ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie najlepiej kupić aku żelowe i jakiego producenta
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

Ja ostatnio przyniosłem ze złomu aku MW (55Ah) i jak je mierzyłem to sprawdzałem HK 010 czy nie oszukuje, bo wyszło mi ok 55Ah przy prądzie 10A :shock:
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Żelowe?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014   

Chyba AGM, ale mogę sprawdzić.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Lis, 2014   

Trafiłem na HAZE żelowe, nie AGM, 12V 12Ah, chyba kupię, cena nie wydaje się specjalnie wygórowana - (promocja) 147 zł, ale na dziś mają tylko 2 sztuki, a potrzebuję 3, muszę poczekać około tygodnia i mam się dowiedzieć. Sprzedawca ma same 5-ki w komentarzach, to może nie będzie źle.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

Pojechałem dziś do Jaktorowa i Grodziska, celem sprawdzenia pojemności akumulatorów 12V 12Ah i 14Ah.
Wziąłem ze sobą zasilacz (ładowarkę), żarówki 12V o łącznej mocy 150W i woltomierz.
Sprawdziłem najpierw akumulator proponowany w Grodzisku 12V 14Ah. Po naładowaniu do 13,5V przy obciążeniu 150W, prąd między 11 a 12A czas do osiągnięcia 10,5V wyniósł 38 minut.
Pojechałem później do Jaktorowa sprawdzić w ten sam sposób akumulatory MW 12V 12Ah, których 3 sztuki kupiłem tydzień temu. Po naładowaniu do napięcia 14,85V od razu podłączyłem swoje żarówki i czas do osiągnięcia 10,5V wyniósł 24 minuty.
Co ciekawe, po spadku do poniżej 11,5V setne części wolta ubywały z prędkością sekundnika, mniej więcej 10mV/s ;) Czas ładowania prądem 4,8A, bo tyle dopuszcza producent wyniósł 60 minut, czyli wlazło w niego jakieś 5Ah.
Różnica w czasie rozładowania ogromna, choć ten pierwszy miał 2Ah więcej.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 08 Lis, 2014   

zeeltom napisał/a:
Czas ładowania prądem 4,8A, bo tyle dopuszcza producent wyniósł 60 minut, czyli wlazło w niego jakieś 5Ah.


Akumulatory kwasowo-ołowiowe ładuje się zwyczajowo prądem 1/10 pojemności. Producent zakłada 4,8A dla szybkiego ładowania lecz wiadomym jest że im szybciej ładujemy (większym prądem) tym ładunek wolniej się rozprowadza na płycie a część prądu poleci w ciepło. Reakcji chemicznej nie przyspieszysz...

Porównywanie akumulatora 14Ah jednej firmy do 12Ah innej firmy to jak porównywanie Nissana Micry i Renault Twingo mimo że kierowca będzie ten sam...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 08 Lis, 2014   

Nostusek napisał/a:
...
Porównywanie akumulatora 14Ah jednej firmy do 12Ah innej firmy to jak porównywanie Nissana Micry i Renault Twingo mimo że kierowca będzie ten sam...

No bez przesady, to TYLKO akumulator. Ma oddawać prąd utrzymując napięcie...
A samochód to nie tylko 'odjazd' ale i dziesiątki innych cech.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 08 Lis, 2014   

Jako ciekawostkę podam iż nabyłem trochę aku (50kg) i były tam 5 Ah (identycznych rozmiarów). MW waży 1,9 kg, drugi PowerMAX PM1250 1,45 kg :shock: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Co by nie gadać, to na tych NOWYCH MW przejechałem 18 km do odcięcia, po asfalcie, bez wiatru podczas, gdy na innych, badziewiastych marek, robię przynajmniej 30 km i więcej i to po lesie.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Nie jestem jakimś miłośnikiem MW, bo widziałem w necie takie białe które (5Ah) waży 1kg. http://www.akumulatoryzel.../mw/mw-5-12.php
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Nie zważyłem tych MW, które miałem, ale widzę na podanej przez ciebie stronie wagę 3 kg, co jest chyba rekordem w akumulatorach żelowych :D
Normalnie, tego typu akumulatory ważą do 4 kg.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Nostusek napisał/a:
...
Porównywanie akumulatora 14Ah jednej firmy do 12Ah innej firmy to jak porównywanie Nissana Micry i Renault Twingo mimo że kierowca będzie ten sam...

Porównuję zasięgi uzyskane na tych akumulatorach w stosunku do innych, niekoniecznie z najwyższej półki. W rowerze 36V 250W.
Tak szczerze, to są najgorsze akumulatory, jakie używałem w rowerach.
A miałem możliwość jeżdżenia na wielu akumulatorach różnych producentów.
15 km robił gość na 5 letnich chińczykach niewiadomego pochodzenia, a tu opisuję NOWE akumulatory, a nie 5 letnie.
Kiedyś założyłem leżaki magazynowe, chińskie, które przeleżały ponad rok i w rowerze 36V 350W przejechałem na nich po asfalcie 45 km do odcięcia. Takie właśnie też miał rower, który po 5 latach trafił do mnie na wymianę akumulatorów po 5 latach z zasięgiem 15 km.
To chyba świadczy o jakości tych MW w stosunku do reszty dostępnych na rynku.
Nie dziwię się też, że sprzedawca nie chciał zrobić takiego testu od początku moich pytań o te akumulatory. Opisywałem to już kiedyś na naszym forum.
Teraz wiem, że się nie nadają do rowerów. Może gdzieś w UPS popracują, ale ja bym tego typu nie polecał do niczego.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Nostusek napisał/a:
Postąpię teraz nieco podobnie do kolegi "szalony" i zrobię to celowo... W poważaniu mam robienie testów, ani mi się nie chce ich robić, ani nie mam na to czasu. Piekarza też pytasz czy jego chleb nie jest za słony albo za kwaśny ??

Możesz mi zabrać modera i skasować moje konto - tyle powiem...

Jeśli usiłujesz zniszczyć firmę mojego szefa to wiedz że Ci się nie uda. Ja już o to zadbam sam...


Chwila, chwila, sprzedajesz akumulatory, a nie interesuje cię ich jakość? Przyjdzie klient, zapyta o dobry aku i co, mówisz mu: "Mam gdzieś ich jakość, nie sprawdzam ich, nie testowałem żadnego, ja tu tylko sprzątam?" :shock:

A potem ja wchodzę na allegro/idę do sklepu, kupuję szmelc, bo inaczej tego się nie da ująć za dużą kasę, opisany samymi superlatywami i ślinotokiem zalet, wkładam komuś do roweru, a on do mnie wraca po JEDNYM miesiącu bo złom wytrzymał 30 cykli po 15A i świecę oczami. Kurna, wkurza mnie takie podejście. Zakichanym obowiązkiem sprzedawcy jest posiadać podstawową wiedzę o oferowanym produkcie!.
Żelowe to szmelc i tyle. Dobry żel jest dzisiaj droższy od litowego :evil:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Ja kończę polemikę w temacie w tym momencie bo to co chciałbym Wam powiedzieć nie mieściłoby się w żadnych kulturalnych formach wypowiedzi... Swoje zdanie podtrzymuję...

I jak ktoś nie ma chęci kupować to niech nie kupuje - ja Wam pieniędzy z kieszeni nie wyjmę i za rączkę nie przyprowadzę do sklepu.

tas napisał/a:
Zakichanym obowiązkiem sprzedawcy jest posiadać podstawową wiedzę o oferowanym produkcie!.
Zwłaszcza że połowy użytkowników będzie wielkie G interesować zasada działania produktu i w jeszcze większym poważaniu będą mieć zasady prawidłowej eksploatacji które się wołami pisze w Kartach Gwarancyjnych... Żebym nie wiem jak się produkował przed klientem to i tak zrozumie zaledwie 1 PROMIL OSÓB!
Codziennie słyszę od klientów to debilne pytanie: "Panie a ile ten akumulator wytrzyma ??"
A skąd ja mam to wiedzieć ? Jednemu wytrzyma 22 dni a drugiemu 10 lat i nie ma na to reguły. I zauważam pewną prawidłowość... Im kto ma więcej kasy tym gorsze badziewie kupuje.

Najlepiej żeby towar kosztował 1 zł, miał 38 lat gwarancji i wytrzymał 15421412342 cykli pracy... A i tak połowa klientów głęboko w poważaniu będzie mieć sprzedawcę bo po 15421412343 cyklu się rozleci i to będzie wina sprzedawcy...

W załączeniu wrzuciłem Wam kartę katalogową do MWL 12/12 - i przy prądzie 12A ciągle wg charakterystyki widać że przy rozładowaniu do ok 9,5V powinno to pracować ok 40 minut. Do 10,5V czas rozładowywania wychodzi ewidentnie ok. 30 minut.

Druga sprawa:

zeeltom napisał/a:
Czas ładowania prądem 4,8A, bo tyle dopuszcza producent wyniósł 60 minut


Ja w karcie widzę 4A lub w innej serii tych MW 4,2A maksymalnie - ewentualna reklamacja zostanie oddalona ze względu na nieprawidłowe użytkowanie - żebyś się nie zdziwił ... Dobrze żeś napisał... A ja sobie wydrukowałem :)

MWL-12-12-SPEC.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 288 raz(y) 281,02 KB

_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
Ostatnio zmieniony przez Nostusek Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Kapitalizm i kupowanie od chińczyka na palecie najtańszego gówna to jedna rzecz, ale brak chęci zgłębiania tematu, przez którą ja, jako konsument tracę realne pieniądze po to, by jakaś faja z allegro czy ze sklepu się szczerzyła na udany deal to już co innego.

12V 12Ah, 3 szeregowo, w kilku rowerach ~250W 36V 15-20A max
MWS - szkło w środku, miesiąc żywotności, 30 cykli, potem 4-5Ah
MOTOMA - bibuła,2 miesiące żywotności, 60 cykli, potem 4-5Ah
PowerMAX /SSB/CSB - 3 miesiące żywotności, 90 cykli, potem pojemność 2-4Ah
MSW i jeszcze jakieś gówno, które nie pamiętam nazwy - płytki ceramiczne nacięte w środku i przełożone bibułą! - miesiąc żywotności, potem 002Ah
MW Power - tu już nie mówię, dostałem 3 aku z czego 1 na starcie się ładował 15min max.
DREAM POWER - pracuje w UPSie, trzyma 120sek...
Vipow - z 20Ah na starcie po 3 miesiącach zostało 6Ah

Takie mam przyjemności z użytkowania aku żelowych.

Wychodzi na to, że muszę kupić 3 aku GreenSAVER po 300zł/szt żeby w końcu móc się cieszyć normalnym akumulatorem :evil:

Jakby była jakakolwiek alternatywa ucieczki od tych najtańszych śmieci, dawno bym to zrobił. Ale na nieszczęście moje oraz potrzebujących - nie ma żadnej alternatywy :???:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group