ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie najlepiej kupić aku żelowe i jakiego producenta
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

A kto Ci broni kupować Greensavery ?? Może ja ??

Jest takie a nie inne zapotrzebowanie na produkt, klient chce ceny NISKIEJ to taką dostaje. Nie da się zrobić akumulatora za np. 300 zł i sprzedawać go po 50 zł... ŻADNA FIRMA TEGO NIE PRZETRZYMA!!
A co ja Ci poradzę że 90% rynku jest zalane towarem z chin który setki frajerów sprzedaje na allegro po kosztach zakupu niemalże psując tylko rynek ?? Chińczyk zrobi Ci akumulator za 10$, zrobi za 20$ a zrobi za 50 czy 100$ za sztukę - jeden będzie tanim gównem, drugi będzie deko lepszy a trzeci będzie z górnej półki... I z tanim gównem bujać się będziesz tydzień by sprzedać, na sprzedanie lepszego potrzebować będziesz 2 miesiące a z najwyższej półki towarem będziesz mógł zrobić tylko jedno - wsadzić sobie go w tylną część ciała bo nikt nie będzie go chciał kupić ze względu na cenę! Tu akurat wiem co mówię. Ogromna część ludzi przyjdzie do Ciebie kupić tanie gówno i zarząda od Ciebie jeszcze najmarniej 30% rabatu... I takich klientów to ja pozdrawiam czule machając im najdłuższym palcem żeby go dostrzegli... Rabat to jest stolica Maroko jakby kto nie wiedział...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Ale ja to WIEM. kupiłem już 25 akumulatorów gówien i nie chce kupować następnych. Chcę zapłacić uczciwą cenę za uczciwy towar. Ale od kogo mam się dowiedzieć co jest dobre, a co nic nie warte!
Sprzedawcy wiedzą o sprzedanym towarze mniej niż ja! Na proste pytania nie znają zadnej odpowiedzi.
Zarzekają się, ze nie ma zwrotów, że towar działa 2 lata, pokazują mi noty katalogowe i na tym się ich wiedza kończy. Po co mają wiedzieć cokolwiek ponad te teoretyczne dane. Masz kliencie papier, masz nadrukowane uja znaczące wykresy bez żadnego poparcia w rzeczywistości, spie**alaj.
No to kupuję, po 3 miesiącach przestaje działać, to rozwalam obudowę a tam napchane ebnjanych płytek łazienkowych pociętych w prostokąty.

Od tylu lat sprzedajesz akumulatory. Nigdy cię nie ciekawiło z zawodowej strony dlaczego jeden akumulator waży 3.6kg, inny 4.2kg, kolejny 3.9kg, kolejny 3.5kg i jakie to ma przełożenie na ich jakość? Serio nigdy? :???:

Z takim zapleczem powinieneś być forumowym specjalistą od akumulatorów, testować, badać, praktykować, opisywać realne zależności. Stanowić opiniotwórcze i obiektywne źródło wiedzy, które jasno wskaże który produkt jest dobry, który zły i to bez ściemy.
Na 40mln naród nie ma ani jednej takiej strony. To jest nisza i czarna dziura.
A ty kompletnie NIC nie robisz, prócz bezmyślnego atakowania każdej negatywnej opinii o żelach jakby ktoś ciebie osobiście po twarzy walił.
Twój sklep by na tym skorzystał 10x bardziej.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Nie moim zamiarem jest atakowanie firmy z Jaktorowa. Opisywałem akumulatory, a nie firmę.
Co do ładowania 4,8A, to tyle podał mi w Jaktorowie sprzedawca, który odczytał ten prąd w komputerze sklepowym.
Straszenie mnie ewentualnym nieprzyjęciem reklamacji uważam za jakieś nieporozumienie, bo nie chcę tego nazwać w inny sposób.
Wymieniamy się tu, na forum, doświadczeniami, to wymieniłem się i ja.
Z głowy tego sobie nie wytrzasnąłem.
W Grodzisku rozpakowano mi akumulator z pełnej paczki i mogłem robić z nim, co chciałem.
Nie było żadnych zastrzeżeń. Po rozładowaniu, chłopaki podłączyli akumulator pod ładowarkę i go sobie naładowali.
A ja mam pewność, co do pojemności akumulatora.
Niestety, trudno żebym zachwalał nowe akumulatory w cenie większości typowych, dostępnych akumulatorów tego typu, na których można przejechać niecałe 20 km.
Bawię się w rowerki od wielu lat, zawsze stosuję akumulatory żelowe i mam doświadczenie w zasięgach na takich akumulatorach. Minimalny zasięg, to przynajmniej 30 km. Mniej jeszcze nie przejechałem. Do ostatniego zakupu.
Jeszcze raz powtarzam, nie krytykuję firmy, tylko typ akumulatora.
Ten tekst o nieprzyjęciu reklamacji uważam za pomyłkę piszącego.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

tas napisał/a:
Od tylu lat sprzedajesz akumulatory. Nigdy cię nie ciekawiło z zawodowej strony dlaczego jeden akumulator waży 3.6kg, inny 4.2kg, kolejny 3.9kg, kolejny 3.5kg i jakie to ma przełożenie na ich jakość? Serio nigdy? :???:


Ciekawiło - a stać Cię na to żeby to badać ? Nakupić akumulatorów i rozbierać z cieakwości ? Mnie nie stać... A szefa i firmy na koszty naciągać nie zamierzam po to by sobie pooglądać...

tas napisał/a:
Z takim zapleczem powinieneś być forumowym specjalistą od akumulatorów, testować, badać, praktykować, opisywać realne zależności. Stanowić opiniotwórcze i obiektywne źródło wiedzy, które jasno wskaże który produkt jest dobry, który zły i to bez ściemy.
Na 40mln naród nie ma ani jednej takiej strony. To jest nisza i czarna dziura.
A ty kompletnie NIC nie robisz, prócz bezmyślnego atakowania każdej negatywnej opinii o żelach jakby ktoś ciebie osobiście po twarzy walił.
Twój sklep by na tym zastał 10x bardziej.


Ponawiam komentarz - firmie nikt towaru nie daje za darmo. Żeby sobie go pociąć to trzeba go kupić. Żeby go kupić to trzeba na niego zarobić. Druga sprawa że trzeba mieć CZAS na zabawę z akumulatorami. Tego mi ewidentnie brakuje zwłaszcza w ostatnim czasie. Wolę zająć się pozyskiwaniem klienta żeby na tym zarobić niż bawić się w rozbieranie marnując bezpowrotnie czas w którym mogę zarobić pieniądze! Trzecia sprawa: Gdzie mam je rozłupywać ? Na biurku w domu czy w sklepie pomiędzy kasą fiskalną a drukarką ?? Czwarta sprawa - wewnątrz jest kwas. Niezbyt mocny ale jednak kwas. Mam go do kibla spuścić ? Maty wykręcać gołymi rękoma ? Do tego trzeba stanowiska które będzie bezpieczne! Za dużo już widziałem żeby sobie na kolanie akumulator rozłupywać...

Założę się z Tobą że nie chciałbyś się ze mną zamienić na pracę. U mnie dzień zaczyna się przeciętnie ok. 6.00 rano a kończy mocno po 22.00 i dzień w dzień jest masa pracy. Czasem jak dowali to jednocześnie obsługuję 3-4 klientów, nie tylko sprzedając im towar i wystawiając dokumenty sprzedaży ale jeszcze muszę iść i towar zamontować... Przerobisz to ??
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Pracujesz po.. hmm... 14h dziennie w sklepie, którego nie stać przeznaczyć 1 akumulatora 12V 12Ah miesięcznie, a którego to macie w zakupie za powiedzmy 30zł netto w celu marketingu dla forum, którego odwiedza 50k potencjalnych odbiorców?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Może ktoś się pokusić o zrobienie układu, który podłączmy do akumulatora, obciążeniem mogą być zwykłe żarówki 3x50W 12V. Zakładam, że podstawowym obciążeniem dla wszystkich pomiarów będzie 150W. Jest to mniej, niż silnik w rowerze, ale wystarczy do porównań wszelkich akumulatorów żelowych dla rowerów. Układ ten ma mierzyć czas w minutach i po osiągnięciu 10,5V przerwać pomiar zapamiętując czas.
To chyba nie powinno być skomplikowane, ale ja nie bardzo czuję się na siłach, by takie coś zmontować. Chyba, że jakiś schemat będzie, czy coś, mogę wtedy to poskładać ;)
Taki jednakowy pomiar wiele by nam powiedział o wartości danego typu akumulatora.
Na dziś mam pomiary 3 rodzajów akumulatorów.
1. GreenSaver 20Ah - (trochę używane - pomiar dla 168W obciążenia) - 75 minut
2. MW 12Ah - 150W obciążenia - 24 minuty
3. nie pamiętam oznaczenia, ale 12V 14Ah z Grodziska 150W obciążenia - 39 minut

edit
Teraz doczytałem wypowiedź Tasa.
Nikt z nas nie wymaga niszczenia akumulatorów. Ale przebadanie w sposób opisany przeze mnie, nie jest jakiś skomplikowany. I można jeden, czy dwa rodzaje akumulatorów przebadać. Byłem parę razy w Jaktorowie i nie widziałem tam natłoku klientów. Siedzi dwóch ludzi a klientów może jeden na godzinę. Albo i rzadziej. Taki pomiar nie wymaga obecności non stop przy woltomierzu. Dopiero pod koniec, co zajmie z 5 minut.
A, o ile przyjemniej by się nam rozmawiało, gdyby sprzedawca wiedział, co sprzedaje i na co można liczyć przy zakupie takiego akumulatora żelowego. Bo tylko o takie mi chodzi. O samochodowych nie ma tu mowy. Typowe akumulatory do rowerów to 12V 12Ah, lub 14Ah i ewentualnie 18Ah,lub 20Ah. Bo takie tylko wchodzą w grę w rowerach.
Karty katalogowe, to faktycznie można sobie pominąć.
Tu się liczy rzeczywistość, a nie to, co na papierze.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Ja bym widział to tak, żeby 1 akumulator wrzucić na tester zliczający cykle, ale przy prądzie typowym dla EV, czyli np 18A (a nie bzdurne 3A z noty) i jazda 100 cykli ładuj-rozładuj.
Bardzo łatwo by się sytuacja wyklarowała i nie tylko ja zaopatrywałbym się w tak przetestowane akumulatory.

W międzyczasie mogłoby się logować spadek pojemności do opracowania na wykresie.
Jest ogromny potencjał oraz nie mniejsze zapotrzebowanie na takie informacje.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Dla mnie sprawa jest prosta. W sumie tak jak Zeltom proponuje czyli stałe obciązenie około 150 W które odpowiada typowemu obciążeniu KTORE DO NASZYCH zastosowań jest odpowiednie, daje szybka odpowiedz. Jeśli aku osiaga 10,5 V po 70 min a inny po 24 min to ten drugi sie do tego celu nie nadaje.
Co nie znaczy, że nie jest On przydatny dla innych którzy będa go eksploatować kilkoma amperami.
Nie ma co się obrażać ale ta WIEDZA i elementarna przyzwoitość wymaga, że nie ma co 'wciskać' klientowi który oczekuje akumulatora o prądzie KILKANASCIE Amper, takiego który jest dostosowany do innego obciązenia. Rynek żeli dla takich zastosowań robi sie coraz płytszy, ceny pakietów Li-ion, Li-po
powodują że producenci i sprzedawcy żeli sa w coraz gorszej sytuacji. To obiektywna przyczyna spadku
jakosci.
Tu nawet nie warto robić jakiś wyrafinowanych pomiarów skoro różnica jest 3-krotna.
Ps. Zeltom : będę Ci to powtarzał w dobrej wierze aż do skutku (:-)) czas na zmiany... Li-ion.Li-po......
Szkoda się denerwować...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

18A to za dużo. Po rozpędzeniu prąd pobierany do podtrzymania jazdy, to jakieś 7A.
Tylko, że takiego testera nie mamy.
Zakładając, że rozładujemy taki akumulator w godzinę i ładować będziemy ze 4 godziny, to taki test potrwa, non stop, ze 20 dni.
Ale uważam, że warto by było.
Mnie by wystarczyło pojedyncze rozładowanie do 10,5V. To już dużo mówi o akumulatorze. Żywotność, to następna bajka. Ciekawe, jak do tej żywotności ma się opis akumulatorów, że mają trwałość 6, czy 10 lat? To chyba chodzi tylko o czas przechowywania, bo nie widzę innego sensu ;)

3-krotna różnica między GS 20Ah a MW 12Ah, to nie jest porównanie. Porównaniem jest czas rozładowania dla podobnych akumulatorów, czyli, w tym przypadku, dwóch ostatnich.
Ale zrobiłem początek. Kupić 3 żarówki 12V 50W nie jest trudno, woltomierz każdy chyba ma i poróbcie takie testy rozładowania swoich żeli, o ile takie macie. To da wszystkim jakiś pogląd na ich temat.

Zakładając, że rower jedzie non stop 25 km/h to możemy w przybliżeniu określić zasięg jazdy. Moje obciążenie pobiera 11 - 12A i czas tego 14Ah (40 minut) daje zasięg rzędu 16 - 17 km, ale tak, jak napisałem wcześniej, typowy prąd jest mniejszy i stąd zasięgi rzędu 30 i więcej km. Ale skoro zacząłem już mierzyć pod 150W, to pozostańmy przy takim obciążeniu, bo pierwsze pomiary już są.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

koledzy, ale nie można zrobić 1 cyklu, bo na starcie akumulatory w większości mają taką samą (lub zbliżoną) pojemność. Dopiero dobra jakość akumulatora objawia się tym, że po np 100 cyklach jakiś model ma jeszcze 60% pojemności, a inny model ma 10% i dopiero wtedy wiadomo jaki akumulator nabyć. My w maszynach robimy dużo cykli, nie 1.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Akumulator (bez wzgledu na pojemność) którym da się jechać 25 - 40 min nie nadaje się do naszych zastosowań. Tylko to miałem na mysli. To już musi dyskawalifikowac taki model.
A eksploatacja to osobny rozdział bo 100 cykli no-stop a rozłozone na 6-9 mies i w róznych warunkach temperaturowych może nie być porównywalne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Weź pod uwagę to, co napisałem wcześniej, że prąd pobierany po rozpędzeniu jest dużo mniejszy, niż mierzone 11A. Przy jeździe w granicach 20 km/h prąd może spaść nawet poniżej 5A. W moim słoneczniku, po rozpędzeniu przy 20 km/h prąd pobierany dla 48V jest rzędu 5A. A przy ruszaniu szarpie do ogranicznika sterownika, czyli 30A.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Zrobisz test, że jeden aku rozładuje żarówkę w 40 min, drugi w 30 i co? Jaki wybierzesz? A teraz zrobisz mu cykle i po 20 pojemność się zrówna, a po 50 to ten mniejszy trzyma pojemność, a większy nie.
Niestety, ale dla EV to żywotność jest kluczowa, nie pojedyncze rozładowanie. A jeśli już się ową żywotność w EV sprawdzi to i poznamy resztę danych.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

tas napisał/a:
koledzy, ale nie można zrobić 1 cyklu, bo na starcie akumulatory w większości mają taką samą (lub zbliżoną) pojemność....

No więc, moje pomiary wykazały, że nie. Bo tu wyszła prawie dwukrotna różnica.
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ten gorszy będzie dłużej pracował.
Ale takiego testu nikt jeszcze nie robił, więc wszystko możliwe.
Tylko, że ja nie chcę jechać 18 km po jednym ładowaniu ;) Chcę jechać więcej :D

Jeszcze jedna uwaga. Maksymalną pojemność taki żel osiąga po, mniej więcej, 3 pełnych cyklach ładowania i rozładowania. Te MW, które testowałem miały już takie cykle, ten z Grodziska był zupełnie świeży. Możliwe, że po 3 cyklach było by więcej, niż 40 minut.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Nie 09 Lis, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

To są niezbadane wody, jeszcze chyba nikt się nie zapuszczał w te odmęty oceanu testów żeli :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group