Budowa silników Nine Continent |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014 Budowa silników Nine Continent
|
|
|
Witam. Mam pytanie do znawców tematu. Jak zbudowane są silniki Nine Continent, głownie chodzi mi o ilość cewek i grubość wykorzystanego drutu, RH2805 (12x5), RH2806 (10x6), RH2808 (8x8), RH2807 (7x9). Zastanawiam się czy każdy z tych silników będzie pobierał taką samą moc przy przy przekręceniu manetki na 100% i podaniu pełnej mocy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Moc dozuje sterownik, więc siłą rzeczy odpowiedź brzmi:
Tak, każdy będzie pobierać taką samą moc.
Różnice wynikną jednak na podjazdach (mocniejszy silnik będzie się mniej grzał przy forsownych dla niego podjazdach) i prędkości maksymalnej (z kolei szybszy silnik pojedzie... szybciej) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
nie do końca każdy pobierze taką samą moc.
to jak z przerzutkami w rowerze. jak masz "miękkie" przełożenie to łatwo się rozpędziesz nie wkładajac przy tym wielkiej mocy ale prędkość nie będzie najwieksza. natomiast przy "twardym" przełożeniu dużo siły potrzeba by się rozpędzić natomiast osiągniesz też większe prędkości. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Najbardziej ciekawi mnie rezystancja każdego z silników? Czy w każdym modelu jest taka sama? Jak wygląda sprawa ilości nawiniętych cewek w poszczególnych modelach? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
No to by trzeba było rozbebeszyć każdy z modeli i to policzyć
Tutaj masz dla przykładu RH2805, czyli ten najszybszy.
|
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Tutaj troche info o "rodzinie" silniczków NineContinent 9C :
http://www.electricbike.com/9c/
W skrucie :
Szerokość statora - 28 mm.
2805 - 5 zw./ cewke
2806 - 6 zw.
2807 - 7 zw.
2808 - 8 zw.
46 biegunów (cewek)
Nawinięte kilkoma drutami co daje razem 10-12 Awg (3.3 - 5.2 mm2 ). |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Zastanawiał się ktoś nad zbudowaniem klona takiego silnika? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014
|
|
|
Cytat: | Zastanawiał się ktoś nad zbudowaniem klona takiego silnika? |
Jakby kosztował z 10 razy więcej to by ludziska kombinowali. Podstawowy problem to zdobycie/wykonanie blach na rdzeń, reszta do zrobienia. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Taniej wyjdzie kupić dwa silniki i złożyć z nich jeden.
Za zrobienie blach do tego silnika zapłaciłbyś więcej niż ten silnik kosztuje.
Ja za 200szt blach o średnicy zewnętrznej 157mm i wewnętrznej 97mm z blachy 0.5mm do stojana o 18 zębach zapłaciłem 952zł z ich materiałem i to po długich targach cenowych w firmie Komel.
Mają tam laser do ciecia blach elektrotechnicznych. |
_________________ pozdr
Tomek |
Ostatnio zmieniony przez tomson Nie 12 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Ja orientowałem się, to wykrojnik do takich blach to kilkanaście k pln. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014
|
|
|
Ciecie to jeden problem a chyba większy to blacha bo nie kupisz jej w małej ilości tak min to kilka ton i netto wychodzi od 5 do 7zł za kg przy grubych blachach tak 0.5mm cieńsze są odpowiednio droższe |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014
|
|
|
Witam czy silnik Nine Continent RH2808 to to samo co RH205C 8x8 27H? Dzisiaj dostałem wyczekiwane koło z silnikiem RH205C i takie małe zaskoczenie bo miał być Nine Continent RH2808.
2014-01-14-035.jpg RH205C |
Pobierz Plik ściągnięto 1481 raz(y) 6,3 MB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014
|
|
|
RH205C to oznaczenie całej rodziny silników ("c" w nazwie to oznaczenie najnowszej serii), po nazwie rodziny jest już oznaczenie konkretnego modelu, czyli np 8x8.
Kiedyś, jeszcze jak ten producent miał pierwsza wersję tych silników to miał inne oznaczenia, RH2808, RH2806 np na ebike.ca w symulatorze pozostawili stare nazewnictwo z tamtego okresu lub na forum ESa spotyka się częściej oznaczenie wedle starszego opisu. Więc oba oznaczenia wskazują na ten sam silnik. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014
|
|
|
Mam taką nadzieję że to te same silnik, grzebiąc po sieci za RH205C piszą na różnych stronach z ofertami że ten silnik ma 500W a nie 800W i też podają inne momenty obrotowe znaczy się mniejsze dla RH205C. Mam nadzieję że silnik nie odparuje przy napięciu 60V. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
|