|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Gdzie najlepiej kupić aku żelowe i jakiego producenta |
Autor |
Wiadomość |
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015
|
|
|
Ok, zrobiłem.
Toyama 9Ah
Napięcie jałowe: 13,3V
Napięcie startowe pod obciążeniem 100W: 12,4V
Czas rozładowania do 10,5V: 90 minut
Proszę o wydanie opinii i wyciągnięcie wniosków. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Mierzyłeś prąd rozładowania? Bo wyniki wyglądają rewelacyjnie.
Nawet dużo lepiej od tych 14Ah z Grodziska, bo tamte pod 150W działały 40 minut.
A tu tylko 9Ah i 90 minut, fakt, że obciążenie mniejsze o 1/3.
Tak szczerze, to coś za dobrze mi to wygląda |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Podczas testu nie mierzyłem stale prądu, tylko wcześniej sprawdziłem jaki prąd pobiera żarówka.
Powtórzę dzisiaj ten test. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
I ile pobierała?
Bo tak z pobieżnych obliczeń wynika, że twój 9Ah na mniej więcej dwa razy większą pojemność, niż te 14Ah z Grodziska, które wypadły do tej pory najlepiej w testach. GreenSaver przy pojemności 20Ah ma podobne wyniki do Toyamy 9 Ah |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Żarówka jest dwu włóknowa i łącznie pobiera 7,8A przy napięciu około 12.5V.
Myślę, że po prostu pomiar mniejszym prądem jest mniej miarodajny. Może poszukam drugą żarówkę i obciążę coś koło 150W. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Zrób te 150W, będzie skala porównawcza.
Tylko zauważ, że te prawie 8A x 1,5 godziny daje jakieś 12Ah, a nie 9 Ah To prąd prawie 1C i żaden żel nie daje nominalnej pojemności przy takim prądzie, a już na pewno nie więcej, niż powinien mieć |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
Jest to możliwe gdyż wraz ze spadkiem napięcia podczas rozładowania spada również prąd tak ze przy 10.5 - 11 V będzie to zapewne z 6A. Tak więc nominalnie będzie to z zgodne z deklarowaną pojemnością. Przy 150 Watach i prądzie 12-13A nominalna pojemność spadnie zapewne o 20 - 30%. |
|
|
|
|
TomekB
początkujący
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2015
|
|
|
No dobra lamus ze mnie. W swojej niewiedzy myślałem, że połączę wyprowadzenia w żarówce H4 i będą się świecić obydwa żarniki, a okazuje się, że to tak nie działa.
Czyli jeśli chodzi o mój poprzedni test to prąd rozładowania to było zaledwie 5A. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
TomekB napisał/a: | Ok, zrobiłem.
Toyama 9Ah
Napięcie jałowe: 13,3V
Napięcie startowe pod obciążeniem 100W: 12,4V
Czas rozładowania do 10,5V: 90 minut
Proszę o wydanie opinii i wyciągnięcie wniosków. |
12V x 9Ah = 108 Wh
90min = 1,5h
108Wh / 1,5h = 72W (na 1h)
72W / 12V = 6A
Sprawdzenie:
(6A x 12V) x 1,5h = 108Wh
Akumulator ma 100% pojemności DLA PRĄDU ok. 0,66 C czyli ok. 6A.
Trafiłeś chyba małą trakcję Toyamy albo tzw. mocowy akumulator który ma oddawać stałą moc w określonym czasie... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
TomekB napisał/a: | No dobra lamus ze mnie. W swojej niewiedzy myślałem, że połączę wyprowadzenia w żarówce H4 i będą się świecić obydwa żarniki, a okazuje się, że to tak nie działa. |
Widocznie coś źle podłączyłeś. Włókna połącz równolegle przy napięciu ok. 12V i szeregowo przy napięciu 2x wyższym. Oczywiście wątpię, aby żarówka przetrwała próbę . |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
W żarówce na 12V musisz zewrzeć dwa wyprowadzenia, trzecie jest wspólne dla obu włókien.
Dlaczego żarówka ma nie przetrwać próby? Chyba, że włókna na 12V podłączy do 24V, to się spalą, ale testujemy akumulator 12V. |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Dlaczego żarówka ma nie przetrwać próby? Chyba, że włókna na 12V podłączy do 24V, to się spalą, ale testujemy akumulator 12V. |
Nie gwarantuję, że nie przetrwa, ale w związku z dwukrotnie większą energią traconą na żarnikach wydziela się proporcjonalnie więcej ciepła, co może spowodować - i zapewne tak się stanie - przynajmniej obniżenie trwałości. |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
Testowałem lity na takich i się nie spaliły, a trwałość w tym przypadku nie ma znaczenia, to nie samochód |
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
Słyszałem, zeeltem, że to, co mówisz, jest święte, niechaj więc tak pozostanie . |
_________________ "Nikt nie jest zniewolony w bardziej beznadziejny sposób niż ci, którzy fałszywie wierzą, że są wolni" - Goethe |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015
|
|
|
I słusznie, z adminem nie ma co zadzierać |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|