ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy moge zrobic sam rame a przepisy
Autor Wiadomość
Saku 
dyrektor



Wiek: 32
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

No to juz wiemy jaka odpowiedzialnosc "na nas" spoczywa, ale co zrobic by uniknac klopotow?
Znajac nasze prawo to obawiam sie ze moze sie to obic o ITS lub PIMOT, jakis ZNAK BEZPIECZENSTWA B :???:

Wiadomo ze robiac rame na sprzedaz nie robi sie glutow zamiast spawow i daje sie materialy na wyrost, ale jak wszedzie baranow nie brakuje i w uzytkownikach...

A tego typu pojazdy robia sie coraz bardziej popularne i rownolegle niebezpieczne majac na mysli odpowiedzialnosc
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

tas napisał/a:
To jest chyba najistotniejszy punkt:

Cytat:
Art. 449[1] [Ryzyko producenta] § 1. Kto wytwarza w zakresie swojej działalności gospodarczej (producent) produkt niebezpieczny, odpowiada za szkodę wyrządzoną komukolwiek przez ten produkt.
§ 2. Przez produkt rozumie się rzecz ruchomą, choćby została ona połączona z inną rzeczą. Za produkt uważa się także zwierzęta i energię elektryczną. § 3. Niebezpieczny jest produkt nie zapewniający bezpieczeństwa, jakiego można oczekiwać, uwzględniając normalne użycie produktu. O tym, czy produkt jest bezpieczny, decydują okoliczności z chwili wprowadzenia go do obrotu, a zwłaszcza sposób zaprezentowania go na rynku oraz podane konsumentowi informacje o właściwościach produktu. Produkt nie może być uznany za nie zapewniający bezpieczeństwa tylko dlatego, że później wprowadzono do obrotu podobny produkt ulepszony.


Jak rozumiem (może mylnie), że ten wpis jest niezalezienie np od deklaracji CE?


To jest zapis Kodeksu Cywilnego i wraz z wcześniejszym zapisem

"Tytuł VI. CZYNY NIEDOZWOLONE
Art. 415. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia.

pozwala poszkodowanemu na cywilny pozew.
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 32
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

DeeX napisał/a:
Saku jest jeden "myk" na to :wink:
Jeśli zrobisz fajny projekt to nikt nie będzie patrzał co i jak tylko się połasi i weźmie. Zaznaczasz że rama nie nadaje się do użytku tylko jako eksponat. W takim przypadku jeżeli ktoś zakupi i będzie na tym jeźdZił i nie daj Boże coś mu się stanie nie ponosisz żadnej odpowiedzialności...

Sory Panowie że to napisałem ale tak to wygląda niestety. Nikt nie ma takiej kasy aby zrobić odpowiednie badania, symulacje itp więc trzeba sobie jakoś radzić.
Co innego jak ktoś się nachapie kasy i zamiast rozwijać się i inwestować w badania dalej będzie pchał kasę w skarpetę. Wtedy przydało by się kogoś takiego skrytykować i pomachać paluszkiem. A nie oszukujmy się... jeżeli prowadzimy działalność i sprzedajemy sprzęt za granicę dostajemy zwrot podatku a wtedy zaczynają naprawdę potężne pieniądze wpadać do skarpety (zamiast na badania...)


Deex niby masz racje, ale co umowe pisac na ekponat... eh sam nie wiem.

Pamietajmy o jednym, ze nieznajomosc prawa nie zwalnia nas z odpowiedzialnosci
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 32
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pon 27 Lis, 2017   

WojtekErnest napisał/a:
Można pociagnac do odpowiedzialności z Kodeksu Cywilnego.
Sprawa jest powazniejsza jesli nie jest to okazjonalna sprzedaz ale udokumentowane zrodlo stalego dochodu, wtedy wprowadzanie na rynek produktow ktore staja sie zrodlem wypadkow, moga byc w przypadku wypadku/smierci delikwenta, "w kręgu" zainteresowan ubezpieczycieli, którzy moga odmówić odszkodowań, zlozyc pozew na producenta itd. Wszystko zalezy od skali. W EU coraz bardziej o tym głośno, bo zauważono związek między ilością poważnych wypadków a biorącymi w tym udzial szybkimi rowerami elektr.
Stąd miedzy innymi przymus rejestracji i homologacji takich rowerow.


Tak jak moj kuzyn mowil mi ze kupujesz w germanowie rower i dostajesz do niego brief :lol: powaga!

A tu cos o elektrykach i ich podzial w UE
http://www.geobike.com.pl...info-pol-59.php

Nikt nic ?
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 32
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Sob 20 Sty, 2018   

Dalej nic w temacie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group