ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z konfiguracją sterownika
Autor Wiadomość
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

No wszystkie komponenty są nowe, więc powinny być sprawne.

Linki skąd kupowałem:
http://nexun.pl/sklep/man...a-kciukowa.html
http://allegro.pl/silnik-...3927873731.html
http://hobbyking.com/hobb...idProduct=36032
http://www.ebay.com/itm/1...984.m1497.l2649
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

No dużo opcji nie ma, problem z silnikiem albo problem ze sterownikiem. Przez internet na odległość trudno konkretnie doradzać poza ogólnikami.
Skoro sterownik nie może przejść konfiguracji to by oznaczało problem z silnikiem lub problemy z samym podłączeniem/halli.

Np jakbyś spalił halle podczas nieumiejętnego podłączania to też by był dokładnie taki efekt jak opisujesz.
Sprawdź czy są sprawne, spadnie ci jeden powód z listy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

Jak mogę to sprawdzić?

Jest tu ktoś z Warszawy lub okolic kto ma silnik lub sterownik na 60v? Dobrze byłoby to przetestować na innej konfiguracji. Byłby ktoś skłonny pomóc?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

Tu jest opis
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2196

Sprawdź to, przynajmniej Ci odpadnie jedna prawdopodobna przyczyna
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Nie 23 Lut, 2014   

Posiadasz multimetr?
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Zrobiłem przed chwilą testy z tematu który podał pod linkiem Tas.
Mianowicie test na przerwany przewód oraz test czujników halla i wszystko przebiegło tak jak powinno więc imho problem z silnikiem chyba można wykluczyć.

Zostaje opcja: uszkodzony sterownik? Czy jak go rozkręcę to jest szansa że mogę coś wskurać?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Popatrzeć nie zaszkodzi, choć bez specjalistycznej wiedzy wiele nie zdziałasz.

Ostatecznie odpal silnik bez kalibracji sterownika, tylko nie wiem czy to zadziała.

Podłącz halle zgodnie z kolorami, a fazowe byle jak. Następnie tak długo zamieniaj kolejnością przewody fazowe aż trafisz na kombinację pozwalająca włączyć silnik.

Możliwe, że się uda, choć sterownik sprawdza podczas kalibracji czy jest silnik 60 czy 120st podłączony więc nie wiem jak poskutkuje brak tego ustawienia.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Lut, 2014   

Próbowałem, żadna kombinacja niestety nie rusza.
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Jest z tego co pamietam 36 kombinacji hali i przewodów fazowych .... czyli 36 dla silnika z hallami ustwionymi na 60 i 36 na 120 stopni .Tylko przy poprawnym podpieciu silnik bedzie krecil w poprawna strone i pobieral minimalny prad ( np. dla 9c800 to jest ok 0.7-1 A ).Kazda inna konfiguracja bedzie skutkowała:
- szarpaniem
- obrotami w tył i szarpaniem
-obrotami w przód i szarpaniem
-dzwonieniem ( to nie jest zart )
- poborem pradu powyzej 20-30 A i grzaniem przewodów
- wykonaniem obrotu o 10 stopni i zatrzymaniem silnika
Dlatego tak jak pisał TAS lepsze kontrolery maja tryb "nauki" ( elininuje on złe podpiecie kabli z halli i fazowych ).
Jak nie masz opisanych wyżej przypadków to prawdopodobnie masz uszkodzony kontroler ..... lub zablokowany .
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Bardzo podobny problem mam z podłączeniem sterownika.
Dokładnie ten sam sprzęt co ma kolego zakładający temat. U mnie jest taki problem:
Podłączyłem silnik, sterownik, manetkę i przeprowadziłem samo-naukę zgodnie z opisem http://nexun.pl/sklep/ste...v-36v-48v-.html .
I to się powiodło - koło obracało się w prawidłową stronę. Rozpiąłem kabelki samo-nauki.
Tylko:
- jak włączam manetkę a potem kabelek stacyjki to silnik nie rusza po ruchu manetką.
- jak włączam najpierw stacyjkę, a potem spinam kabelki manetki - to silnik rusza i wskakuje na maksymalne obroty (bez żadnego ruchu manetką????)

O co tu może chodzić - nieprawidłowe połączenie kabelków manetki????



 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Jakieś zamotanie tu występuje.
Co to znaczy spinasz kabelki manetki. Ona ma być podłączona cały czas i nic się z jej kabelkami nie robi.
Jedynym "kabelkiem" wymagającym operowania jest stacyjka przypinana do +V baterii.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Spinam to znaczy, że łączę kabelki manetki z odpowiednimi kabelkami wychodzącymi ze sterownika. Wiem, że one powinny być podłączone cały czas, ale wtedy po podłączeniu stacyjki nic się nie dziej przy obracaniu manetką. A jak najpierw włącze stacyjkę a potem połącze kabelki z manetki z kabelkami ze sterownika to silnik wpada w max obroty.

Podobny rezultat by był chyba jak bym połączył po prostu ze sobą kabelki manetki wychodzące ze sterownika
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

Kurde, to nie może być aż tak trudne podłączyć silnik, zasilanie, manetkę, zrobić auto naukę i jechać :)

Objawy na pewno wskazują na błędne podłączenie manetki i sterownika. Trzeba to wykluczyć w pierwszej kolejności. Kostka od manetki umożliwia zmianę kolejnosci bolców.
Konfiguracja ma wyglądać tak:

Czarny -> Czarny
Czerwony -> Czerwony
Inny kolor -> Inny kolor (chyba Biały -> Niebieski)

I już :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

No właśnie jest to na tyle proste, że ciężko się pomylić. To dlaczego jednak nie działa.
Ale w takim razie jeśli jest to błędne podłączenie manetki co mam w takim razie zrobić. Uciąć przewody w manetce i zmienić ich kolejność???

Ok edytowałeś w trakcie mojego pisania - ide zobaczyć jak jest teraz
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Nie 02 Mar, 2014   

No i nie działa. Teraz to juz nie rusza nawet samo-nauka. Były kabelki faktycznie zamienione na manetce. Ale zamieniłem je poprawnie i dalej nie działa. Teraz to wogle jest ten niepokojący sygnał, że jak włączam samo-nauke to troche pocyka przekręci lekko koło i nic. Odłączyłem wszystko bo już nie mam dziś na to siły. Jutro się za to znów zabiorę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group