|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw? |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Chodziło mi o to, że można silnik indukcyjny (trójfazowy) przewinąć na niższe napięcie i tyle, a następnie zasilić go z falownika. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
Nigdy nie miałem takiego silnika w rękach ale ma pewnie podobna konstrukcje do mojego rysunku Jeżeli tak to proponuje takie rozwiązanie. Łożyska wymienić na 2RS najlepiej SKF gumowe krycie łożysk jest dość szczelne i nie powinno nic wyciekać no i olej proponuje olej do wspomagania układów kierowniczych i automatycznych skrzyń biegów taki czerwony ma dość dobre parametry,jest dość rzadki i nie powinien stawiać oporów ,jest dobrym nośnikiem ciepła mało się rozszerza i mało zmienia konsystencje czyli nie zgęstnieje bardzo przy -20 ani nie zrobi się z niego woda przy +50 ewentualnie jakiś olej do sprężarek też by się nadał |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
Problemem nie jest rozszerzalność oleju ale powietrza wewnątrz silnika.
No i zauważ, że wszystkie silniki mają 2RS (a przynajmniej te lepsze), a i tak przeciekają prawie od razu. Na ESie z tym walczą już całe lata i nie widać do tej pory jakiegoś spektakularnego rozwiązania
Poza tym do silnika się leje mało oleju, tak góra na 1/4 czy 1/3 jego wysokości.
I nie wiem, czy lepkość oleju w tak cienkim kanale nie spowoduje wypchania go krótszą drogą, czyli w zakamarkach osi/łożyska/obudowy. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
Czy naprawdę spotkaliście się z napełnieniem całej wewnętrznej przestrzeni silnika olejem?
Przecież lepkość oleju jest o tyle większa niż powietrza, że przy obrotach rzędu tysięcy na minutę olej się zagotuje - zamiast chłodzić będzie grzał |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
A co tam się kręci tysiące? Raczej 300-500 |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
masz racje powietrze się sporo rozszerza i w komorze silnika robi się nadciśnienie które powoduje wypychanie oleju przez łożyska dlatego zaproponowałem tobie rozwiązanie takie jak na rysunku, jak zalejesz komorę silnika na maxa i ja odpowietrzysz że będzie w niej tylko olej to jego rozszerzalność cieplna powinna się kompensować w tej rurce której koniec jest powyżej poziomu oleju a korek rurki jest z odpowietrznikiem więc żadne nadciśnienie we wnętrzu silnika nie powinno powstawać. W sumie to czysta teoria tak jak już wcześniej wspominałem nie miałem nawet takiego silnika w rękach na pewno masz więcej doświadczeń w tym temacie a powiedz mi czy jak sobie kręcisz takim kółkiem ręcznie i nie ma czynnika temperatury i nadciśnienia to też ci ten olej wycieka przez te RS-sy |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | A co tam się kręci tysiące? Raczej 300-500 |
własnie a olej odprowadzi ciepło na obudowę i w atmoferę |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014
|
|
|
Nie mam zalanego silnika olejem.
Przeczytałem wszystko co się da przeczytać w tym temacie, opinie ludzi, relacje z użytkowania i jeśli takie zalanie ma 80% prawdopodobieństwo fail'a to zrezygnowałem z takiego wydziwiania |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|