ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
A123 Pytanie o charakterystykę ładowania
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013   A123 Pytanie o charakterystykę ładowania

Witam. Kilka osób na forum z tego co się orientuje posiada takie baterie. Najpewniej pryzmatyczne. Chciałem zapytać jak od strony praktycznej przebiega proces ładowania tego rodzaju chemii?
Konkretnie. Mam powiedzmy aku lipo modelrski. Generalnie spokojnie znosi on (nawet przy większym już zużyciu) ładowanie prądem 1C. Przy Przy czym łduje się to szybko i przyjemnie ponieważ część CC to powiedzmy 90% ( a może i mniej) A część CV 10 10% ogólnego czasu ładowania (zakładam że cele są powtażalne i balansowanie jest minimalne).
Tym sposobem zakładając poczatkowy prąd 1c pakiet jest naładowany w jaies 65-70 minut.

Czy przy prądzie 1c ogniwo a123 będzie miało podobną charakterystykę? Czyli czy realnie da się je szybko naładować ustawiając początkowy prąd własnie na poziome 1c. Czy też faza CV będzie dłuższa?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013   

Nie mam tych cel, ale można zgadywać, że jeśli ma Rw w celi wyższe niż LiPo, a ma na pewno, to faza CC powinna trwać krócej bo ładowarka zanotuje wzrost napięcia większy i szybsze osiągnięcie progu uruchomienia CV. Zatem czas ładowania będzie dłuższy z uwagi na długi czas CV. Ciężko tylko zgadnąć o ile (ale chyba o niedużo) :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013   

Problem jest natury technicznej żeby ładować prądem 1C to trzeba mieć ładowarkę 1,1KW.
A to już drogo.
Ja mam ładowarkę 240W(16S) przestawioną na 15 ogniw i prąd ładowania 4A.
ładowanie CC trwa przez 4h_40minh a potem BMS zaczyna mi sterować załączaniem ładowarki i ostatnia faza ładowania się wydłuża do kilku godzin ładowanie trwa 3min i balasowanie 10min a w końcowej fazie prąd jest bardzo mały i ładowanie trwa coraz dłużej i rzadziej co 40min a balasowanie coraz krócej.Przeważnie zostawiam ładowarkę do rana połączoną razem z akumulatorem.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013   

Zgodzę się z kolegą Tas, to zależy od rw im mniejsza tym krócej trwa CV, ale są różne typy ogniw i trzeba rw z danych producenta (im więcej C tym rw mniejsza). Testowałem ogniwa li-pol z laptopów (apple takich używa) i przy rozładowaniu 1C-ciągle, robiły się ciepłe (rw większe niż w modelarskich). Co do ładowarek, to większość takich do aku żelowych pracujących na przetwornicach pracuje CC, CV. Napięcie można zawsze podregulować do żądanej wielkości, a czasami i prąd, a można je kupić za 200-300pln przy mocy do 3 kW i łączyć równolegle (zasilając z różnych faz).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 17 Lis, 2013   

Znalazłem kiedyś na ebayu gościa co ma dużą gamę zasilaczy na różne napięcia i prądy. Zasilacz 600W 72V i 8.3A z regulacją prądową i napięciową trzeba zapłacić ok 450zł nie licząc opłat celnych które mogą dojść. Zasilacz 1KW wazy 3.5kg to koszt ok 850zł z przesyłką.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 20 Lis, 2013   

Dziękuję za wypowiedzi. Wiele mi wyjasniły w kwestii tych aku i pozwoliły podjąć decyzję gdzie isc z aku w przyszłości.
Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group