 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Sty, 2014
|
|
|
Myślałem o dachu z paneli, ale to rozwiązanie nie pasuje mi do trójkołowca. Gdyby to były 4 koła, to pomysł niegłupi, bo skraca długość pojazdu i chroni przed słońcem, lub opadami, ale w trójkołowcu 40 kg nad głową, to nieciekawy pomysł ze względu na stabilność pojazdu na zakrętach i wykonanie solidnego stelażu z przodu |
|
|
|
 |
r2d2
prezes Reverse engineer


Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 26 Sty, 2014
|
|
|
Znalazłem tego 'potworka'
Może to i kwestia gustu, ale jakieś takie dziwne to 'cuś'..., jakby to było koło naukowe 'Gorzała' to może jeszcze zrozumiałbym, a tak, ehh...
Pozdro |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Sty, 2014
|
|
|
Ale to mi nie wygląda na trójkołowca. Tam siedzi obok gość na wózku inwalidzkim, a sam rower jest chyba dwukołowy? |
|
|
|
 |
r2d2
prezes Reverse engineer


Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 26 Sty, 2014
|
|
|
No siedzi i zasłania całą tylną oś pojazdu (ta oś ma 2 koła - widziałem kiedyś więcej zdjeć tego 'cudu tehniki', teraz jakoś nie mogę ich namierzyć ).
Na dwóch kółkach to ta konstrukcja nie ma prawa jeździć ('ekstrapolując' - to trochę jakby rowerzyście zawiesić worek ziemniaków na wysięgniku nad głową), obawiam się że za dużą grawitację tutaj mamy na takie śmiałe pomysły
W naszych warunkach baldachim musiałby wytwarzać siłe nośną która (conajmniej) 'zneutralizowała' by masę jego oraz wysięgnika.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo zrobię światło... |
|
|
|
 |
JerzyZ
prezes


Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 795 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Sty, 2014
|
|
|
Dziś przytaszczyłem fajny fotel samochodowy. Nie będzie siodełka, tylko wygodna kanapa Niestety będę wszystko robił z kątowników stalowych, więc waga pojazdu będzie spora, ale przynajmniej łatwiej będzie wszystko dopracować, dopóki nie usunie się wszystkich błędów. Później będzie można skopiować to w aluminium. Panele będą z tyłu za kanapą, tylne koła z obręczy wzmacnianych. W sumie mogę powoli to wszystko składać do kupy |
|
|
|
 |
tomek701
prezes

Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pon 27 Sty, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Dziś przytaszczyłem fajny fotel samochodowy. Nie będzie siodełka, tylko wygodna kanapa Niestety będę wszystko robił z kątowników stalowych, więc waga pojazdu będzie spora, ale przynajmniej łatwiej będzie wszystko dopracować, dopóki nie usunie się wszystkich błędów. Później będzie można skopiować to w aluminium. Panele będą z tyłu za kanapą, tylne koła z obręczy wzmacnianych. W sumie mogę powoli to wszystko składać do kupy | zrób trójkołowca z przednim napędem tak jak mój pojazd na dwóch kołach tak jak ja to trzeba dużo ćwiczyć żeby jeździć ale na trzech to bez problemu pojedziesz zalety to prostota wykonania krótki łańcuch dostępne części. Z fotelem nie kombinuj tylko kup lekki do poziomki 150 pln
Tutaj fajna konstrukcja do inspiracji
ukraina velomobil cargo |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Sty, 2014
|
|
|
Nie przewiduję napędu nożnego Ma jeździć sam A skoro ma jeździć sam, to ma się wygodnie jechać. Fotel, który zanabyłem za 80 zł ma regulację wysokości siedziska i regulowane pochylenie oparcia, zagłówek, na upartego będzie się można położyć i przespać po trudach podróży Tego nie osiągnę w foteliku do poziomki, no i jeszcze jest miękki fabrycznie i tzw. kubełkowy, czyli z bokami do podtrzymywania ciała
Ciężkie to będzie, ale wygodne. Silnik, a raczej kontroler 500W powinien to pociągnąć do 25 km/h. Silnik ma więcej wat, niż 500, ile, to dokładnie nie wiem. Wyjdzie w praniu
Nie jest to docelowy pojazd, a ma stanowić platformę do różnych przeróbek i kombinowania, jak koń pod górę |
|
|
|
 |
mmoto
prezes mmoto

Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Sty, 2014
|
|
|
Pociąg drogowy
Obowiązujące przepisy obligują mnie do pojazdu o długości do 4 metrów, jeśli chodzi o wózek rowerowy. Wózek dlatego, bo na pewno przekroczę szerokość 90 cm. Planuję szerokość do 160 cm. Dziś w pracy znalazłem dość rozbudowany przełącznik czteropozycyjny i przygotowałem odpowiednie krosowanie styków. Będą 4 pozycje: jazda na samych panelach, na samym akumulatorze, jazda na panelach jednocześnie ładujących akumulatory i czwarta pozycja ładowanie z zewnętrznego źródła.
Na razie czekam na wypłatę, by zakupić parę dodatkowych gratów, w tym koła na tył.
Przy okazji pytanie: jaki rozsądny prześwit od podłogi do jezdni zostawić pod spodem? |
|
|
|
 |
Adam Wysokiński [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Sty, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | jaki rozsądny prześwit od podłogi do jezdni zostawić pod spodem? |
Ja bym dał 15-20cm, bo to nie tylko na szosy międzystanowe.
Podoba mi się pomysł z fotelem. |
|
|
|
 |
gienek333
szef

Pomógł: 25 razy Wiek: 56 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
Pozwolę sobie tutaj napisać o zmianie kierunku. Można zastosować jeden malutki przekaźniczek z podwójnymi stykami do halotronów (albo np na kluczach układ 4066) i np. dwa przekaźniki R15 do zamiany faz (styki łączymy równolegle), można też użyć tzw. przełącznik segmentowy (używane np. w starych besterach) i poskładać właściwy (można go rozebrać i przestawiać krzywki które łączą styki). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
Najrozsądniejszym, moim zdaniem, będzie stycznik czteropolowy przełączający. Jeden element, który można spokojnie gdzieś schować a załączać go małym włącznikiem tylko do cofania. W quadzie miałem przełącznik mechaniczny, ale tam był silnik DC i wystarczyły dwa pola do zamiany biegunowości. Poszukam u siebie w pracy odpowiedniego stycznika, bo trochę mi się tam ich wala, a jak nie, to pokombinuję z obrotowym mechanicznym. Większej ilości przekaźników nie chcę zakładać. Im więcej elementów, tym większe prawdopodobieństwo, że coś się uszkodzi. |
|
|
|
 |
JerzyZ
prezes


Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 795 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
Trochę dziwnie to wygląda. Mały panel, szybko to się tego nie naładuje. |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Czw 24 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|