyńczą 'celą'. Tam jest bateria 85kWh, nie podejrzewam żeby jakiś szczególny sens miało monitowane każdych 100Wh, a nawet 1kWh, wystarczy nadzorowanie takich 'cegieł', utrzymywanie podobnego balansu na wszystkich i ew. zgłaszanie awarii związanych z drastycznym spadkiem parametrów którejś z 'cel'.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

Nie znalazłem również na stronach Panasonica specyfikacji, nr modelu tej cegly. Ciekawe..
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013   

WojtekErnest napisał/a:
Nie znalazłem również na stronach Panasonica specyfikacji, nr modelu tej cegly. Ciekawe..
Rzeczywiście podejrzana sprawa. Wiadomości są głównie z 2009 roku, nigdzie nie znalazłem innego foto niż to z wycięciem ukazującym zawartość - chyba to był tylko projekt :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group