ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik MY1020 obce chłodzenie
Autor Wiadomość
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   Silnik MY1020 obce chłodzenie

Witam! Mam pytanie w jaki sposób dajemy wentylator do chłodzenia silnika, na wysysanie powietrza, czy na wdmuchiwanie. Wydaje mi się że na wysysanie, ale chcę się upewnić.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Najczęściej daje się wysysanie, ale można też pchać powietrze, dobrze jest dać choćby prosty filtr włókninowy.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Tak więc dam na wysysanie. wydaje mi się że będzie skuteczniejsze od dmuchania.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Ale czy przyjemniejsze? ;)
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014   

Najpierw dmuchanie a potem wysysanie :wink:
A na poważnie to wysysający jest cichszy Ale tutaj to nie ma znaczenia. Ja bym dał dmuchający.
 
 
nanab 
brygadzista
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014   

Wentylator najlepiej zamontować zgodnie z zaplanowanym kierunkiem przepływu powietrza.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014   

Cytat:
Wentylator najlepiej zamontować zgodnie z zaplanowanym kierunkiem przepływu powietrza.


W tym silniku raczej nie ma czegoś takiego.

Powiększyłem otwory wentylacyjne z tyłu i z przodu. Wentylator ustawiłem na wysysanie, silnik bardziej będzie się grzał z tyłu tam gdzie szczotki i komutator, więc lepiej to gorące powietrze od razu wyciągnąć niż przedmuchiwać przez cały silnik. A z drugiej strony sobie zassie świeże powietrze, taką mam nadzieje.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Tak więc jestem po jazdach próbnych. Temperatura otoczenia 10 stopni. Bardzo delikatne ruszanie i jazda z prędkością ok 30km\h bez gwałtownych przyśpieszeń, dzisiaj jazda pod wiatr dystans może 6km. Wentylator pracuje od samego początku ze stałą prędkością obrotową. Temperatura korpusu około 50 stopni Celsjusza.




Czy przepływ powietrza, nie powoduje tego że podczas jazdy, powietrze opływające pojazd skutecznie wpada do wentylatora utrudniając mu wysysanie powietrza z silnika? Przypominam wentylator jest ustawiony na wysysanie powietrza z silnika, może obrócić go na dmuchanie?

100_4216.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 490 raz(y) 125,45 KB

100_4213.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 496 raz(y) 132,47 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

To jest wiatraczek na osi silnika, czy obcy?
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
  Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Obcy, nie widzisz botoksu :smile:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Co to za wiatraczek? Dobry by był turbinowy z wylotem do tyłu, ale ważne jest jaką ma moc (są takie co mają 120mA przy 12V i takie co mają 300mA przy 48V, a to spora różnica).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Jest to wiatrak z zasilacza atx 12v 0.23A więc nie taki słaby a taki turbinowy gdzie znajdę, nie żrący zbyt wiele prądu?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Fajne wiatraczki można spotkać np w starych xero. Na jakie masz napięcie silnik i z czego zasilasz wiatrak?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Napięcie silnika 48v z żeli 4x12. Zasilanie wiatraka Li-ion 3s 3.2Ah, podłączyłem 4s na próbę i wentylator pracuje poprawnie tak więc dołożę tak bym miał 4s.
 
 
matii000 
stażysta


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Bielsko Biala
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Tak więc postanowiłem jeszcze raz rozebrać silnik i uwydatnić chłodzenie. Zwiększyłem ilość otworów w tylnym korpusie, ale bez przesady





Następnie zmniejszyłem wielkość podstawy szczotko-trzymaczy, które skutecznie blokują przepływ powietrza na zewnątrz silnika

Przed:



Po:



Przed:



Po:




Dodatkowo zamontowałem czujnik temperatury w tym miejscu:





Tak więc została jeszcze kwestia tego wentylatora, średnica tego co teraz jest to około 10cm.
Jutro testy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group