TESLA -pakiet akumulatorów na ogniwach 18650 |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015
|
|
|
Jego ciągnie w kosmos, na Twiterze nie ukrywa, że chce lądować na Marsie, chce tam założyć kolonie. Wszystko jest podporządkowane temu celowi.
Więc można wysnuć wniosek, że te wszystkie tesla, SpaceX, satelity, samochody, kolej itp to jego firmy, które zagwarantują mu zysk, miliardy $ rocznie na pokrycie dzieła jego życia. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015
|
|
|
Moim zdaniem kasa "zryła mu beret" . Chociaż jak się tak zastanowić to chyba tylko tacy mogą to zrobić .Bo jemu już zwyczajnie przez nadmiar kasy brakuje zainteresowań i wyzwań na ziemi . |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015
|
|
|
Nie da się ukryć, że kosmos to zyszłość i prędzej czy później trzeba tam polecieć tylko musk chce już. Gdybym miał okazję też bym poleciał tylko to wymaga jednak bardzo dużej kasy
Przecietny człowiek też powie, że Twój bajk Pykacz to obłęd i nie masz chyba na co kasy wydawać , ale pasja to pasja |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015
|
|
|
sietaz napisał/a: | Nie da się ukryć, że kosmos to zyszłość i prędzej czy później trzeba tam polecieć tylko musk chce już. Gdybym miał okazję też bym poleciał tylko to wymaga jednak bardzo dużej kasy
Przecietny człowiek też powie, że Twój bajk Pykacz to obłęd i nie masz chyba na co kasy wydawać , ale pasja to pasja |
Tylko po co w kosmos ? Tylko dlatego bo na ziemi już nic znaczącego nie można osiągnąć ? Chociaż może to faktycznie kwestia skali .
CO do mojego roweru to dzisiaj właśnie zmieniłem zamówienie w Sabvotonie ze sterownika 72150 na 96150 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Wygląd płytki BMS. W modelu TESLA S jest 16 modułów po 6S.
BMS-y komunikują się po szynie danych.
Plytka od strony złacza.
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
Balansowanie oczywiscie aktywne? Wiadomo jaki jego prad? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Balansowanie oczywiscie aktywne? Wiadomo jaki jego prad? |
Nie znalazłem jak dotąd informacji o prądzie balansowania ani szczegółów o trybie. Wiadomo ze procesor tam uzyty jest specjalizowany i nie jest dostepny, nie ma powszechnych publikacji.
Nie ma tam widocznych elementów wykonawczych mocy, prawdopodobnie przy tej ilości P i tej jakości/jednej serii ogniw, nadzorowanie temeperatury, zakresu napięć, nie ma przez kilka lat istotnego rozjazdu napięć, które trzeba wyrównywać przy ładowaniu.
Nie wiem czy w każdym modelu ale te 16 BMS-ow jest połaczone z master BMS, który (pewnie) steruje jeszcze napięcięm i prądem grupy. To powoduje zapewne małe straty a z drugiej strony umozliwia przekazywanie energi z silniejszej do słabszej grupy.
Ważniejsze są jednak różnice przy ROZLADOWANIU a tego TESLA skrupulatniej pilnuje.
Zresztą uzytkownicy są na kilka sposobów informowani, zachęcani do częstszego (pod)ładowania, co powoduje że tylko w wyjątkowych sytuacjach z powodu braku dostepu do prądu schodzą do kilkunastu % pojemności.
Te pakiety (z rozbitych samochodów) sa analizowane i są próby sczytania kodu transmisji między nimi, wykorzystania do własnych celów np duzych instalacji solarnych. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017
|
|
|
Z tego co pamietam to tesla i tak uzywa swoich ogniw tylko w zakresie 3V do 4.1V na ogniwo wiec i tak juz jest dosc duzy margines bezpieczenstwa.
Chociaz z drugiej strony nie wiadomo czy mozna wierzyc w te dane |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017
|
|
|
U min jest raczej w poblizu 3,3 V, stały monitorig napięc każdego z 96 segmentów.
Na tym przykładzie max róznica 18 mV
A do tego stały monitoring temperatury osobno dla 16 pakietów 6S. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017
|
|
|
Czyli zakres napiec to 4.1 do 3.3V? Jesli tak tesla robi to cos w tym musi byc. Moze czas zaadoptowac takie napiecia w naszych ebajkach. Skad ten zrzut, to wewnetrzny wyswietlacz tesli pokazuje te slupki? |
|
|
|
|
Mav
początkujący
Wiek: 46 Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 33 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017
|
|
|
Była już dyskusja czy ładować cele do 4.1 albo mniej - zysk w postaci ilości cyklów jest bezsensowny - mało z nas tak długo będzie jeździł na baterii by to miało sens.
Powiedzmy robiąc na baterii 70km, to masz 35 000 km żeby dojść do 75% pojemności baterii.
A to przecież nie oznacza śmierci baterii tylko zmniejszenie pojemności.
Podejrzewam że większość z nas będzie już dużo wcześniej siedziała w innym rojekcie z inną baterią w głowie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017
|
|
|
Mav napisał/a: | Była już dyskusja czy ładować cele do 4.1 albo mniej - zysk w postaci ilości cyklów jest bezsensowny |
Tesla też do tego 'doszła' .
Jesli SOC (stan naładowania) przy 3,65 V wyliczyła na raptem 23,6 %, to proste potwierdzenie że przy tym napięciu jest już b.mało energii a max wypada raczej przy 4,20 V.
Stąd uzytkownicy Tesli są motywowani by częściej ładować i robią to najczęściej gdy mają stosunkowo duże napięcia jednostkowe dla segmentu S.
Kluczem do trwałości nie jest nap max ale nie schodzenie do napięć minimalnych bo wtedy przy okazji b. rośnie temperatura a ta jest ważniejszym negatywnym czynnikiem.
Chyba wiedzą co robią gdy gwarancja na pakiet jest 8 lat. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Tesla monitoruje stale, również na postoju temperaturę każdego z 16 modułów ( 16-cie BMS-ów po 6S)
Jak widać zapamiętuje min i max temp. Dane serwisowe są oczywiście dokładniejsze i jest historia kazdego modułu w całym pakiecie.
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|