ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
TESLA -pakiet akumulatorów na ogniwach 18650
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015   

Jego ciągnie w kosmos, na Twiterze nie ukrywa, że chce lądować na Marsie, chce tam założyć kolonie. Wszystko jest podporządkowane temu celowi.
Więc można wysnuć wniosek, że te wszystkie tesla, SpaceX, satelity, samochody, kolej itp to jego firmy, które zagwarantują mu zysk, miliardy $ rocznie na pokrycie dzieła jego życia.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015   

Moim zdaniem kasa "zryła mu beret" . Chociaż jak się tak zastanowić to chyba tylko tacy mogą to zrobić .Bo jemu już zwyczajnie przez nadmiar kasy brakuje zainteresowań i wyzwań na ziemi .
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015   

Nie da się ukryć, że kosmos to zyszłość i prędzej czy później trzeba tam polecieć tylko musk chce już. Gdybym miał okazję też bym poleciał tylko to wymaga jednak bardzo dużej kasy

Przecietny człowiek też powie, że Twój bajk Pykacz to obłęd i nie masz chyba na co kasy wydawać :wink: , ale pasja to pasja
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015   

sietaz napisał/a:
Nie da się ukryć, że kosmos to zyszłość i prędzej czy później trzeba tam polecieć tylko musk chce już. Gdybym miał okazję też bym poleciał tylko to wymaga jednak bardzo dużej kasy

Przecietny człowiek też powie, że Twój bajk Pykacz to obłęd i nie masz chyba na co kasy wydawać :wink: , ale pasja to pasja


Tylko po co w kosmos ? Tylko dlatego bo na ziemi już nic znaczącego nie można osiągnąć ? Chociaż może to faktycznie kwestia skali . :roll:
CO do mojego roweru to dzisiaj właśnie zmieniłem zamówienie w Sabvotonie ze sterownika 72150 na 96150 :twisted:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015   

Pykacz napisał/a:

Tylko po co w kosmos ?

Bo to się zwyczajnie będzie opłacać:
http://nauka.money.pl/art...,0,1075617.html

http://gadzetomania.pl/56...wce-z-planetoid

Druga strona medalu - postęp techniki i wiele wynalazków zawdzięczamy właśnie lotom w kosmos.
http://gadzetomania.pl/90...amy-na-co-dzien
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Wywiad z polskim właścicielem Tesli.
http://www.bankier.pl/wia...li-7233308.html
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017   

Wygląd płytki BMS. W modelu TESLA S jest 16 modułów po 6S.
BMS-y komunikują się po szynie danych.

Plytka od strony złacza.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

Balansowanie oczywiscie aktywne? Wiadomo jaki jego prad?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 03 Maj, 2017   

qaz33 napisał/a:
Balansowanie oczywiscie aktywne? Wiadomo jaki jego prad?

Nie znalazłem jak dotąd informacji o prądzie balansowania ani szczegółów o trybie. Wiadomo ze procesor tam uzyty jest specjalizowany i nie jest dostepny, nie ma powszechnych publikacji.
Nie ma tam widocznych elementów wykonawczych mocy, prawdopodobnie przy tej ilości P i tej jakości/jednej serii ogniw, nadzorowanie temeperatury, zakresu napięć, nie ma przez kilka lat istotnego rozjazdu napięć, które trzeba wyrównywać przy ładowaniu.
Nie wiem czy w każdym modelu ale te 16 BMS-ow jest połaczone z master BMS, który (pewnie) steruje jeszcze napięcięm i prądem grupy. To powoduje zapewne małe straty a z drugiej strony umozliwia przekazywanie energi z silniejszej do słabszej grupy.
Ważniejsze są jednak różnice przy ROZLADOWANIU a tego TESLA skrupulatniej pilnuje.
Zresztą uzytkownicy są na kilka sposobów informowani, zachęcani do częstszego (pod)ładowania, co powoduje że tylko w wyjątkowych sytuacjach z powodu braku dostepu do prądu schodzą do kilkunastu % pojemności.
Te pakiety (z rozbitych samochodów) sa analizowane i są próby sczytania kodu transmisji między nimi, wykorzystania do własnych celów np duzych instalacji solarnych.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Z tego co pamietam to tesla i tak uzywa swoich ogniw tylko w zakresie 3V do 4.1V na ogniwo wiec i tak juz jest dosc duzy margines bezpieczenstwa.
Chociaz z drugiej strony nie wiadomo czy mozna wierzyc w te dane
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

U min jest raczej w poblizu 3,3 V, stały monitorig napięc każdego z 96 segmentów.
Na tym przykładzie max róznica 18 mV



A do tego stały monitoring temperatury osobno dla 16 pakietów 6S.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Czyli zakres napiec to 4.1 do 3.3V? Jesli tak tesla robi to cos w tym musi byc. Moze czas zaadoptowac takie napiecia w naszych ebajkach. Skad ten zrzut, to wewnetrzny wyswietlacz tesli pokazuje te slupki?
 
 
Mav 
początkujący


Wiek: 46
Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Była już dyskusja czy ładować cele do 4.1 albo mniej - zysk w postaci ilości cyklów jest bezsensowny - mało z nas tak długo będzie jeździł na baterii by to miało sens.

Powiedzmy robiąc na baterii 70km, to masz 35 000 km żeby dojść do 75% pojemności baterii.
A to przecież nie oznacza śmierci baterii tylko zmniejszenie pojemności.

Podejrzewam że większość z nas będzie już dużo wcześniej siedziała w innym rojekcie z inną baterią w głowie :D
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Mav napisał/a:
Była już dyskusja czy ładować cele do 4.1 albo mniej - zysk w postaci ilości cyklów jest bezsensowny

Tesla też do tego 'doszła' :-) .
Jesli SOC (stan naładowania) przy 3,65 V wyliczyła na raptem 23,6 %, to proste potwierdzenie że przy tym napięciu jest już b.mało energii a max wypada raczej przy 4,20 V.
Stąd uzytkownicy Tesli są motywowani by częściej ładować i robią to najczęściej gdy mają stosunkowo duże napięcia jednostkowe dla segmentu S.
Kluczem do trwałości nie jest nap max ale nie schodzenie do napięć minimalnych bo wtedy przy okazji b. rośnie temperatura a ta jest ważniejszym negatywnym czynnikiem.
Chyba wiedzą co robią gdy gwarancja na pakiet jest 8 lat.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017   

Tesla monitoruje stale, również na postoju temperaturę każdego z 16 modułów ( 16-cie BMS-ów po 6S)
Jak widać zapamiętuje min i max temp. Dane serwisowe są oczywiście dokładniejsze i jest historia kazdego modułu w całym pakiecie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group