ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8)
Autor Wiadomość
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014   

Jak tam sprawa zasięgu? Miałeś dać znać ;)
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

Tak jak pisałem wcześniej, zasięg to około 100km po asfalcie o ile się pedałuje w trakcie, średnią miałem 30km/h. W terenie jest gorzej udało się zrobić 70km.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

A dużo wysiłku wkładasz w pedałowanie?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 14 Maj, 2014   

Podaj zasięg bez kręcenia korbami.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 14 Maj, 2014   

Ten zasięg to naprawdę wkładałem minimum wysiłku, nawet nie złapałem zadyszki pod podjazdy :) Trochę będziecie musieli poczekać na podanie przeze mnie dystansu bez pedałowania bo taka jazda na rowerze to dla mnie żadna przyjemność, to już lepiej kupić skuter. Zrobię taki pomiar tak z czystej ciekawości i za jakiś czas podam.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   Re: E-Giant Terrago Nine Continent RH205C

Eryk1000 napisał/a:
Sterownik po i przed tuningiem widać jak marne były oryginalne przewody. Wszystkie przewody zasilające i do silnika wymienione na 4mm2. Tranzystory wymienione z HY1808 RDSon 8mΩ na IRFB3077 RDSon 3,2mΩ.

Czy te zabiegi poprawiają wydajność?
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

Większy przekrój przewodów to mniejsza rezystancja, mniejsze spadki napięcia i takie tam. To samo z rezystancją złącza dren-źródło mosfetów.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

Czyli w praktyce moc powinna być większa...
Jestem ciekaw czy wymiana tranzystorów się opłaca - czy daje to zauważalne poprawy osiągów?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

Nie opłaca się :P
Nie daje żadnych zauważalnych zmian. Bez specjalnych przyrządów i warunków laboratoryjnych nie stwierdzisz różnicy...
...chyba, że musisz bo masz sterownik zamknięty w skrzynce bez chłodzenia (po przeróbce się mniej grzeje) albo go podkręcasz na jakieś ogromne moce (inne tranzystory na większy prąd/napięcie).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014   

Cytat:
Jestem ciekaw czy wymiana tranzystorów się opłaca - czy daje to zauważalne poprawy osiągów?


Mnie osiągów nie poprawiło tak jak pisze Tas mimo że zmieniłem tranzystory w swoim sterowniku (były 2 sztuki jakieś tam) - teraz są 3 szt IRF 3205. Jedynym zauważalnym faktem przy eksploatacji jest zmniejszenie wydzielanego ciepła na kontrolerze - wszystko przez to że spadła rezystancja wewnętrzna tranzystorów a dołożenie 3-ciego zmniejszyło ją jeszcze bardziej... Gdybym zalutował bocznik jeszcze to prąd sięgnąłby spokojnie 100A ciągle - ale żelki dobiłbym piorunem, roztopił złącza, luty i przewody a silnik zmieniłby się w grzałkę na chwilę... Mnie 31A przy 24V i silniku 500W wystarcza - silnik specjalnie się nie przegrzewa. Podczas ruszania na wyjściu kontrolera zmierzyłem ostatnio 70A i ok. 7V gdy odkręcę manetkę na 100% a silnik jeszcze stoi :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   

Wymiana tranzystorów, zmniejszyła straty w końcówkach mocy, przez co sterownik się mniej grzeje a tym samym silniczek dostaje nieco więcej ;) Największa poprawa jest w psychice :P Miałem małe zaufanie do tych chińskich tranzystorów, dużo jest podróbek chińskich które nie trzymają parametrów i się palą, grzeją, mają ogromne straty itp.... Kolega Tas chyba tego doświadczył w swoim BMSie.... Wraz z wymianą tranzystorów, wymieniłem również kiepskie przewody oraz odpowiednio pogrubiłem ścieżki pod tranzystorami, dodatkowo podniosłem delikatnie prąd zmieniając bocznik pomiarowy, niestety trzeba to robić z głową bo łatwo przeholować i spalić silnik, na tych IRFB3077 można mocno poszaleć bez obawy o ich spalenie. Po tych modyfikacjach jedynie mogę bać się o silnik żeby go nie przegrzać. Takie są plusy wymiany, dla osób które używają ogniw LIPO, LI-ION (wysokopradowych) oraz LIFEPO4 myślę że warto wymienić.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014   

Witam po dłuższej przerwie :) Trochę kilometrów zrobiłem i mogę podzielić się nowymi spostrzeżeniami. Pierwszy to długo obiecywany zasięg, zrobiłem testy. Udało się w dni bezwietrzne. Sprawa wygląda następująco, jazda bardzo oszczędna bez pedałowania, poniżej 20km/h, średnia wyszła 17km/h, zasięg to 107km. Pewnie gdybym się jeszcze bardziej kontrolował z manetką to wyszło by równe 110 ;) Teraz opcja jazdy na full, manetka odkręcona do końca, bez pedałowania bo się nawet nie dało przy tej prędkości :) Zasięg spadł do prawie połowy 61km, średnia wyszła 41km/h. Jak widać ogromny wpływ na zasięg maja opory powietrza.
Inne spostrzeżenie z użytkowania E-bajka. Najbardziej wkurzającą sytuacją jest złapanie gumy w terenie, zwłaszcza gdzieś w lesie bez żywego ducha. Na szosie problem nie występuje, niestety teren to prawdziwy sprawdzian dla E-bajka, który daje w kość sprzętowi. Szukając panaceum na powyższy problem czytałem forum, postanowiłem iść za pomysłem kolego Tas i wrzucić cięższy sprzęt na koła(Tas dzięki za oponkę ;) ). Przesiadłem się na zestaw z oponami CST C-1388 opona waży ponad 1kg, za to jest sporo grubsza niż inne, przez co wytrzymalsza. Jak na razie zestaw się sprawdza, muszę się tylko kontrolować żeby w terenie po kamieniach nie jechać zbyt szybko. Oczywiście przy przesiadce na inne opony nie obyło się bez przygód. Trzeba być świadomym że opona ma rozmiar 2,35 jest bardzo szeroka i ledwo wlazła w ramę. Musiałem poprawić centrowanie koła, miejsca jest dosłownie zero.







Dodatkowo postanowiłem odrobinę przeszlifować kostkę na krawędziach gdyż składając się w zakręty opona lubiła się lekko obetrzeć po ramie.

Przed szlifowaniem



W rękę poszedł dremel z papierem ściernym i ogień. Po szlifowaniu





Efekt końcowy

_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Czw 31 Lip, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014   

Bajk na takich oponach i obręczach wygląda zdecydowanie lepiej, a co lepsze, kapeć w terenie będzie historią :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014   

Jak tam komputerek o ktorym mowa w pierwszym poscie?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014   

komputerek prawie skończony. Długo z tym schodzi bo są inne priorytety w życiu. Rower to przyjemność i rekraacja :) Za jakiś czas pewnie znowu coś dorobię i napisze.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group