 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef

Pomógł: 25 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014
|
|
|
Według powyższej teorii Tesla model Sport 85 to nie jest dobry samochód EV bo zużywa prądu za więcej niż 3zł http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S Po zaokrągleniu około 17kWh/100km, a zdawać by się mogło że Tesla przoduje w produkcji pojazdów EV. Co do darmowej energii z paneli wszystko fajnie ok ale to kolejna inwestycja i to nie mała, a żeby taką teslę załadować czyli 85kWh to wow trzeba mieć spore pole paneli. Kiedy to się wróci lub zrówna ? Nie ma co nas porównywać do zachodu, nas Polaków w obecnej chwili na to nie stać, jesteśmy chińczykami dla europy. Jedynie możemy sobie coś hobbystycznie zbudować nie patrząc na koszty, dla własnej satysfakcji. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, zwłaszcza w aucie które ma zużywać te 3zł na 100km. Co będzie zimą w naszej strefie klimatycznej przy -20 stopniach ile trzeba zużyć kWh żeby w miarę ogrzać wnętrze pojazdu? myślę że grzałka minimum 2-3kW. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
 |
WojtekErnest
szef

Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Przelom w samochodach EV będzie wtedy gdy na masową skale będą produkowane 'maluchy' ktorymi znaczaca ilość osob bedzie się poruszala po miastach, , parkowala w strefach zabronionych dla spalinowcow itp. Duże samochody, przejazdy po kraju jeszcze dlugo będą zdomimowane przez tradycyjny napęd. A panele tylko wspomaganie ładowania elektroniki pokladowej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Tak poza tematem chyba troszkę.
Po co ładować auto całe 85kWh, skoro dobre auto EV bierze ok. 10kWh (cięższe trochę więcej) a 95% obywateli Europy jadą zazwyczaj samochodem maksymalnie 65km dziennie i to przez cały rok (głównie tak jeżdżą spalinowymi, na EV też). I tu fotowoltaika w Polsce też ma rację bytu, jeśli zdaje egzamin w zimnych krajach.
Słońce nawet potrafi rozgrzać kamienie do sauny parowej stosowanej w zimnym kraju. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
Nostusek
szef


Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Zbyszku - mam propozycje - zacznij kandydować do rządu, wybiorą Cię, wdrożysz co uważasz za stosowne, uregulujesz normy prawne, wytrzebisz każde lobby .... By przyszłość elektrycznych pojazdów nigdy nie zginęła... I Panowie wielka prośba - stwórzcie sobie wątek o tym co tu piszecie a ja Wam przetransferuję posty bo Zeeltomowi dodaliście 2 strony offtopu... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Dodam.
Do wytworzenia jednego litra benzyny lub jednego litra oleju napędowego potrzeba 2kWh prądu (zgodnie ze sprawozdaniami rafinerii) i to oprócz energii innych jak na transport paliw itp..
2kWh razy 5 litrów daje 10kwH, to na takiej energii przejadę 100km autem EV, a są spalinowce palące dużo więcej.
Te 10kWh można uzyskać z fotowoltaiki na daszku nad swoim parkingiem, a ewentualna konieczność doładowania może nastąpić:
http://www.treehugger.com...owered-car.html |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Eryk1000
szef

Pomógł: 25 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Przecież moje auta EV zużywają tylko ok. prawie 2,50zł/100km, bo teraz mam inną taryfę.
Aten pojazd oprócz energii elektrycznej spala okropne paliwo, na wytworzenie którego potrzebuje więcej jeszcze prądu niż ............
Czyli złe porównanie hybrydy.
EV to jest EV.
A rower z panelami słonecznymi to coś nowoczesnego. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Zwykły rower nie pojedzie na samych panelach. Panele mogą, co najwyżej doładować akumulatory pokładowe. Do jazdy na samych panelach potrzeba dużych paneli i zwykły rower temu nie podoła. Można dorzucić przyczepkę z panelami, ale to już nie będzie typowy rower.
Ciekawe, jak ten panel naładuje cokolwiek rozsądnym prądem, gdy słońce będzie mu świeciło w plecy?
Czasami trzeba trochę pomyśleć, jeśli się coś buduje.
Przy okazji, poszukuję jakich uszkodzonych skuterków, hulajnóg elektrycznych na kołach 12 cali. Potrzebne mi są 3 koła aluminiowe (bez szprych, przynajmniej jedno tylne z zębatkami i hamulcem) i jedna rama do budowy miniaturowej wersji pojazdu słonecznego. Resztę już mam.
Coś w tym stylu:
 |
|
|
|
 |
MARCIN
prezes

Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Sorry, dorzucę dwa słowa.
Otóż wszystkie problemy pojazdów z silnikami elektrycznymi biorą się z małej sprawności ogniw słonecznych, dużej masy i objętości akumulatorów i ceny jednych i drugich. Poszperajcie sobie jak dawno temu został wynaleziony akumulator i silnik elektryczny. Jakimś cudem rozwinął się napęd spalinowy, a elektryczny - pomimo niezaprzeczalnych zalet - prawie stoi w miejscu. Przypadek?
Kwestia leży w rękach producentów - wystarczy wyprodukować ogniwa słoneczne o sprawności 50% i po kłopocie. Obecnie dostajemy szmelc o sprawności 10-14% i to wg sprzedawców - nie wiadomo, ile tak na prawdę. Tylko nie mówcie, że termodynamika nie pozwala, bo po to powinni być naukowcy, aby rozwiązywać najbardziej palące problemy ludzkości. Natomiast obecnie jest tak, że pobierają państwowa pensyjkę, sponsorują ich też koncerny, a oni owszem, robią badania i nawet coś patentują, ale tylko po to, aby mieć dorobek naukowy. Sami przyznają, że nikt tego patentu od nich nie kupi.
Nikogo nie interesuje kwestia czystości powietrza, jedynie kasa się liczy. W innym przypadku już dawno jeździlibyśmy pojazdami elektrycznymi |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
szef

Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Toż spalinowe się nic nie zmieniają od ponad 100 lat, tylko są małe dodatki jak sterowanie komputerem, w który każdy haker narobi bałaganu albo zwykły impuls elektromagnetyczny.
A napęd elektryczny jest coraz nowocześniejszy i lepszy oraz coraz mniejszy i lżejszy.
Spalinowy nie ma prawie żadnej sprawności, nawet wyprodukowanie sześciu litrów benzyny pochłania ok. 12kWh energii, a na tej energii jadę średnio 120km na EV.
A założenie panela z fotoogniwami do roweru EV daje radość i jeździ się na darmowej energii - zimą trochę z akumulatora wcześniej podładowanego z panela, a potem znowu na darmowej energii z tegoż panela, a jak zajdzie słoneczko, to wystarczy troszkę poczekać, albo sobie popedałować. - "Pikne" |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Uważasz, że EMP nie zrobi krzywdy sterownikowi do silnika elektrycznego?
|
|
|
|
 |
fineasz
stażysta

Dołączył: 18 Lip 2014 Posty: 122 Skąd: Waw
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
MARCIN napisał/a: | Sorry, dorzucę dwa słowa.
Otóż wszystkie problemy pojazdów z silnikami elektrycznymi biorą się z małej sprawności ogniw słonecznych, dużej masy i objętości akumulatorów i ceny jednych i drugich. Poszperajcie sobie jak dawno temu został wynaleziony akumulator i silnik elektryczny. Jakimś cudem rozwinął się napęd spalinowy, a elektryczny - pomimo niezaprzeczalnych zalet - prawie stoi w miejscu. Przypadek?
Kwestia leży w rękach producentów - wystarczy wyprodukować ogniwa słoneczne o sprawności 50% i po kłopocie. Obecnie dostajemy szmelc o sprawności 10-14% i to wg sprzedawców - nie wiadomo, ile tak na prawdę. Tylko nie mówcie, że termodynamika nie pozwala, bo po to powinni być naukowcy, aby rozwiązywać najbardziej palące problemy ludzkości. Natomiast obecnie jest tak, że pobierają państwowa pensyjkę, sponsorują ich też koncerny, a oni owszem, robią badania i nawet coś patentują, ale tylko po to, aby mieć dorobek naukowy. Sami przyznają, że nikt tego patentu od nich nie kupi.
Nikogo nie interesuje kwestia czystości powietrza, jedynie kasa się liczy. W innym przypadku już dawno jeździlibyśmy pojazdami elektrycznymi |
Co do sprawności ogniw, to te nowej generacji dadzą radę 20% sprawności wyciagnac, ale to i tak niewiele. |
|
|
|
 |
gienek333
szef

Pomógł: 25 razy Wiek: 54 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
Sprawność roślin energetycznych to pojedyncze procenty (jeżeli się nie mylę to coś ok 1,5) |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
 |
mmoto
prezes mmoto

Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014
|
|
|
Na Solar Power można zbić majątek!
Tłumaczenie gogle:
Zapomnij moc pedałów! Ten Funtów 80.000 rower elektryczny wyposażony w panele słoneczne jest zasilany wyłącznie przez SUN
• Maxun One oferuje panele słoneczne z przodu i tyłu, siodło
• Mierzą one 1.6ft (0,5 m) i naładować rower jako jego jest jeździł
• Rower elektryczny przemieszcza się 14 mil na godzinę (22 kilometrów na godzinę), bez konieczności stosowania baterii
• Teoretycznie oznacza to, że nigdy nie zabraknie energii i pan van Dalen twierdzi, że taktowany ponad 1000 mil (1609 km) w ciągu ostatnich trzech miesięcy
• Tylko 50 z rowerami będą budowane i sprzedawane na 80.000 funtów (126.000 dolarów)
http://www.dailymail.co.u...l#ixzz3KLlVTDRG |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|