|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
Mocny widelec amortyzowany |
Autor |
Wiadomość |
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 30 Lis, 2013 Mocny widelec amortyzowany
|
|
|
Poprzednia konstrukcja się nie sprawdziła za bardzo, czyli 1 amortyzator w wachaczu pchanym jak w Twike, ponieważ oś koła roweru jest za cienka na takie rozwiązanie, w dodatku pojawiły się pęknięcia przy łączeniu goleni z rurą sterową. Miałem widelec tego typu
: rockrider
Napęd jest na przód, tam jest też hamulec tarczowy i silnik elektryczny, więc występuje tam "trochę" sił. Rower który potrafi lecieć nieco ponad 40km.h o własnych siłach (bez wspomagania).
Narazie przyszły mi 2 rozwiązania, pierwsze to rzeźba.
albo się niebawić i kupić może takiego typu
tutaj rura sterowa wchodzi w chyba odlewany element i pewnie mocniej trzyma od tamtego rockridera , ale niewiem czy takie jest w jakimś stopniu "mocne"
A są pewnie jakieś inne rozwiązania, co myślicie o tym. Cena mnie ogranicza bo tak bym nic nie kombinował. Zawieszenie musi być mocne amortyzowane i dość niskie bo to velomobil
..........................................................................................
"zakaz hotlinkowania" - za chwile będzie zakaz nieoglądania reklam |
Ostatnio zmieniony przez norman02 Sob 30 Lis, 2013, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 686 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 30 Lis, 2013
|
|
|
To chyba nie amelinium?
Amelinowe odlewy ciśnieniowe w porównaniu ze spawanymi stalowymi kształtownikami, powinny mieć conajmniej 3x grubsze ścianki w przekrojach elementów żeby wytrzymać to samo co konstrukcje stalowe.
Jak to nierdzewka to da radę. Z drugiej strony może warto wrócić do koncepcji kierownicy opartej na trójkątnej przestrzennej ramie rurowej (gdzie rama poazdu jest tylko jedną z osi - np. takiej jak w motorowerach i motocyklach), w końcu te wszystkie amortyzowane (i nie) chińske widelce nie są stworzone do ciągnięcia całego roweru
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
|
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 30 Lis, 2013
|
|
|
Żadne wynalazki typu amelio coś tam czy alu coś tam w takiej konstrukcji jak widełki niemają miejsca. Mi jest obojętne czy będzie miał 200g mniej czy więcej, jedynie by spełniał te wymagania . Fotka tamtego widelca z allegro jest poglądowa. Motocykle itp mają najczęściej 2 półki, ponieważ to jest mocne - motocykl w końcu jak musi zatrzymać się z 60km.h w miejscu , to cała siła idzie na golenie , rure sterową, obie półki i na główkę ramy. W tym rysunku "rzeźba" właśnie miałem na myśli główkę ramy od komara plus całą półkę bo to w miare wąskie. Normalne półki są niestety za szerokie. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 686 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 30 Lis, 2013
|
|
|
No to nie dotyczy tylko hamowania, zauważ że pierwsze rowery, te z pedałami na dużym przednim kole też miały solidną jego konstukcję, a reszta była jakby tylko dodatkiem (takim trochę ogonem).
Właśnie to determinuje (a przynajmniej powinno) różnicę w konstrukcjach między przednim, a tylnim napędem; jeśli przedni to wzmacniamy na maxa konstrukcję przedniego koła, jeśli tył to można pozostawić konstrukcję (klasycznie) tak jak jest - bo w końcu łańcuch napędza tylnie koło.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
To ostatnie to rozwiazanie z SHLki?
To ma swoje dobre i zle strony.... |
|
|
|
|
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
Podobne ale nie SHL, dopasowane do roweru. Z tego rozwiązania zrezygnowałem, powody to że jest duże, ciężkie i drogie bo mocne materiały plus bardzo mocne spawanie. Wielkość jest w tej konstrukcji wadą nie do przejścia. W tej chwili pracuję nad układem tadpol - znacznie mniejsze naprężenia, nawet dobry dostęp części, więc ten temat można zamknąć |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
Jeśli szukasz jakiegoś rozwiązania konstrukcyjnego szukaj jego w rowerach poziomych konstrukcje rowerów pionowych stoją w miejscu zmieniają się tylko materiały
Tutaj np rozwiązanie amortyzacji roweru z przednim napędem typu flevo
Flevo racer
to samo po polsku
flevo
Amortyzacja tutaj to majstersztyk:)
Flevo am
A to moje rozwiązanie
6827498870_77dd51381b.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 439 raz(y) 184,74 KB |
6703989795_2bd9089bbd_z.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 388 raz(y) 277,21 KB |
|
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
No domyslam ze dopasowane do roweru bo od SHLki to troche by smiechowato wygladalo.
To moze wahacz jednosteonny tak jak w peugeot speedfight 2 fajnie to dziala...
Albo jak w starym komarku 232
http://www.praktyka.rubik..._232/232-01.jpg
|
|
|
|
|
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2013
|
|
|
http://www.recumbents.com...TrimOpening.jpg
pod tym linkiem jest McPherson stosowany w Quest, Waw Allweder itd - bo oni zrobili to wg 1 standardu, piasty są, zawieszenie zaczęte więc dokończę. Tamte rozwiązania widziałem , niepasują dlatego zmieniłem na tadopol. Prace całego pojazdu są mocno do przodu. Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
norman02
młodzik
Dołączył: 20 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 02 Gru, 2013
|
|
|
to ostatnie jest profesjonalne, bardzo zwarte |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|