ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przecieranie przewodów na wyjściu - silnik Nine Continent
Autor Wiadomość
70ivi452 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013   Przecieranie przewodów na wyjściu - silnik Nine Continent

Mam silnik Nine Continent w tylnym kole. Problemem jest przecieranie izolacji przewodów przez obracającą się pokrywę boczną silnika (element w kolorze srebrny na zdjęciach).
Przewody mają w przy wyjściu z ośki dość ciasno. Czy ktoś poradzi mi coś na to?

Wyjście przewodów wygląda tak:

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013   

Masz to źle poskręcane, a oś jest do góry nogami. Powinna być (choć nie musi) przewodami w stronę przodu bajka, bo to umożliwia dociągnięcie ich do ramy opaską :)

W kolejności ma być:
- Silnik
- Podkładka zabezpieczająca z uchem do dołu i na zewnątrz
- Rama
- Nakrętka samokontrująca (z podkładką lub bez)

Ja używam bez podkładki pod nakrętką bo wtedy nakrętka trzyma mocniej (kontruje się bezpośrednio na ramie).

Można też dociągnąć przewody do ramy odsuwając je od silnika zwyczajną trytytką.

Najlepiej jednak wypiłować w podkładce z uchem delikatny wypust, w którym chowa się część przewodu dociągniętego trytytką do ramy. Używałem tak przed zmianą przewodów na grubsze i było ok. Podkładka siedzi w bajku więc fotki nie zapodam.

W sytuacji, jeśli ktoś ma wymieniane przewody w silniku na grubsze pod duże moce, to prócz trytytki, watro tez wydrapać sobie pilnikiem takie coś:



Nie jest konieczne, ale jest fajne.

W wersji 'finalnej' może to wyglądać tak:



1 - Dystans tarczy hamulcowej
2 - Trytytka utrzymująca przewód na zagięciu, by nie zbliżał się do uszczelniacza łożyska osi (pogrubione przewody są sztywne i źle się zaginają w tym miejscu)
3 - Fabryczna podkładka z uchem lub wypiłowana podkładka ze zdjęcia na górze
4 - Wypiłowany wpust na przewód (można wypiłować w podkładce blokującej lub we własnej podkładce
5 - Podkładka centrująca ścisku hamulca na tarczy (zwykła podkładka M5 chyba)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 30 Gru, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
70ivi452 
początkujący


Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013   

Dzięki Tas,
oś dałem jak piszesz "do góry nogami", ponieważ w ten sposób otwór z osi jest ukierunkowany w dół, co w moim zamyśle miało uniemożliwić spływanie wody do osi po przewodzie. Myślisz, że to nie problem?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 29 Gru, 2013   

Fabrycznie środek osi jest zalany i szczelny. Nie ma opcji by się tamtędy coś wlewało. Już prędzej przez uszkodzony/zatarty/wysuszony simering. No ale powinno się je wymieniać co jakiś czas (tak z 5k km byłoby fajnie) dla świętego spokoju.

Ps. 'Coś' masz nie tak z hamulcem chyba.
Wydaje mi się, że masz źle ustawiony ścisk, bo ślad na tarczy od okładziny jest tylko na ~50% jej szerokości, a to niefajnie. Zerknij czy okładzina trzyma tarczę na całej wysokości czy tylko za jej brzeg. Słabe hamowanie jest i szybkie zużywanie okładzin.

Mocne silniki mają oś nie pasującą do zwyczajnej ramy co skutkuje takim efektem.
Należy albo obniżyć zacisk poprzez obniżenie adaptera hamulca (np spiłowanie mu ~5mm z wysokości) albo pogłębienie haka w ramie o ~5mm. Druga opcja jest lepsza, bo dodatkowo prócz poprawnie pracującego hamulca masz maksymalnie pewnie unieruchomioną oś.

Ślad powinien zajmować 90% szerokości tarczy czyli całą wysokość okładziny..

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   

W ryflowanych (nieokrągłych) tarczach avida istnieje problem ocierania wzgórków o wnętrze zacisku. I często trzeba nieco oddalić zacisk od osi tarczy. JA muszę do ori adaptera dwać extra dwie podkładki po 1mm aby nie tarło.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group