ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
TESLA -pakiet akumulatorów na ogniwach 18650
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017   

Mega ciekawy ten wykres napiec.
Można by się pokusić o taką interpretację, że ten wykres udowadnia wpływ temperatury na żywotność, a skoro tak wiele trudu firma włozyła w walkę z nią to jest to czynnik o ogromnym znaczeniu. Wyraźnie widać pakiety po 6s, z czego zawsze 3 środkowe sekcje każdego pakietu mają najwyższe napięcie, czyli najmniejszą pojemność. Można by to powiązać z typowym zjawiskiem grzania się aku "od środka"
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017   

Przychodzi mi odrazu na myśl taki widok



Zrobić takie chłodzenie na pakiecie a w boczkach ramy kratkę ażurową dla przepływu powietrza. Poszła precz wodoodporność :mrgreen:

P.S - U tesli jest to tak

 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
  Wysłany: Śro 21 Cze, 2017   

Znalazlem taki artykul pokazujacy analize degradacji baterii w teslach. Jak narazie trend jest obiecujacy. Ledwie 5% spadku pojemnosci po 200tys mil. Ale co ciekawsze to fakt ze tesle ktore czesciej byly podlaczane pod super ladowarki maja mniejsza degradacje niz te ktore czesciej sa ladowane w domowym garazu malym pradem. Probuja to wyjasnic faktem ze krotkotrwale ogrzewania czasami jednak pomaga baterii ale chyba do konca sami tego nie rozumieja.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017   

tas napisał/a:
..Wyraźnie widać pakiety po 6s, z czego zawsze 3 środkowe sekcje każdego pakietu mają najwyższe napięcie, czyli najmniejszą pojemność. Można by to powiązać z typowym zjawiskiem grzania się aku "od środka"

Dokładnie tak, temperatura ogniw ma wymierny wpływ na żywotność. I jak widać nawet wyrafinowane systemy ogrzewania i chłodzenia Tesli, nie są w stanie wyrównać różnic temperatur. Ich 8-mio letnia gwarancja na aku, jest wg mnie przy okazji spowodowana tym że po pierwsze mają monitoring zachowania się każdej 16-tki w duzym okresie czasu. Widzą serwisowo że moduł nn jest stale słabszy itp. No i na koniec mogą ten moduł wymienić na inny serwisowy a nie cały akumulator. Wg mojej wiedzy mają specjalne moduły serwisowe na ten cel, różniące się (zapewne) pojemnością i datą produkcji, tak aby wymiana np w 7 roku gorszego modułu nie była na "nówkę sztukę" :-) .
A naprawa gwarancyjna nie przedłuża tego 8-mio letniego okresu.
Zresztą schodząc 'na nasze podwórko' każdy z nas który miał w ręku uszkodzone pakiety rowerowe, spotyka się z padniętymi segmentami które też są w środku. Tam powinny być lokowane termistory i prowadzona jakaś analiza temperatury. Inna kwestia to serwis zgrzanych pakietów, to problem który po kilkunastu mies będzie dotykał tych, którzy przeciązają, przegrzewają swoje aku. Stąd monitoring przynajmniej napięcia na segmentach, po rozładowaniu, w trakcie ładowania jest przynajmniej co jakiś czas b. wskazany.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group