ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jamnik ze wspomaganiem elektrycznym.
Autor Wiadomość
barteq
początkujący


Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Rower znam od narodzin (kilku gratów leżących w koncie warsztatu) do wersji dzisiejszej.
Wygląda coraz ciekawiej.
Świetne osiągi i mega zasięg bez pedałowania robią z niego prawdziwie użytkowe cacko.
Jak dla mnie brak mu tylko

i czegoś na bagaż w tym stylu
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014   

Jadąc dziś zrobiłem eksperymant. Da radę jechac bez trzymania kierownicy, trzeba się mocno skupić ale jednak. Zwiększę chyba kąt główki, to zwiększy wyprzedzenie i poprawi stabilność. Dziękuję za rady, krytykę i pochwały. :grin:
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014   

Założyłem silnik bldc zapleciony na motocyklowych szprychach 3mm z trzykomorową obręczą. Wygląda pancernie i powinno trochę wytrzymać. Poprzednie koło straciło przy pierwszej jeździe w tym sezonie 2 szprychy. Silnik to przekładniowy 250W 24V zestawiony z regulatorem 350W 48V. Wszystko pięknie poza chrobotaniem jakie dobiega z silnika podczas przyspieszania. Dźwięk jakby mieliło przekładnię. Efekt występuje przy przyspieszaniu z dużym prądem, zanika dopiero gdy osiągnę około 20 km/h. Powyżej tej prędkości jedynie leciutko gwiżdże nawet przy dużym obciążeniu.
Druga sprawa. Proszę mnie oświecić, co mam zrobić żeby działała przerzutka. Jak koło jest w powietrzu to biegi zmieniają się w miarę. Jak jadę to masakra, trzeba przeskoczyć 2 czy 3 żeby była reakcja. Działa tak w 2 strony. Jest jak to w poziomym długa linka i to jest problem ale ludziska jakoś jeżdżą. Lepsze klamoty do zmiany biegów pomogą?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014   

Adam Wysokiński napisał/a:
Druga sprawa. Proszę mnie oświecić, co mam zrobić żeby działała przerzutka. Jak koło jest w powietrzu to biegi zmieniają się w miarę. Jak jadę to masakra, trzeba przeskoczyć 2 czy 3 żeby była reakcja. Działa tak w 2 strony. Jest jak to w poziomym długa linka i to jest problem ale ludziska jakoś jeżdżą. Lepsze klamoty do zmiany biegów pomogą?


Wsadź linkę w pancerz od samej klamki po samą przerzutkę i unikaj ostrych zawijasów z linką i zadziała.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014   

Naprawdę? Logiczne mi się wydawalo że linka powinna być w pancerzu jak najmniej. Mniejsze są opory i sprężyna przerzutki ma łatwiej.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Mar, 2014   

Adam Wysokiński napisał/a:
Naprawdę? Logiczne mi się wydawalo że linka powinna być w pancerzu jak najmniej. Mniejsze są opory i sprężyna przerzutki ma łatwiej.

Tam gdzie są nawet niewielkie załamania lub jest niebezpieczeństwo korozji, zabrudzeń albo pęknięć/ otarc linki , powinien być pancerz z smarem w środku.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Będę kombinować co z tą przerzutką, ale męczy mnie ten silnik. Ma ktoś jakiegoś pomysła?
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Tomek 70 dobrze podpowiada, zmień kierownicę na sterowanie pośrednie z popychaczami tak jak w tym linku: http://www.atomiczombie.c...ent%20Bike.aspx
Oprócz poprawy sterowania zmniejszy się też odległość na jakiej pracuje linka przerzutki i hamulca co poprawi zmienianie biegów. Same linki przy montażu warto trochę przesmarować na odcinkach gdzie będą w pancerzach. Kardan nie sprawdza się w lwb prawdopodobnie ze względu na mikro luzy które trzeba korygować w czasie jazdy, podobno zastosowanie dwóch kardanów sprawia że sterowanie staje się znośne - ale że nie miałem okazji takiego rozwiązania testować to podchodził bym do tej informacji raczej sceptycznie. Kąt główki ramy jest trochę za duży, takie sprawdzają się w lwb z mocno podgiętymi sztywnymi widelcami ( np. klasyczny gold rush). W przypadku widelca amortyzowanego najlepszy będzie kont główki taki jak w rowerach mtb albo nawet delikatnie mniejszy.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014   

Dziękuję za wszystkie sugestie. Pogrzebałem ostatnio w rowerze i troszkę poprawiłem. Wymieniłem wolnobieg i manetkę zmiany biegów. Zajrzałem do linki i okazało się, że linkę w pancerzu złapała korozja i to po kilkunastu jazdach. Odcinek przy tylnym wahaczu wsadziłem całościowo w pancerz i dodatkowo nasmarowałem. Biegi chodzą teraz wyśmienicie. :smile:

Opisywany przeze mnie wcześniej problem z silnikiem był wg. mnie natury elektrycznej. Podejrzewałem złą komutację z powodu np. uszkodzonego halla. Po wymianie czujników składając silnik odkryłem odklejone magnesy. Trzymały się obudowy jedynie dzięki sile przyciągania a większy prąd ( i większy moment obrotowy ) powodował obracanie ich i szorowanie o obudowę.

Pracuję teraz na fotelikiem a jak będzie gotowy to chyba się złamię i zmienię kierownicę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group