ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8)
Autor Wiadomość
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014   

W jeden dzień nie przejechałem 100km :) silnik bierze mniej jak się jedzie wolniej. Prosta zależność. Mniejsze opory powietrza to i mniej energii potrzeba do pokonania drogi. Nie wiem jak szybko chcesz jeździć . Za jakiś czas zrobię więcej kilometrów to napisze w tym temacie coś więcej.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014   

Aha, to inna sprawa ;) .
Rozumiem że opory powietrza drastycznie się zwiększają razem z prędkością niestety. Ja właśnie chciałbym jechać tak z 45km/h, zapewne jest to nierealne na 20Ah i 60V ale będę rozważał jeszcze zwiększenie pojemności.
Mam jeszcze takie pytanko - ile daje pedałowanie? Czy jakoś znacznie można poprawić tym zasięg? Jestem ciekaw ile Wh/km można zaoszczędzić wspomagając pedałowaniem.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014   

lkuc18 napisał/a:
Mam jeszcze takie pytanko - ile daje pedałowanie? Czy jakoś znacznie można poprawić tym zasięg? Jestem ciekaw ile Wh/km można zaoszczędzić wspomagając pedałowaniem.


:) To zależy jak mocno pedałujesz i nikt Ci na to pytanie nie odpowie dokładnie.
Jak na samym silniku przejedziesz powiedzmy 30km to z pedałowaniem możesz zrobić nawet i 130 jak będziesz dobrze pedałował.

Ja ostatnio zabrałem się za "zrzucanie kilogramów" i jeżdżę trochę na moim elektryku ze wspomaganiem. Silnik uruchamiam na tempomacie na poziomie ok. 25km/h ( jak jest całkowicie wyłączony to pewnie nawet 3 km bym nie uciągnął ) i dopedałowuje tak do 28-30km/h. Wynik jest taki że zużywam ok. połowy energii z baterii niż w przypadku jazdy na samym silniku z tą samą prędkością. Na prostych jest w miarę ok. Komputerek pokładowy Pikacz pokazuje minimalne zużycie, ale wystarczy jakiś podmuch wiatru czy wzniesienie i już Wh/km idą w górę. Taki sposób jazdy wyciska ze mnie wszystkie poty, więc nie odważył bym się na coś takiego np. przy dojeżdżaniu do pracy.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014   

W jaki sposób były łączone pojedyncze ogniwa?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014   

Pisałem wyżej, wykorzystałem taśmę miedzianą 0,3x5mm i lutowałem wszystko, pakiet 2x5 ogniw. Taśma zrobiona z blachy miedzianej 0,3mm ciętej na paski 5mm nożyczkami. Tańszej opcji nie ma, blacha na tyle miękka że się bardzo łatwo tnie. Lutowanie przebiegało w dwóch etapach, cynowanie wyprowadzeń na ogniwach, cynowanie punktów lutowania na blaszkach, następnie przyłożenie tak po cynowanej blaszki do po cynowanych ogniw i lutowanie. Ważne trzeba mieć bardzo mocną lutownicę, z grubym grotem, czas lutowania do ogniw musi trwać bardzo krótko, tak żeby się nie nagrzewały. Nie mam zdjęcia finalnie polutowanego pakietu ale wyglądało to mniej więcej tak. Te okręgi to punkty nałożenia cyny na blaszki i ogniwa.

 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Wiosenna pogoda więc trzeba skorzystać, mała przejażdżka po pagórkach, sama przyjemność :)



 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014   

Przyszła pora na prawie profesjonalną ładowarkę do roweru. Aby naładować mój akumulator potrzeba mocnego zasilacza, z racji posiadanego BMSa idealnie nadaje się zasilacz z regulacją napięcia i prądu wyjściowego. W roli głównej zasilacz 400W 0-75V 0-5.5A.


Na początek zajrzałem do środka czy przypadkiem coś nie jest tam zrobione wbrew praw elektroniki. Okazało się że jest OK, nawet była pasta termo-przewodząca pod tranzystorami :) Wentylator też działa poprawnie. Wraz z wzrostem temperatury zasilacza, wentylator uruchamia się co pewien czas, skutecznie go chłodząc.





Zamontowałem taki ciekawy miernik, aby monitorować ilość energii wpakowanej do akumulatora oraz czas i przebieg procesu ładowania. Wygląda wszystko poprawnie, zasilacz ustawiony na prąd ciągły 5A, dołożyłem małe dystanse pod spodem obudowy, aby skuteczniej chłodzić obudowę zasilacza.




Prawie końcówka procesu ładowania.


Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Nie 11 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014   

Gdzie można taki fajny przyrząd kupić?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 17 Mar, 2014   

Wszystkie gadżety pochodzą z Chin ;) ten też. Wpisz w ebay: DC 90V 30A Volt Amp Battery Capacity AH Power Combo Meter Charge Discharge Timer. Sa też mocniejsze wersję na większy prąd i przy odrobinie pomysłowości można je zamontować na stałe w rowerze do pomiaru parametrów baterii. Pobierają wyjątkowo mało prądu.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Ostatnio miałem małą awarię dętki, tyle km przejechane i trach, katastrofa. Rower bardzo fajnie się sprawuje, niestety takie przygody są nieuniknione, koło przeszło ciężką próbę. Dzięki pomysłowości kolegi Tas i zrobieniu oplotu rawki oponą, oraz wykorzystaniu dętki, rawka bardzo nie ucierpiała. Rower był wleczony 10km. Człowiek uczy się na błedach, tak więc do plecaka trafił zestaw klejów i łatek plus awaryjna dętka i klucz 21 :)




Awaria koła dała siłę rozpędową do założenia fotelika, który nie miałem jak zamontować z powodu baterii założonej w trójkąt ramy. Główka trochę pomyślała i powstało takie mocowanie. Może komuś się przyda. Wszystko wykonane z aluminium PA13.




Przymiarki



Po malowaniu





Radość dzieciaka bezcenna :)

 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Ha :D

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Była masakra z tym kołem :P Następnym razem dojadę bez awarii :P
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Zakładacie oponę na zewnątrz felgi i chroni ona obręcz przed uszkodzeniami tak?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Ano, jest wtedy osłaniania ze wszystkich stron, bo wieeele kilometrów targania roweru po kamieniach to by z tej obręczy nic nie zostało :P

Dodatkowo obręcz nie ślizga się w oponie więc można ustawić 5% mocy i rower po części sam jedzie, my go prowadzimy tylko, a to znacząco ułatwia marsz z kapciem pod wzniesienia.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Pomysł w tej awaryjnej sytuacji, był iście genialny ;) opona i tak poszła do koszta. Przed jej ostateczną utylizacją uratowała obręcz przed totalna destrukcją. Rower 5km był targany w terenie a resztę po asfalcie i poboczu drogi. Faktycznie na minimum mocy można było użyć wspomagania tak że rower lżej było pchać pod górę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group