|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jamnik ze wspomaganiem elektrycznym. |
Autor |
Wiadomość |
barteq
początkujący
Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 25 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
Rower znam od narodzin (kilku gratów leżących w koncie warsztatu) do wersji dzisiejszej.
Wygląda coraz ciekawiej.
Świetne osiągi i mega zasięg bez pedałowania robią z niego prawdziwie użytkowe cacko.
Jak dla mnie brak mu tylko
i czegoś na bagaż w tym stylu
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014
|
|
|
Jadąc dziś zrobiłem eksperymant. Da radę jechac bez trzymania kierownicy, trzeba się mocno skupić ale jednak. Zwiększę chyba kąt główki, to zwiększy wyprzedzenie i poprawi stabilność. Dziękuję za rady, krytykę i pochwały. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014
|
|
|
Założyłem silnik bldc zapleciony na motocyklowych szprychach 3mm z trzykomorową obręczą. Wygląda pancernie i powinno trochę wytrzymać. Poprzednie koło straciło przy pierwszej jeździe w tym sezonie 2 szprychy. Silnik to przekładniowy 250W 24V zestawiony z regulatorem 350W 48V. Wszystko pięknie poza chrobotaniem jakie dobiega z silnika podczas przyspieszania. Dźwięk jakby mieliło przekładnię. Efekt występuje przy przyspieszaniu z dużym prądem, zanika dopiero gdy osiągnę około 20 km/h. Powyżej tej prędkości jedynie leciutko gwiżdże nawet przy dużym obciążeniu.
Druga sprawa. Proszę mnie oświecić, co mam zrobić żeby działała przerzutka. Jak koło jest w powietrzu to biegi zmieniają się w miarę. Jak jadę to masakra, trzeba przeskoczyć 2 czy 3 żeby była reakcja. Działa tak w 2 strony. Jest jak to w poziomym długa linka i to jest problem ale ludziska jakoś jeżdżą. Lepsze klamoty do zmiany biegów pomogą? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Druga sprawa. Proszę mnie oświecić, co mam zrobić żeby działała przerzutka. Jak koło jest w powietrzu to biegi zmieniają się w miarę. Jak jadę to masakra, trzeba przeskoczyć 2 czy 3 żeby była reakcja. Działa tak w 2 strony. Jest jak to w poziomym długa linka i to jest problem ale ludziska jakoś jeżdżą. Lepsze klamoty do zmiany biegów pomogą? |
Wsadź linkę w pancerz od samej klamki po samą przerzutkę i unikaj ostrych zawijasów z linką i zadziała. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014
|
|
|
Naprawdę? Logiczne mi się wydawalo że linka powinna być w pancerzu jak najmniej. Mniejsze są opory i sprężyna przerzutki ma łatwiej. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Naprawdę? Logiczne mi się wydawalo że linka powinna być w pancerzu jak najmniej. Mniejsze są opory i sprężyna przerzutki ma łatwiej. |
Tam gdzie są nawet niewielkie załamania lub jest niebezpieczeństwo korozji, zabrudzeń albo pęknięć/ otarc linki , powinien być pancerz z smarem w środku. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Będę kombinować co z tą przerzutką, ale męczy mnie ten silnik. Ma ktoś jakiegoś pomysła? |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014
|
|
|
Tomek 70 dobrze podpowiada, zmień kierownicę na sterowanie pośrednie z popychaczami tak jak w tym linku: http://www.atomiczombie.c...ent%20Bike.aspx
Oprócz poprawy sterowania zmniejszy się też odległość na jakiej pracuje linka przerzutki i hamulca co poprawi zmienianie biegów. Same linki przy montażu warto trochę przesmarować na odcinkach gdzie będą w pancerzach. Kardan nie sprawdza się w lwb prawdopodobnie ze względu na mikro luzy które trzeba korygować w czasie jazdy, podobno zastosowanie dwóch kardanów sprawia że sterowanie staje się znośne - ale że nie miałem okazji takiego rozwiązania testować to podchodził bym do tej informacji raczej sceptycznie. Kąt główki ramy jest trochę za duży, takie sprawdzają się w lwb z mocno podgiętymi sztywnymi widelcami ( np. klasyczny gold rush). W przypadku widelca amortyzowanego najlepszy będzie kont główki taki jak w rowerach mtb albo nawet delikatnie mniejszy. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014
|
|
|
Dziękuję za wszystkie sugestie. Pogrzebałem ostatnio w rowerze i troszkę poprawiłem. Wymieniłem wolnobieg i manetkę zmiany biegów. Zajrzałem do linki i okazało się, że linkę w pancerzu złapała korozja i to po kilkunastu jazdach. Odcinek przy tylnym wahaczu wsadziłem całościowo w pancerz i dodatkowo nasmarowałem. Biegi chodzą teraz wyśmienicie.
Opisywany przeze mnie wcześniej problem z silnikiem był wg. mnie natury elektrycznej. Podejrzewałem złą komutację z powodu np. uszkodzonego halla. Po wymianie czujników składając silnik odkryłem odklejone magnesy. Trzymały się obudowy jedynie dzięki sile przyciągania a większy prąd ( i większy moment obrotowy ) powodował obracanie ich i szorowanie o obudowę.
Pracuję teraz na fotelikiem a jak będzie gotowy to chyba się złamię i zmienię kierownicę. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|