ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Mid drive - problem z manetką.
Autor Wiadomość
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   Mid drive - problem z manetką.

Witam wszystkich przy okazji pierwszego posta :)


Mam nietypowy problem z manetką: http://allegro.pl/show_item.php?item=3833718018
Kiedy zwieram stacyjkę silnik zaczyna pracować na wolnych obrotach pomimo że manetka jest w pozycji zerowej. Reakcja na manetkę jest prawidłowa tzn obroty się zwiększają wraz z obrotem manetki. Zastanawiam się czy coś źle podpoiłem, czy mam jakaś trefną manetkę? Zrobiłem włącznik chwilowy i podpoiłem go do stacyjki co chwilowo rozwiązuje problem. Za trefna manetką przemawia też to że w testach rozpędzałem się do 20-25 km/h na samym silniku (MY1016Z3 350w 24w na pakiecie 33v 10ah - 4x tuningy HC 14.8v ) a przy pedałowaniu silnik jakby chwilowo przestawał wspomagać. Pomierzyłem napięcia na kablach manetki przy stacyjce: 0.0v na starcie, 3.2v po włączeniu przełącznika chwilowego ( wolne obroty silnika ), 1.6v przy odkręceniu manetki na max. Przy okazji odłączyłem środkowy kabel manetki który chyba reguluje obroty bo bez niego po przytrzymaniu przełącznika chwilowego silnik zaczął się kręcić na max ( i do tego na oko jakieś 30% szybciej niż na max odkręconej manetce).
Pytanie - czy da się tą manetkę jakoś wyregulować (nie wiem czy jest rozbieralna - wygląda na to że jest łączona na zatrzaski) czy muszę ją wymienić na inną?

http://www.fotosik.pl/pok...c2d758c6ad.html
http://www.fotosik.pl/pok...48e67cd88c.html
http://www.fotosik.pl/pok...3081eecee9.html
http://www.fotosik.pl/pok...c255cf43f0.html
http://www.fotosik.pl/pok...087ec865ea.html
http://www.fotosik.pl/pok...a0def095e1.html
http://www.fotosik.pl/pok...6b87df7f5e.html
http://www.fotosik.pl/pok...4d16b0373c.html
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Coś źle podłączyłeś. Powinno być poniżej 1V przy min. i nieco ponad 4V na max. Sprawdź połączenia przewodów.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Podłączałem kolorami - czerwony przewód manetki do czerwonego sterownika, czarny do czarnego etc. Właśnie sprawdziłem pozostałem możliwe kombinacje - na żadnej silnik nie reaguje na manetkę więc pierwotne podłączenie chyba jednak jest właściwe.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Sprawdź przy różnych położeniach włącznika. Jak nie pomoże, to spróbuj to rozebrać i zerknąć na kolory przewodów podłączonych do hallotronu manetki. Kolory w przewodach nie zawsze odpowiadają kolorom w sterowniku. Zazwyczaj czerwony to plus a czarny to minus 5V. Sygnałowy to nieraz biały, zielony, albo niebieski. Normy nie ma.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Neejako pilotuję ten temat i wydaje mi się że kolega Yin podłączył kabelkologię odpowiednio. Oczywiście jest ryzyko że się mylę, alee... Chyba nie. Skoro działa przy pewnym podłączeniu (plus i minus są okej a kabel trzeci pozostaje jeden). To być może problem jest innej natury niż podłączenie? Dla mnie kable są okej. Błąd może tkwić w sterowniku lub w manetce. Sterownik chwilowo bym wykluczył ponieważ u mnie działał okej (yk40). No ale to takie tylko założenie. Czy są jakieś sposoby konfiguracji, optymalizacji czujnika w manetce? Przyznam że na jakieś 4 manetki które miałem zdarzały się i owszem konstrukcje toporne jednak sam czujnik działał OK.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Kilka manetek co próbowałem mają różną czułość. W jednej martwy ruch był spory a w innych działa od trącenia. Może się magnes przesunął albo hallotron wypadł za swojego miejsca i za blisko jest magnesu. Nie można podstawić innej manetki?
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Adam Wysokiński napisał/a:
Nie można podstawić innej manetki?

Można, Toft dogadamy się co do Twojej wolnej? :)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014   

Okej odpisze po 16
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group