|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Oświetlenie w rowerze |
Autor |
Wiadomość |
dagor200
początkujący
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 48
|
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013 Oświetlenie w rowerze
|
|
|
Planuje zamontować oświetlenie do roweru elektrycznego. Mialem na dynamo ale czasami nie lączylo, przód świecil trochę za slabo i po zatrzymaniu wszystko gaśnie. zamiast dynama awaryjnie podlączylem 4 baterie. Świecilo 2 godziny zdecydowanie za krótko.
Mam zestaw czyli silnik aku 24V Zastanawiam się czy kupić oświetlenie na 24V (czy można coś takiego kupić?) i mieć spokój z zasilaniem albo nie bawić się i kupić oświetlenie na baterie/akumulatorki.
Oświetlenie z przodu ma być przynajmniej 3 razy silniejsze od lampki 5 diodowej za 10zl. dodatkowy atut ma ladnie wyglądać. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013
|
|
|
Są ledy na 12V. Białe, czerwone. Łączysz odpowiednią ilość w odpowiednią kombinacje i już masz
Możesz wykorzystać też taśmy ledowe
Są taśmy z klejem. Możesz cały rower okleić
Będą cię widzieć z kilometra |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013 Re: Oświetlenie w rowerze
|
|
|
dagor200 napisał/a: | podlączylem 4 baterie. Świecilo 2 godziny |
4 paluszki, czyli 6V? Może małego żelka 6V 3,6Ah? Waży pół kilo ale będzie świecić całą noc albo i dwie
Albo kup latarkę z diodą T6 lub U2, T6 teraz można dobrze kupić. Do tego kilka ogniw 18650 połącz równolegle i też będzie bajka.
Np taką:
http://allegro.pl/latarka...3691833090.html |
_________________ |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 15 Lis, 2013
|
|
|
Jak masz już baterię w rowerze to najlepiej było by z niej skorzystać. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013 Re: Oświetlenie w rowerze
|
|
|
Używam takiej latarki a do niej ogniwa 18650 trochę słabsze niz do pakietu zasilania silnika i jestem zadowolony. Najczęściej jest włączonia w trybie stroboskopu i kilka godz intenywnie miga |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
dagor200
początkujący
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 48
|
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013
|
|
|
Przy tej latarce jest problem z mocowaniem do roweru. |
|
|
|
|
Ed59
początkujący
Dołączył: 01 Gru 2011 Posty: 19 Skąd: kujawy
|
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013
|
|
|
Witam kolegów.
Jeśli można to przyłączę się do tematu.
Ja też myślę o zasilaniu lampek z baterii.
U mnie jest nominalnie 48V. Chciałbym zbudować dwie lampki (krótkie i długie) na pojedynczych diodach CREE XP-G lub XM-L. Może ktoś to już przerabiał i się pochwali, i czy w ogóle da się tak zrobić. Standardowo diody są na 3V. U mnie jest 48, a nawet więcej. Gdybym zastosował przetwornicę to jej sprawność byłaby chyba mizerna.
Są też XM-L HV. Są one na napięcie 46V (max55V), więc może starczyło by wpiąć w szereg opornik.
Co Wy na to?
A może taki sterownik jak kolega tomson buduje by się nadał? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013
|
|
|
Mam lampkę rowerową, przy której jest taki zasilacz, który mogę podłączyć bezpośrednio do aku:
Sama lampka jest tania jak barszcz (~90zł) i ma 12W (i dla normalnego śmiertelnika jest aż nadto jasna), ale jakby gdzieś dorwać sam zasilacz to on się aż prosi o jakieś 4x XM-L... i to za grosze... i do 85V
Niestety ma tylko jeden tryb działania - MAX. Od dawna nie mogę uwierzyć, że nikt nie wymyślił sterownika z płynną regulacją jasności na głupim potencjometrze. Niebywałe.
... hmm ciekawe co by się stało, jakby podłączyć żarówkę LED 4x1W AC230V do zasilacza 18DC... jakby to działało... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
dagor200
początkujący
Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 48
|
Wysłany: Sob 16 Lis, 2013
|
|
|
Ciekawe rozwiazanie tylko gdzie cos takiego mozna kupić. I czy będzie oplacalne |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 18 Lis, 2013
|
|
|
Znalazłem modyfikację do drivera co zastosowałem w swojej przetwornicy do liniowej regulacji prądu od min do nominalnego będę musiał przetestować praktycznie na moim układzie po małej modyfikacji układowej.
Testowałem diodę XML-HV to przy prądzie 40mA napięcie zasilające diody wynosi 46V a przy 50V prąd już ma wartość 100mA |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 18 Lis, 2013
|
|
|
Do 5W diody LED chyba styknąłby taki LM317 (stabilizator napięcia)
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
wodencja
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 55 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 18 Lis, 2013
|
|
|
dagor200 napisał/a: | Przy tej latarce jest problem z mocowaniem do roweru. |
Nie wiem co masz na myśli. Uchwyty są różne i wystarczy dopasować średnicę latarki do mocowania. Jak nie uprawiasz sportów ekstremalnych to i uchwyt za 5zł z allegro dobry. |
_________________ |
|
|
|
|
Ed59
początkujący
Dołączył: 01 Gru 2011 Posty: 19 Skąd: kujawy
|
Wysłany: Wto 19 Lis, 2013
|
|
|
Odnośnie tej latarki.
Czy rzeczywiście tam jest taka dioda jak pisze sprzedawca.
Gdyby nie te bzdury które widzę w opisie to może bym się skusił. Może tam jest porządna dioda a może wielkie g-no.
r2d2
Taki układ jak przedstawiasz to u mnie się nie sprawdzi, bo czytałem jest że jest do 37V.
Widziałem na allegro ograniczniki prądowe. Kurcze, nie wiem jak wkleić linka.
Może w połączeniu z diodą XM-L HV by to jakoś działało. Dioda 46-55V, u mnie podobnie 48V, więc różnica niewielka. Tylko co będzie jak aku siądzie do 40V.
Może kocie ślepia będą wtedy lepiej świeciły.
Są jeszcze przetwornice ldd-h meanwell. Są nawet niedrogie Napięcie zasilania by pasowało. Do XM-L HV się nie nadają bo dają za duży prąd. Zwykłą diodę można by i zasilić, ale różnica napięć duża, więc i sprawność mniejsza i ciepełko które pewnie ugotuje przetworniczkę. Jedynie coś w stylu MK-R albo 3xXP-G by stykło,ale wtedy lepiej nie używać tego między ludźmi bo można wylądować w szpitalu.
tomson
Twój sterownik też "mam na oku". Jaka będzie jego sprawność przy zasilaniu jednej diody z 48V. Co z grzaniem? |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 19 Lis, 2013
|
|
|
Ed59 napisał/a: | Taki układ jak przedstawiasz to u mnie się nie sprawdzi, bo czytałem jest że jest do 37V. | Jest też inna interpretacja tego datasheeta , a mianowicie że różnica pomiędzy V-in, a V-out nie może przekraczać 40V, a sam LM317 może śmigać do 90V. Tutaj jest podobny temat, a to ten konkretny fragment:
Cytat: | LM317 też się nadaje, o ile napięcie wejściowe nie przekroczy ok. 90V (czytaj uważnie datasheet). | Jak na razie nikt tego nie sprostował, więc może faktycznie poszedł by na takim Wysokim-Napięciu
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 24 Lis, 2013
|
|
|
Do napięcia powyżej 37V to tylko LM317HV a jak wiadomo jest to regulator liniowy czyli różnica napięcia odkłada się na nim i tu trzeba policzyć jaka będzie moc strat.
Pd =( Uwe -Uwy) x prąd
obudowa TO220 bez radiatora to max 1W i tak będzie gorąca |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|