Silnik MY1020 obce chłodzenie |
Autor |
Wiadomość |
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014 Silnik MY1020 obce chłodzenie
|
|
|
Witam! Mam pytanie w jaki sposób dajemy wentylator do chłodzenia silnika, na wysysanie powietrza, czy na wdmuchiwanie. Wydaje mi się że na wysysanie, ale chcę się upewnić. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014
|
|
|
Najczęściej daje się wysysanie, ale można też pchać powietrze, dobrze jest dać choćby prosty filtr włókninowy. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014
|
|
|
Tak więc dam na wysysanie. wydaje mi się że będzie skuteczniejsze od dmuchania. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014
|
|
|
Ale czy przyjemniejsze? |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 25 Lut, 2014
|
|
|
Najpierw dmuchanie a potem wysysanie
A na poważnie to wysysający jest cichszy Ale tutaj to nie ma znaczenia. Ja bym dał dmuchający. |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014
|
|
|
Wentylator najlepiej zamontować zgodnie z zaplanowanym kierunkiem przepływu powietrza. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Śro 26 Lut, 2014
|
|
|
Cytat: | Wentylator najlepiej zamontować zgodnie z zaplanowanym kierunkiem przepływu powietrza. |
W tym silniku raczej nie ma czegoś takiego.
Powiększyłem otwory wentylacyjne z tyłu i z przodu. Wentylator ustawiłem na wysysanie, silnik bardziej będzie się grzał z tyłu tam gdzie szczotki i komutator, więc lepiej to gorące powietrze od razu wyciągnąć niż przedmuchiwać przez cały silnik. A z drugiej strony sobie zassie świeże powietrze, taką mam nadzieje. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Tak więc jestem po jazdach próbnych. Temperatura otoczenia 10 stopni. Bardzo delikatne ruszanie i jazda z prędkością ok 30km\h bez gwałtownych przyśpieszeń, dzisiaj jazda pod wiatr dystans może 6km. Wentylator pracuje od samego początku ze stałą prędkością obrotową. Temperatura korpusu około 50 stopni Celsjusza.
Czy przepływ powietrza, nie powoduje tego że podczas jazdy, powietrze opływające pojazd skutecznie wpada do wentylatora utrudniając mu wysysanie powietrza z silnika? Przypominam wentylator jest ustawiony na wysysanie powietrza z silnika, może obrócić go na dmuchanie?
100_4216.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 742 raz(y) 125,45 KB |
100_4213.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 709 raz(y) 132,47 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
To jest wiatraczek na osi silnika, czy obcy? |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Obcy, nie widzisz botoksu |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Co to za wiatraczek? Dobry by był turbinowy z wylotem do tyłu, ale ważne jest jaką ma moc (są takie co mają 120mA przy 12V i takie co mają 300mA przy 48V, a to spora różnica). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Jest to wiatrak z zasilacza atx 12v 0.23A więc nie taki słaby a taki turbinowy gdzie znajdę, nie żrący zbyt wiele prądu? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Fajne wiatraczki można spotkać np w starych xero. Na jakie masz napięcie silnik i z czego zasilasz wiatrak? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Napięcie silnika 48v z żeli 4x12. Zasilanie wiatraka Li-ion 3s 3.2Ah, podłączyłem 4s na próbę i wentylator pracuje poprawnie tak więc dołożę tak bym miał 4s. |
|
|
|
|
matii000
stażysta
Dołączył: 07 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Bielsko Biala
|
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014
|
|
|
Tak więc postanowiłem jeszcze raz rozebrać silnik i uwydatnić chłodzenie. Zwiększyłem ilość otworów w tylnym korpusie, ale bez przesady
Następnie zmniejszyłem wielkość podstawy szczotko-trzymaczy, które skutecznie blokują przepływ powietrza na zewnątrz silnika
Przed:
Po:
Przed:
Po:
Dodatkowo zamontowałem czujnik temperatury w tym miejscu:
Tak więc została jeszcze kwestia tego wentylatora, średnica tego co teraz jest to około 10cm.
Jutro testy. |
|
|
|
|
|