ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pas i Korba hollowtech II
Autor Wiadomość
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Sty, 2014   Pas i Korba hollowtech II

Czy ktoś z sukcesem zamontował dysk z 6 magnesami do czujnika PAS w krobie z systemem Hollowtech II i mufą supportu 73mm . Kombinuje od 2 dni i brakuje mi 5-6 mm na osi.
Rozgryzał ktoś temat ?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014   

http://endless-sphere.com...php?f=6&t=56117 nie jestem pewny ale w tym wątku to chyba to?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Sty, 2014   

W tym linku sprawa jest prosta ... mufa jest 65-68mm dajesz podkładke + obejma pas-a i masz 75mm na korbie Hollwtech .... ja mam niestety tak :
czyli tak jak na zdjeciu widać że brakuje ok 5mm do poprawnego zainstalowania zacisku korby .I tu jest pytanie czy osadzenie zacisku na osi w 75% bedzie ok czy siły odkształcą oś.Tu są linki do montażu ale chyba nie w takim typie ramy jak ja posiadam :
http://www.ebike-solution...-Tretsensor-Set
http://www.pedelecforum.d...nlichen-Kurbeln
Instalacja tak jak w linkach nie sprawdza się bo łancuch na małym blacie "JEDZIE" po sensorze .. zostawie chyba tak jak jest i zobacze co się bedzie działo po 100-200km ... jak bedzie sie krzywic oś to wkleje magnesy na mocowaniu korby.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 09 Sty, 2014   

NIE wiem:(. DO tąd udawało mi się uniknąć tego rozwiązania. Tylko kwadraty:). Jest to inne niż stożek. Tam jak nie dociągniesz to będą luzy. Tu o ile sięnie mylę stożka nie ma. Więc jeśli producent zrobił zapas obliczeniowy to powinno działać. NIe da sięjakośtego czujnika czymoże nakrętki minimalnie spiłować? aby pujścć w np 85%?
Pozdro:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 10 Sty, 2014   

A nie chcesz tego sobie założyć np na przednie koło ?
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Hmmm .... PAS ( pedelec assistant system) .... a masz pomysł jak zamontować support i korbę w przednim kole ?? :) :) .Chodzi o obroty na korbie a nie oszukanie PAS-a , ja poprostu uwielbiam jeździć z tym systemem a manetki używam okazyjnie.
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

A co to zmienia z ideologicznego punktu widzenia. Kręcisz pedałami, uruchamiasz rower i jednocześnie zaczyna się obracać przednie koło, na nim czujnik podaje informacje o ruchu pojazdu i sterownik załącza wspomaganie silnikiem. Nie trzeba wcale startować z manetki. A nazewnictwo, czy to takie ważne? Oczywiście może być problem z dopasowaniem prędkości stałego obracania się przedniego koła na automatykę wspomagania, bo wiem, że z tym jest różnie. Lepszym wydaje się rzeczywiście umieszczenie czujnika przy suporcie.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Szczygieł , idąc twoim tokiem myślenia mamy : kręcimy pedałami , przednie koło się obraca , sensor dostaje impulsy z obracającego się koła .... włącza się wspomaganie na sterowniku ... koła kręcą się dalej ... ja już nie pedałuję ... koła kręcą się dalej ... wspomaganie działa dalej ... do czasu jak będzie po bateriach lub się zatrzymamy.
Tak mi się zdaje że z "ideologicznego" punktu widzenia to spora różnica !! i chyba to nie jest PAS .
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

smdrwf12300 napisał/a:
Szczygieł , idąc twoim tokiem myślenia mamy : kręcimy pedałami , przednie koło się obraca , sensor dostaje impulsy z obracającego się koła .... włącza się wspomaganie na sterowniku ... koła kręcą się dalej ... ja już nie pedałuję ... koła kręcą się dalej ... wspomaganie działa dalej ... do czasu jak będzie po bateriach

Normalnie jak nie chcesz by cie wspomagało to przestajesz kręcić korbami a w czym Ci szkodzi się przestawić i by cię nie wspomagało np zdjąć palec z manetki albo ruszyc delikatnie klamką by włącznik rozłączył układ wspomagania (zależy od tego w jakim trybie jedziesz czy manual czy w trybie np tempomatu) .
Jakbyś nie wiedział to niektóre z pierwszych rowerów PAS miały właśnie na kole i było też dobrze (taki rower niedawno fabryczny naprawiałem) . Kwestia przyzwyczajenia moim zdaniem . Tyle że aby jechać żaden ciul z unii cie nie zmusi do "markowania" wspomagania nogami . Bo dla mnie to jest markowanie właśnie .
Taką przekładkę rok temu zrobiłem mojemu ojcu i jest zadowolony jak nigdy a wcześniej miał to przy korbie i się zarzekał że nie ma jak oryginał i nie ma nic lepszego . Zmienił zdanie dość szybko .
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

smdrwf12300, PAS jest wynalazkiem, który ma ocalić akumulatory przed osobnikami, nie mającymi pojęcia o ich ograniczonej pojemności, a zarazem leniwymi i/lub wygodnickimi.
Żaden z forumowiczów nie spełnia tych kryteriów, i większości z nas wystarcza amperomierz i woltomierz.
PAS jest niezbędny dla legalistów, którzy nie chcą naruszać przepisów.
Wreszcie PAS (lub inny impulsator) jest konieczny, jeżeli wynika to z konstrukcji sterownika.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

PAS to samo zło . :twisted:
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Pykacz , chyba dalej się nie rozumiemy .... PAS ma wykrywać obroty korby ( przód /Tył ) i włączać silnik z odpowiednim poziomem mocy ( np. przez wypełnienie imulsu prostokątnego ).To o czym piszesz ty i Szczygieł to sposoby obejścia sterowników mających tylko wejście na PAS z tzw. potencjometrem gazu/wspomagania. Zasada/algorytm Pas podany jest w tym wątku:http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1991 gdzie można sobie zobaczyć algorytm w Bascomie z wykrywaniem pedałowania przód/tył.JerzyZ - jesteś w błędzie ,od monitorowania baterii jest inna elektronika i z PAS-em nie ma nic wspólnego.Sam mam drugi rower który ma tylko pas+potencjometr wspomagania i orginalnie bateria była zabezpieczona BMS-em , a dodatkowo jest wyswietlacz na diodach LED.Aktualnie pojawiają sie sensory umożliwiające wykrywanie z jaką siłą naciskamy na korbę/pedały i w zależności od tego nacisku dodają lub odejmują mocy na silniku ( rewelacja szczególnie w Enduro )
Pozdrawia leniwiy i wygodnicki forumowicz :) .
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

smdrwf12300 napisał/a:

Pozdrawia leniwiy i wygodnicki forumowicz :) .

E jakby tak było to już dawno byś to wypierdzielił na przednie koło :mrgreen: i jeździłbyś jak wolny człowiek a nie jak niewolnik unii . :twisted: Unia Ci wmówiła że tak jest dla Ciebie lepiej a tylko chodzi o to by kaskę za motorowery , rejestracje , ubezpieczenia itd wyciągnąć a tym samym i owszem zrobić lepiej ale dla siebie . Mówię Ci nie daj się . :mrgreen:
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Generalnie kolego masz rację PAS to czujnik przy suporcie, tyle że koledzy Jerzyz i Pykacz wiedzą co piszą. PAS jest czasami bardzo szkodliwy. Na forach obcojęzycznych (bajkerzy niemieccy) opisują jak niekontrolowanie zachowuje się pojazd na śliskiej nawierzchni i wielokrotnie było to przyczyną wywrotek. Ja osobiście mam dwa takie świadectwa od bezpośrednio poszkodowanych. Jeden to kolega z Warszawy, którego maszyna wciągnęła na rondo i tam dopiero przy torowisku tramwajowym załapał glebę a drugi przypadek dotyczy znajomych, którzy pojechali ze swoją matką na Bornholm, tam wypożyczyli rower elektryczny (oczywiście z unijnym obowiązkowym PAS-em) i staruszka maszyny nie opanowała. Do dzisiaj mają z tego powodu wielkie rodzinne, zdrowotne komplikacje. Jak kobieta opowiadała, nie była w stanie na zakręcie wyhamować, bo jak opowiadała rower sam zaczął jechać i nie chciał się zatrzymać. To oczywiście bezwładność tej całej automatyki.
Nie ma się co na kolegów zżymać wiedzą co piszą i doradzają. Ja osobiście PASA nie instalowałem a zamiast tego wpiąłem równolegle (połączenia elektryczne) tempomat z manetką i po sprawie. Ustawiam zakres wspomagania i resztę dopedałowuję. Nie muszę ciągle trzymać wysterowania manetki a jak się chcę zatrzymać to naciskam klamkę hamulca i silnik przestaje pracować. Sprawdzone po pokonanych bezwypadkowo 50 tys. km. n moim bajku.
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Sty, 2014   

Hmm ... to w takim razie poproszę szanownych kolegów o zdjęcie/dokładny opis takiego systemu PAS na przednim kole ( może być link ) bo dalej nie potrafię w swoim ograniczonym umyśle wykoncypować jak można powiązać rozpoznawanie ruchu na pedałach z obrotami przedniego koła.Co do wypadków ... jak kontroler jest żle oprogramowany/zmodyfikowany i rower jest pozbawiony odcinania silnika przy hamowaniu ( nacisnięcie klamki hamulca ) to fakt grozi to tym co zostało opisane.Dobierając osprzęt do swojego roweru pytałem na tym forum gdzie można dostać manetki do hamulaca hydraulicznego z sensorem jego nacisnięcia ... i co usłyszałem ... po co ci to ..... i dlatego własnie pozostałem przy tarczówkach z linką a nie płynem.Silniki szczotkowe DC montowane w starych rowerach mogą w przypadku uszkodzenia kontrolera ( spalony MOSFET na tzw. zwarcie ) pracować z pełną mocą i jedynym ratunkiem jest odłączenie baterii lub kluczyka On/Off.Jak mamy silnik BLDC przy zwartym Mosfe-cie to popali się nam instalacja ale silnik nie bedzie pchał roweru do przodu , poprostu trzeba wiedzieć na czym się jedzi i czym to grozi .... nie wszystkiemu jest winna UNIA.
Czekam na opis tego rozwiązania PAS-a w przednim kole .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group