|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER |
Autor |
Wiadomość |
wookie
brygadzista wookie
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pią 16 Paź, 2015
|
|
|
hehe |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Pią 16 Paź, 2015
|
|
|
Wiadomo, że nie narysowałem całej konstrukcji i takie coś nie ma prawa bytu.
A co do takiej sytuacji zobacz jak zakłamany jest przemysł samochodowy który chciał kupić patent Zderzaka Łągiewki do szuflady - koszty stłuczek znacząco by spadły - życie pasażerów jest dla nich nic nie warte. |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Paź, 2015
|
|
|
Skośne ułożenie paneli jest bez sensu.
Jedynie ten z przyczepką ma szansę na jazdę, ale u nas nie da rady, bo zestaw rowerowy nie może być dłuższy, niż 4 metry.
Mój słonecznik ma właśnie tyle i żaden panel dodatkowo nie wejdzie.
Można by się pokusić o dołożenie paneli z boku, ale wtedy szerokość pojazdu by wynosiła 2 metry, a to już cholernie szeroko. I ciężar dachu by wynosił prawie 100 kg. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Porzuciłem pomysły na robienie innych pojazdów.
Dołożyłem drugi fotel samochodowy do słonecznika i na tym poprzestaję. Można spokojnie w dwie osoby wybrać się na wycieczkę. Silnik daje radę, ale koła już nie. Wymieniłem na mocniejsze
Te z tyłu
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Te, z tyłu, to były zwykłe na szprychach 1,9 mm. Teraz są 2,3 mm oponki Kenda i łożyska maszynowe. Jak nie wytrzymają, to dam koła od motoroweru, choć tanie nie są.
Na wypady we dwóch do lasa, pojazd wydaje się niezastąpiony
Brakuje tylko amortyzacji na tył. Niby osprzęt mam, ale jakoś nie mam chęci do przeróbek
Przymierzam się do lodówki turystycznej, ale nie bardzo mam na nią miejsce. Pozostaje tylko tył pojazdu, w okolicach tylnych akumulatorów
Na pytanie, po co lodówka (chłodziarka raczej) nie będę odpowiadał
Oczywiście tylny fotel jest rozkładany i można na upartego się kimnąć.
Ba... można się kimnąć w dwie osoby
A potem jechać dalej |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 29 Maj, 2016
|
|
|
Fajne rozwiązanie na mini taxi po ile sobie liczysz za kilometr ? |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
Ostatnio zmieniony przez Pon 30 Maj, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2016
|
|
|
Puszka 0.5 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
No i wyszło szydło z worka. Nie podłączyłem termometru do silnika. Nie dało się wywiercić otworu w osi, jakaś paskudna stal
Pierwszy raz, moja osobista małżonka dała się namówić na wycieczkę do lasu jako pasażerka słonecznika. Był zachwycona
Do momentu wjechania w sypki piasek.
Poczułem swąd i silnik stanął
Trza było słonecznika pchać do domu
Po rozebraniu silnika okazało się, że padł jeden z hallotronów. Raczej od temperatury. Cewki, o dziwo, nie były czarne, jak to zazwyczaj bywa. Lśniły miedzią, jak nowe.
Naprawiłem silnik, ale okazało się, że nakrętki na osi straciły już sporo gwintu i zaczęły przeskakiwać.
Gdzie można kupić nowe? Klucz 21, gwint, chyba 12 mm z kołnierzem.
Poza tym stwierdziłem, że widełki widelca, do których wkłada się koło rozgięły się już sporo.
Mam założony klucz 10 mm na spłaszczenie osi, ale to trochę mało.
Stanęło na tym, że wymieniam silnik, na ten przekładniowy, od rikszy.
Co prawda, to silnik na tył, ale udało mi się zeszlifować oś na tyle, że zmieści się z przodu.
Ze względu na obecną wagę słonecznika powinno to zaowocować lepszym momentem i mniejszymi obciążeniami silnika. Silnik DD nie jest optymalnym rozwiązaniem w moim przypadku. |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Żeby ino tej przekładni nie zmieliło. |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
To jest duża przekładnia. Tak na oko ze dwa razy większa, niż typowe Bafangi i podobne. |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2016
|
|
|
Czyli już na sprzedaż nie będzie ? (ten silnik) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2016
|
|
|
Raczej nie. Chyba, że się nie sprawdzi w słoneczniku.
Na razie dostosowałem go do mojego widelca i czekam na szprychy. Do koła 24 cale i pojedynczym krzyżu pasują 3,1 mm od Ogara.
Pozostanie ewentualnie do sprzedaży obecny silnik ze słonecznika zapleciony w 24 cale na szprychach 3 mm. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Cze, 2016
|
|
|
No i dupa.
Silnik, który sprzedał mi kolega z forum miał mieć tylko uszkodzony wolnobieg.
Naprawiłem, podłączyłem do kontrolera i próbowałem rękami go zatrzymać, to się nie dało. Jednak teraz, po zapleceniu w koło okazuje się że przeskakują tryby i praktycznie nie da się jechać.
Silnik w zasadzie do wywalenia, bo nietypowy.
Cały dzień pracy na marne.
Na początku myślałem, że to wolnobieg puszcza i go nawet zaspawałem, ale to nie wolnobieg, tylko luźne tryby. Co ciekawe, nie widać na nich śladów tarcia, ale po prostu przeskakują. Luz na wieńcu jest rzędu 0,5 mm i to wystarcza do przeskakiwania.
Trochę mi się ciśnienie podniosło
Szukam silnika o dużym momencie na przód. Szybkość nie jest ważna.
Mam zasilanie 48V 28A.
SIlnik ma być w kole 24 cale i mieć przynajmniej z 800W ciągłej.
Jutro, z ciekawości założę przekładniowca przód o REX-a.
Niby 250W przy 36V, ale w rowerach ma kopa.
Coś trzeba robić, żeby słonecznik pociągnął dwie osoby w normalny sposób.
Jakby coś, to mogę dać w rozliczeniu poprzedni silnik DD w kole 24 cale i na szprychach 3 mm.
Słonecznik na nim latał 35 km/h przy 48V.
W dwie osoby. Po asfalcie, OK, ale zamierzam jednak jeździć nim po lesie, więc potrzebuję coś z dużym momentem. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2016
|
|
|
Zeeltom, skoro Twoja konstrukcja jest typowo wolnobieżna a potrzebuje sporej mocy to może faktycznie przemyśl zrobienie przekładni na tylne koła Huby kiepsko ciągną przy takiej małej prędkości obrotowej a dodatkowo przekładniówki też nie są przystosowane do dużych mocy a pojazd nie jest zbyt lekki no i pasażerów dwóch Jeśli już raz zrobisz sobie przekładnie (nawet sztywny na łańcuchu, przy takiej prędkości będzie ok a zdolność terenowa na +) to zaoszczędzisz sobie w końcu kłopotów z napędem raz na zawsze i jako napęd będzie mogło być cokolwiek co się kręci. Nawet można się pokusić o takie coś jak hub z przodu a tył dołączany w sytuacjach przetaczania się przez trudniejszy teren Ogarniesz prostą zawieche na tył przy okazji |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|