ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa silników Nine Continent
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   Budowa silników Nine Continent

Witam. Mam pytanie do znawców tematu. Jak zbudowane są silniki Nine Continent, głownie chodzi mi o ilość cewek i grubość wykorzystanego drutu, RH2805 (12x5), RH2806 (10x6), RH2808 (8x8), RH2807 (7x9). Zastanawiam się czy każdy z tych silników będzie pobierał taką samą moc przy przy przekręceniu manetki na 100% i podaniu pełnej mocy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Moc dozuje sterownik, więc siłą rzeczy odpowiedź brzmi:
Tak, każdy będzie pobierać taką samą moc.

Różnice wynikną jednak na podjazdach (mocniejszy silnik będzie się mniej grzał przy forsownych dla niego podjazdach) i prędkości maksymalnej (z kolei szybszy silnik pojedzie... szybciej) :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

nie do końca każdy pobierze taką samą moc.
to jak z przerzutkami w rowerze. jak masz "miękkie" przełożenie to łatwo się rozpędziesz nie wkładajac przy tym wielkiej mocy ale prędkość nie będzie najwieksza. natomiast przy "twardym" przełożeniu dużo siły potrzeba by się rozpędzić natomiast osiągniesz też większe prędkości.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Najbardziej ciekawi mnie rezystancja każdego z silników? Czy w każdym modelu jest taka sama? Jak wygląda sprawa ilości nawiniętych cewek w poszczególnych modelach?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

No to by trzeba było rozbebeszyć każdy z modeli i to policzyć :)

Tutaj masz dla przykładu RH2805, czyli ten najszybszy.

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
KrzysiekEV 
stażysta
KrzysiekEV


Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 148
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Tutaj troche info o "rodzinie" silniczków NineContinent 9C :

http://www.electricbike.com/9c/

W skrucie :
Szerokość statora - 28 mm.

2805 - 5 zw./ cewke
2806 - 6 zw.
2807 - 7 zw.
2808 - 8 zw.

46 biegunów (cewek)
Nawinięte kilkoma drutami co daje razem 10-12 Awg (3.3 - 5.2 mm2 ).
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Zastanawiał się ktoś nad zbudowaniem klona takiego silnika?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014   

Cytat:
Zastanawiał się ktoś nad zbudowaniem klona takiego silnika?

Jakby kosztował z 10 razy więcej to by ludziska kombinowali. Podstawowy problem to zdobycie/wykonanie blach na rdzeń, reszta do zrobienia.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Taniej wyjdzie kupić dwa silniki i złożyć z nich jeden.
Za zrobienie blach do tego silnika zapłaciłbyś więcej niż ten silnik kosztuje.
Ja za 200szt blach o średnicy zewnętrznej 157mm i wewnętrznej 97mm z blachy 0.5mm do stojana o 18 zębach zapłaciłem 952zł z ich materiałem i to po długich targach cenowych w firmie Komel.
Mają tam laser do ciecia blach elektrotechnicznych.
_________________
pozdr
Tomek
Ostatnio zmieniony przez tomson Nie 12 Sty, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Ja orientowałem się, to wykrojnik do takich blach to kilkanaście k pln.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 12 Sty, 2014   

Ciecie to jeden problem a chyba większy to blacha bo nie kupisz jej w małej ilości tak min to kilka ton i netto wychodzi od 5 do 7zł za kg przy grubych blachach tak 0.5mm cieńsze są odpowiednio droższe
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014   

Witam czy silnik Nine Continent RH2808 to to samo co RH205C 8x8 27H? Dzisiaj dostałem wyczekiwane koło z silnikiem RH205C i takie małe zaskoczenie bo miał być Nine Continent RH2808.

2014-01-14-035.jpg
RH205C
Pobierz Plik ściągnięto 1476 raz(y) 6,3 MB

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014   

RH205C to oznaczenie całej rodziny silników ("c" w nazwie to oznaczenie najnowszej serii), po nazwie rodziny jest już oznaczenie konkretnego modelu, czyli np 8x8.
Kiedyś, jeszcze jak ten producent miał pierwsza wersję tych silników to miał inne oznaczenia, RH2808, RH2806 np na ebike.ca w symulatorze pozostawili stare nazewnictwo z tamtego okresu lub na forum ESa spotyka się częściej oznaczenie wedle starszego opisu. Więc oba oznaczenia wskazują na ten sam silnik.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 14 Sty, 2014   

Mam taką nadzieję że to te same silnik, grzebiąc po sieci za RH205C piszą na różnych stronach z ofertami że ten silnik ma 500W a nie 800W i też podają inne momenty obrotowe znaczy się mniejsze dla RH205C. Mam nadzieję że silnik nie odparuje przy napięciu 60V.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 16 Sty, 2014   

Kilka ciekawych filmów jak powstają nasze silniczki :)

http://www.electricbike.com/hub-motor-factory/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group