TESLA -pakiet akumulatorów na ogniwach 18650 |
Autor |
Wiadomość |
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Oczywiście lepszych lub gotowych rozwiązań niz na ogniwach 18650 jest co najmniej kilkanaście. Ale to jest metoda małoakosztowna i b.tania w eksploatacji , bo ew. podmiane podlegaja pojedyncze tanie ogniwa a nie cale drogie pakiety. Jest to odwrotnie do innych rozwiązań.
|
WojtekErnest, jakie znasz lepsze rozwiązania niż na 18650? Nie przeczę że istnieją, tylko chciałbym wysłuchać (przeczytać) opinię innych, w tym Twą. Pozdro. |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014
|
|
|
Pawiel, pewnie jakieś pryzmatyczne, łatwiejsze do upakowania, lżejsze o puszeczkę... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014
|
|
|
Myślę, że nie bez powodu tak duża firma produkująca samochody elektryczne stosuje ogniwa 18650, musi być ku temu jakiś powód. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014
|
|
|
Bezpieczniki są dla sytuacji awaryjnych (wbija się w baterię jakiś pręt, zgniecenie w czasie kolizji itp. ), powoduje zwarcie jednego, czy kilku ogniw wówczas przepalają się druciki, a nie płonie bateria. Przy normalnej eksploatacji ładując, czy rozładowując dość szybko można się zorientować po odbieganiu napięcia na danej sekcji od innych (w silnikach spalinowych też stosuje się pomiar przelewu na wtryskach i jak któryś odbiega to albo leje, albo jest zatkany). Bezpieczniki powinny przepalać się tylko przy zwarciach, a nie przy normalnej eksploatacji. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Pawiel
brygadzista Pawieł
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 281 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014
|
|
|
Fakt. jest to prawie doskonałe zabezpieczenie. Ale zastanawiam się, jak rozwiązać sprawę owych drucików, kiedy by się zleciło jakiejś firmie wykonanie pakietu z 18650... Zwykle oni posługują się blaszkami i zgrzewaniem specjalną spawarką. Pewnie z jakimś prętem (do którego owe druziki miałyby być przytwierdzone) by sobie poradzili bez problemu, o tyle z wykonaniem owych drucików albo blaszek które miałyby je zawierać, byłby problem... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 22 Cze, 2014
|
|
|
To akurat juz jest latwe w domowych warunkach bo ten drucik bym lutowal do blaszek. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
szpaku
początkujący
Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
ev-drive.eu
stażysta
Wiek: 66 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 165 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 31 Lip, 2014
|
|
|
Wracając do tych drucików ( bezpieczników) , z czego to zrobić i jaki przekrój na pojedyncze ogniwo ? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 31 Lip, 2014
|
|
|
Jest gdzieś w tych filmach powiedziane na jakim silniku ta Samba jeździ? Obejrzałem 2 odcinki ale na wszystkich zejdzie mi mnóstwo czasu. |
|
|
|
|
szpaku
początkujący
Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 27 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
W miesięczniku MANAGER 10/2014 na stronie 84 jest artykul "Tesla samochód z energią ".
Obszerny ciekawy artykuł użytkowo-techniczny.
Aktualnie w Polsce jest ich podobno ok 20szt.
ŁAdowanie pełne (do 90 %) :
230 V 4kWh - 25 godz
trojfaz 11 kWh - 9 godz
trojfaz 22 kWh - 4,5 godz
superstacja 120 kWh - ok 15-35 min
W Europie jest takich stacji 40, w tym najblizasza w Berlinie.
W przyszłym roku ma byc 60 w tym uwaga 5 szt w Polsce : Lódz,Poznań, Włocławek, Katowice,Wrocław
W przyszłym roku rusza 'masowa' produkcja mniejszego modelu X za ok 30 tys $. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
Tak się zastanawiam co to są za ogniwa które można ładować 2C. Już do l dla lipoli nie jest to wskazane (poza turnigy Nano) |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 15 Paź, 2014
|
|
|
W środku są pakiety wysokoprądowe 18650 z "wymyślnym" systemem chłodzenia i nadzorowania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014
|
|
|
sietaz napisał/a: | Tak się zastanawiam co to są za ogniwa które można ładować 2C. Już do l dla lipoli nie jest to wskazane (poza turnigy Nano) |
Z czego wychodzi 2C??
W tesli nie ma tak małych pakietów.
Najmniejeszy to 60kWh. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 19 Paź, 2014
|
|
|
Wojekernest podał czas ładowania dla stacji supercharger 15-35 minut. To jest przedział nawet 4C -1.8C |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
|