ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dual drive czy jakoś tam
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   Dual drive czy jakoś tam

Witam postanowiłem tu zaprezentować mój kolejny wynalazek jest nim dual drive. Bardzo prosty do wykonania musimy dysponować zębatką z wolno-biegiem magma wolno-bieg schimano na 7 zębatek stare koło pod wolno-bieg z stalową piastą
Patent doskonały do koła 20" na wolno-bieg magmy z zębatką 80 zębów. właściwie to niewiele jest pracy przy wykonaniu tego cudeńka.
Z wolno-biegu schimano odcinamy dwie ostatnie największe zębatki i trzy milimetry skracamy wystającą rurkę z gwintem , następnie z piasty starego koła obcinamy szlifierką kontową gwint pod wolno-bieg, potem łączymy za pomocą tegoż nagwintowanego kawałka oba wolno-biegi tym sposobem mamy dwa niezależne napędy na jednym zwykłym kole, i w drogę .. na zdjęciach nie ma dużej zębatki ale myślę że wszystko jest zrozumiałe.
Ważne rurka z piasty do złączenia dwóch wolno-biegów musi być stalowa nie aluminiowa


http://static.pokazywarka....jpg?1393612616
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
Ostatnio zmieniony przez tomek701 Pią 28 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Czyli jakby przedłużony gwint co mieści dwa wolnobiegi. Spoko patent, może tylko wystąpić bicie tego zewnętrznego większe niż normalnie.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Może obcięcie tokarką zmniejszy bicie, ale pomysł mi się podoba, jestem zwolennikiem prostych i tanich rozwiązań.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Ot mądrego posłuchać - że ja na to wczesniej nie wpadłem.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Nie ma żadnego bicia to znaczy jak wolno-bieg ma luz to luz jest taki sam natomiast wolno-biegi z magmy mają trochę bicia. długość całego mid driva wychodzi prawie taka sama jak zwykłego wolno-biegu. Obcinać trzeba delikatnie w imadle za pomocą kontówki robi się wtedy taka tokarka bo wolno-bieg się obraca tylko trzeba kilka razy przerwać cięcie żeby się za mocno nie rozgrzał wychodzi bardzo równo. Gwintowany łącznik z piasty trzeba natomiast tak dopasować żeby w jeden i drugi wolno bieg wchodził mniej-więcej tyle samo.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 28 Lut, 2014   

Moje dzieci też w szkole mają ciągle "wolne" i kont, czy kąt co za różnica, ale kolega przynajmniej "kombinuje".
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Sob 01 Mar, 2014   

Jeśli dobrze zrozumiałem, wolnobieg rowerowy w miejscu łączenia trzyma się raptem na kilku zwojach gwintu. Czy nie odpadnie przy jakimś mocniejszym depnięciu?
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 04 Mar, 2014   

Ybiz napisał/a:
Jeśli dobrze zrozumiałem, wolnobieg rowerowy w miejscu łączenia trzyma się raptem na kilku zwojach gwintu. Czy nie odpadnie przy jakimś mocniejszym depnięciu?
dokładnie na połowie zwoi mi jak dotąd nie odpadł
Ważne żeby wszystkie gwinty były stalowe
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 16 Lip, 2014   

Jeśli się nie mylę miski suportu korby mają taki sam gwint jak piasta z wolnobiegiem. Więc miską powinno się dać przedłużyć gwint piasty tak aby wszedł wolnobieg jednorzędowy + standardowy wolnobieg 7 rzędowy. Kwestia jak ożenić przedłużkę z piasta - może delikatne spawanie punktowe od wnętrza piasty?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group