ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 6-7 maja 2017
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1062
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 02 Lis, 2014   

Według powyższej teorii Tesla model Sport 85 to nie jest dobry samochód EV bo zużywa prądu za więcej niż 3zł :D http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S Po zaokrągleniu około 17kWh/100km, a zdawać by się mogło że Tesla przoduje w produkcji pojazdów EV. Co do darmowej energii z paneli wszystko fajnie ok ale to kolejna inwestycja i to nie mała, a żeby taką teslę załadować czyli 85kWh to wow trzeba mieć spore pole paneli. Kiedy to się wróci lub zrówna ? Nie ma co nas porównywać do zachodu, nas Polaków w obecnej chwili na to nie stać, jesteśmy chińczykami dla europy. Jedynie możemy sobie coś hobbystycznie zbudować nie patrząc na koszty, dla własnej satysfakcji. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, zwłaszcza w aucie które ma zużywać te 3zł na 100km. Co będzie zimą w naszej strefie klimatycznej przy -20 stopniach :D ile trzeba zużyć kWh żeby w miarę ogrzać wnętrze pojazdu? myślę że grzałka minimum 2-3kW.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
Zasłużony dla zlotu EV


Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 2512
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Przelom w samochodach EV będzie wtedy gdy na masową skale będą produkowane 'maluchy' ktorymi znaczaca ilość osob bedzie się poruszala po miastach, , parkowala w strefach zabronionych dla spalinowcow itp. Duże samochody, przejazdy po kraju jeszcze dlugo będą zdomimowane przez tradycyjny napęd. A panele tylko wspomaganie ładowania elektroniki pokladowej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Tak poza tematem chyba troszkę.
Po co ładować auto całe 85kWh, skoro dobre auto EV bierze ok. 10kWh (cięższe trochę więcej) a 95% obywateli Europy jadą zazwyczaj samochodem maksymalnie 65km dziennie i to przez cały rok (głównie tak jeżdżą spalinowymi, na EV też). I tu fotowoltaika w Polsce też ma rację bytu, jeśli zdaje egzamin w zimnych krajach.
Słońce nawet potrafi rozgrzać kamienie do sauny parowej stosowanej w zimnym kraju.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Zbyszku - mam propozycje - zacznij kandydować do rządu, wybiorą Cię, wdrożysz co uważasz za stosowne, uregulujesz normy prawne, wytrzebisz każde lobby .... By przyszłość elektrycznych pojazdów nigdy nie zginęła... I Panowie wielka prośba - stwórzcie sobie wątek o tym co tu piszecie a ja Wam przetransferuję posty bo Zeeltomowi dodaliście 2 strony offtopu...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Dodam.
Do wytworzenia jednego litra benzyny lub jednego litra oleju napędowego potrzeba 2kWh prądu (zgodnie ze sprawozdaniami rafinerii) i to oprócz energii innych jak na transport paliw itp..
2kWh razy 5 litrów daje 10kwH, to na takiej energii przejadę 100km autem EV, a są spalinowce palące dużo więcej.
Te 10kWh można uzyskać z fotowoltaiki na daszku nad swoim parkingiem, a ewentualna konieczność doładowania może nastąpić:
http://www.treehugger.com...owered-car.html
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Jeżdżą Rosjanie bogaci to i nam się opłaci:
http://lexus-rx.ru/solaris-2/
Też to jest ciekawe:
http://astanafans.com/sun...elosipedax.html
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1062
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Jak już brniemy w te skrajności to jak przeskoczy pan Zbyszek taki pojazd www.auto-motor-i-sport.pl...o-EOLAB,18013,1 en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car jezdzi sie taniej niż EV!
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Przecież moje auta EV zużywają tylko ok. prawie 2,50zł/100km, bo teraz mam inną taryfę.
Aten pojazd oprócz energii elektrycznej spala okropne paliwo, na wytworzenie którego potrzebuje więcej jeszcze prądu niż ............
Czyli złe porównanie hybrydy.
EV to jest EV.
A rower z panelami słonecznymi to coś nowoczesnego.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom 
Administrator



Pomógł: 93 razy
Wiek: 59
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Zwykły rower nie pojedzie na samych panelach. Panele mogą, co najwyżej doładować akumulatory pokładowe. Do jazdy na samych panelach potrzeba dużych paneli i zwykły rower temu nie podoła. Można dorzucić przyczepkę z panelami, ale to już nie będzie typowy rower.

Ciekawe, jak ten panel naładuje cokolwiek rozsądnym prądem, gdy słońce będzie mu świeciło w plecy?
Czasami trzeba trochę pomyśleć, jeśli się coś buduje.



Przy okazji, poszukuję jakich uszkodzonych skuterków, hulajnóg elektrycznych na kołach 12 cali. Potrzebne mi są 3 koła aluminiowe (bez szprych, przynajmniej jedno tylne z zębatkami i hamulcem) i jedna rama do budowy miniaturowej wersji pojazdu słonecznego. Resztę już mam.
Coś w tym stylu:

_________________
Moje gniazdko: dom
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 504
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Sorry, dorzucę dwa słowa.
Otóż wszystkie problemy pojazdów z silnikami elektrycznymi biorą się z małej sprawności ogniw słonecznych, dużej masy i objętości akumulatorów i ceny jednych i drugich. Poszperajcie sobie jak dawno temu został wynaleziony akumulator i silnik elektryczny. Jakimś cudem rozwinął się napęd spalinowy, a elektryczny - pomimo niezaprzeczalnych zalet - prawie stoi w miejscu. Przypadek?
Kwestia leży w rękach producentów - wystarczy wyprodukować ogniwa słoneczne o sprawności 50% i po kłopocie. Obecnie dostajemy szmelc o sprawności 10-14% i to wg sprzedawców - nie wiadomo, ile tak na prawdę. Tylko nie mówcie, że termodynamika nie pozwala, bo po to powinni być naukowcy, aby rozwiązywać najbardziej palące problemy ludzkości. Natomiast obecnie jest tak, że pobierają państwowa pensyjkę, sponsorują ich też koncerny, a oni owszem, robią badania i nawet coś patentują, ale tylko po to, aby mieć dorobek naukowy. Sami przyznają, że nikt tego patentu od nich nie kupi.
Nikogo nie interesuje kwestia czystości powietrza, jedynie kasa się liczy. W innym przypadku już dawno jeździlibyśmy pojazdami elektrycznymi
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Toż spalinowe się nic nie zmieniają od ponad 100 lat, tylko są małe dodatki jak sterowanie komputerem, w który każdy haker narobi bałaganu albo zwykły impuls elektromagnetyczny.
A napęd elektryczny jest coraz nowocześniejszy i lepszy oraz coraz mniejszy i lżejszy.
Spalinowy nie ma prawie żadnej sprawności, nawet wyprodukowanie sześciu litrów benzyny pochłania ok. 12kWh energii, a na tej energii jadę średnio 120km na EV.
A założenie panela z fotoogniwami do roweru EV daje radość i jeździ się na darmowej energii - zimą trochę z akumulatora wcześniej podładowanego z panela, a potem znowu na darmowej energii z tegoż panela, a jak zajdzie słoneczko, to wystarczy troszkę poczekać, albo sobie popedałować. - "Pikne"
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom 
Administrator



Pomógł: 93 razy
Wiek: 59
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 7497
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Uważasz, że EMP nie zrobi krzywdy sterownikowi do silnika elektrycznego?
:D
_________________
Moje gniazdko: dom
 
 
fineasz 
młodzik


Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 80
Skąd: RP
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

MARCIN napisał/a:
Sorry, dorzucę dwa słowa.
Otóż wszystkie problemy pojazdów z silnikami elektrycznymi biorą się z małej sprawności ogniw słonecznych, dużej masy i objętości akumulatorów i ceny jednych i drugich. Poszperajcie sobie jak dawno temu został wynaleziony akumulator i silnik elektryczny. Jakimś cudem rozwinął się napęd spalinowy, a elektryczny - pomimo niezaprzeczalnych zalet - prawie stoi w miejscu. Przypadek?
Kwestia leży w rękach producentów - wystarczy wyprodukować ogniwa słoneczne o sprawności 50% i po kłopocie. Obecnie dostajemy szmelc o sprawności 10-14% i to wg sprzedawców - nie wiadomo, ile tak na prawdę. Tylko nie mówcie, że termodynamika nie pozwala, bo po to powinni być naukowcy, aby rozwiązywać najbardziej palące problemy ludzkości. Natomiast obecnie jest tak, że pobierają państwowa pensyjkę, sponsorują ich też koncerny, a oni owszem, robią badania i nawet coś patentują, ale tylko po to, aby mieć dorobek naukowy. Sami przyznają, że nikt tego patentu od nich nie kupi.
Nikogo nie interesuje kwestia czystości powietrza, jedynie kasa się liczy. W innym przypadku już dawno jeździlibyśmy pojazdami elektrycznymi


Co do sprawności ogniw, to te nowej generacji dadzą radę 20% sprawności wyciagnac, ale to i tak niewiele.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 21 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1176
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Sprawność roślin energetycznych to pojedyncze procenty :wink: (jeżeli się nie mylę to coś ok 1,5)
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
mmoto 
prezes


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 785
Skąd: Szczecin - Police
Wysłany: Wto 02 Gru, 2014   

Na Solar Power można zbić majątek!

Tłumaczenie gogle:
Zapomnij moc pedałów! Ten Funtów 80.000 rower elektryczny wyposażony w panele słoneczne jest zasilany wyłącznie przez SUN
• Maxun One oferuje panele słoneczne z przodu i tyłu, siodło
• Mierzą one 1.6ft (0,5 m) i naładować rower jako jego jest jeździł
• Rower elektryczny przemieszcza się 14 mil na godzinę (22 kilometrów na godzinę), bez konieczności stosowania baterii
• Teoretycznie oznacza to, że nigdy nie zabraknie energii i pan van Dalen twierdzi, że taktowany ponad 1000 mil (1609 km) w ciągu ostatnich trzech miesięcy
• Tylko 50 z rowerami będą budowane i sprzedawane na 80.000 funtów (126.000 dolarów)


http://www.dailymail.co.u...l#ixzz3KLlVTDRG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!