ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS a bezpiecznik?
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   BMS a bezpiecznik?

Witam

Mam takiego BMS-a http://www.batterysupport...-bms-p-276.html i zastanawiam się czy dołożyć przed niego bezpiecznik, wiadomo różnie bywa? Jeżeli bym instalował bezpiecznik to na minusie, bo mosfety odcinają minus, niestety w opisie wyraźnie pisze że przy podpinaniu BMS najpier podpiąć pola P- i B- a następnie wtyczkę balancera do ogniw w przeciwnym razie się zjara, tak więc jest problem, może ktoś to przerabiał? Ewentualnie olać bezpiecznik i dopiero założyć go za wyjściem z BMS.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 06 Lut, 2014   

W sprawie bezpiecznika - rozważny i przewidujący konstruktor zawsze go daje, więc pytanie o sens montażu nie ma sensu. Pytanie tylko gdzie :)

Miałem w ręku kilka BMSów i w opisie montażu nie było wzmianki, że kolejność podłączania złącz ma aż tak duże znaczenie, że grozi zjaraniem :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Bezpiecznik wypadało by dać zaraz za źródłem czyli zaraz za wyjściem z baterii czyli przed bms, ten bms to chinśki patent, elektronika nie jest mi obca i też dziwi mnie fakt że ma to iść z dymem w przypadku podpięcia w innej kolejności, niestety nie mam schematu tego bmsa a analizować wszystkich ścieżek i połączeń też nie bardzo mi się uśmiecha dlatego może ktoś się z tym zmierzył i coś doradzi, w ostateczności nie będę ryzykował i bezpiecznik powędruje na przewód plusowy za bms.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Osobiście uważam, że bezpiecznik powinien być. Ja daję po bmsie bo nie ma to znaczenia. Tam w środku są jedynie szeregowo tranzystory. Nie ma zasadzie żadnych elementów mogących powodować zwarcie. Jeśli coś sie stanie z elektroniką to odparują ścieżki lub drobne elementy ale prądy nie będą takie żeby przepalić bezpiecznik. Na pewno nie taki co wytrzyma prąd obciążenia. Bms sam odetnie napięcie (odłączy akumulator) przy zwarciu ale bezpiecznik powinien być bo elektronika może nie zadziałać a warto uniknąć pożaru.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Bezpiecznik dałem na przewodzie plusowym, czyli jest za układem BMS, nie ryzykuje i postępuje zgodnie z opisem od producenta, co do tranzystorów w BMS, to są bardzo mocne FDP032N08, w niejednym sterowniku są gorsze. Tak więc zanim się spalą to na pewno jeszcze coś innego zdarzy się upiec :) Tutaj taki mały wgląd na moją skrzynkę sterowniczą, trochę ściągnięte od kolegi tas, tej obudowie nie mogłem się oprzeć i zrobiłem podobną tylko żywicą epoksydową, nie śmierdzi. Dzisiaj dobiegł też końca upgrade chińskiego sterownika, czyli wymiana przewodów i zmiana tranzystorów na lepsze, myślę że sterownik będzie nieśmiertelny. Bezpiecznik to C40 FAEL, przeszedł pomyślnie testy zwarciowe i działa na DC. Coraz mniej miejsca się robi w skrzynce ale powinno się wszystko zmieścić.

2014-02-07-078.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 521 raz(y) 5,75 MB

2014-02-07-077.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 710 raz(y) 6,41 MB

Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 08 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Elegancka skrzyneczka i ładnie się wszystko zmieściło :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Mogła by być większa ;) tzn szersza ale to może latem, ta musi wystarczyć, w sumie zmieściła 160 ogniw Liion 18650 :) Jak to poskładam i założę na e-bike to może jakiś mini zlot ? :) Żywiec powinien być w moim zasięgu z tą skrzyneczką.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

No ba :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Co to za bms?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014   

Link do BMSa jest na samej górze. Szczytowo do 60A. Chiński patent :D
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

Co do kolejności połączeń przewodów do układu BMS to się spotkałem ze najpierw to B- do układu BMS a potem wtyczki do balansowania ogniw i też z zachowaniem kolejności jak była większa ilość wtyczek to zaczynaliśmy od wtyczki do ogniw bliższych potencjałowi ujemnemu baterii.Przy odpinaniu złączek zaczynało się od złączki o najwyższym potencjale.Wpięcie złączek bez podłączenia B- do układu BMS powodowało uszkodzenie BMSa
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group