|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8) |
Autor |
Wiadomość |
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014
|
|
|
Jak tam sprawa zasięgu? Miałeś dać znać |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
Tak jak pisałem wcześniej, zasięg to około 100km po asfalcie o ile się pedałuje w trakcie, średnią miałem 30km/h. W terenie jest gorzej udało się zrobić 70km. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
A dużo wysiłku wkładasz w pedałowanie? |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 14 Maj, 2014
|
|
|
Ten zasięg to naprawdę wkładałem minimum wysiłku, nawet nie złapałem zadyszki pod podjazdy Trochę będziecie musieli poczekać na podanie przeze mnie dystansu bez pedałowania bo taka jazda na rowerze to dla mnie żadna przyjemność, to już lepiej kupić skuter. Zrobię taki pomiar tak z czystej ciekawości i za jakiś czas podam. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014 Re: E-Giant Terrago Nine Continent RH205C
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Sterownik po i przed tuningiem widać jak marne były oryginalne przewody. Wszystkie przewody zasilające i do silnika wymienione na 4mm2. Tranzystory wymienione z HY1808 RDSon 8mΩ na IRFB3077 RDSon 3,2mΩ. |
Czy te zabiegi poprawiają wydajność? |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Większy przekrój przewodów to mniejsza rezystancja, mniejsze spadki napięcia i takie tam. To samo z rezystancją złącza dren-źródło mosfetów. |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Czyli w praktyce moc powinna być większa...
Jestem ciekaw czy wymiana tranzystorów się opłaca - czy daje to zauważalne poprawy osiągów? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Nie opłaca się
Nie daje żadnych zauważalnych zmian. Bez specjalnych przyrządów i warunków laboratoryjnych nie stwierdzisz różnicy...
...chyba, że musisz bo masz sterownik zamknięty w skrzynce bez chłodzenia (po przeróbce się mniej grzeje) albo go podkręcasz na jakieś ogromne moce (inne tranzystory na większy prąd/napięcie). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 20 Cze, 2014
|
|
|
Cytat: | Jestem ciekaw czy wymiana tranzystorów się opłaca - czy daje to zauważalne poprawy osiągów? |
Mnie osiągów nie poprawiło tak jak pisze Tas mimo że zmieniłem tranzystory w swoim sterowniku (były 2 sztuki jakieś tam) - teraz są 3 szt IRF 3205. Jedynym zauważalnym faktem przy eksploatacji jest zmniejszenie wydzielanego ciepła na kontrolerze - wszystko przez to że spadła rezystancja wewnętrzna tranzystorów a dołożenie 3-ciego zmniejszyło ją jeszcze bardziej... Gdybym zalutował bocznik jeszcze to prąd sięgnąłby spokojnie 100A ciągle - ale żelki dobiłbym piorunem, roztopił złącza, luty i przewody a silnik zmieniłby się w grzałkę na chwilę... Mnie 31A przy 24V i silniku 500W wystarcza - silnik specjalnie się nie przegrzewa. Podczas ruszania na wyjściu kontrolera zmierzyłem ostatnio 70A i ok. 7V gdy odkręcę manetkę na 100% a silnik jeszcze stoi |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 21 Cze, 2014
|
|
|
Wymiana tranzystorów, zmniejszyła straty w końcówkach mocy, przez co sterownik się mniej grzeje a tym samym silniczek dostaje nieco więcej Największa poprawa jest w psychice Miałem małe zaufanie do tych chińskich tranzystorów, dużo jest podróbek chińskich które nie trzymają parametrów i się palą, grzeją, mają ogromne straty itp.... Kolega Tas chyba tego doświadczył w swoim BMSie.... Wraz z wymianą tranzystorów, wymieniłem również kiepskie przewody oraz odpowiednio pogrubiłem ścieżki pod tranzystorami, dodatkowo podniosłem delikatnie prąd zmieniając bocznik pomiarowy, niestety trzeba to robić z głową bo łatwo przeholować i spalić silnik, na tych IRFB3077 można mocno poszaleć bez obawy o ich spalenie. Po tych modyfikacjach jedynie mogę bać się o silnik żeby go nie przegrzać. Takie są plusy wymiany, dla osób które używają ogniw LIPO, LI-ION (wysokopradowych) oraz LIFEPO4 myślę że warto wymienić. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014
|
|
|
Witam po dłuższej przerwie Trochę kilometrów zrobiłem i mogę podzielić się nowymi spostrzeżeniami. Pierwszy to długo obiecywany zasięg, zrobiłem testy. Udało się w dni bezwietrzne. Sprawa wygląda następująco, jazda bardzo oszczędna bez pedałowania, poniżej 20km/h, średnia wyszła 17km/h, zasięg to 107km. Pewnie gdybym się jeszcze bardziej kontrolował z manetką to wyszło by równe 110 Teraz opcja jazdy na full, manetka odkręcona do końca, bez pedałowania bo się nawet nie dało przy tej prędkości Zasięg spadł do prawie połowy 61km, średnia wyszła 41km/h. Jak widać ogromny wpływ na zasięg maja opory powietrza.
Inne spostrzeżenie z użytkowania E-bajka. Najbardziej wkurzającą sytuacją jest złapanie gumy w terenie, zwłaszcza gdzieś w lesie bez żywego ducha. Na szosie problem nie występuje, niestety teren to prawdziwy sprawdzian dla E-bajka, który daje w kość sprzętowi. Szukając panaceum na powyższy problem czytałem forum, postanowiłem iść za pomysłem kolego Tas i wrzucić cięższy sprzęt na koła(Tas dzięki za oponkę ). Przesiadłem się na zestaw z oponami CST C-1388 opona waży ponad 1kg, za to jest sporo grubsza niż inne, przez co wytrzymalsza. Jak na razie zestaw się sprawdza, muszę się tylko kontrolować żeby w terenie po kamieniach nie jechać zbyt szybko. Oczywiście przy przesiadce na inne opony nie obyło się bez przygód. Trzeba być świadomym że opona ma rozmiar 2,35 jest bardzo szeroka i ledwo wlazła w ramę. Musiałem poprawić centrowanie koła, miejsca jest dosłownie zero.
Dodatkowo postanowiłem odrobinę przeszlifować kostkę na krawędziach gdyż składając się w zakręty opona lubiła się lekko obetrzeć po ramie.
Przed szlifowaniem
W rękę poszedł dremel z papierem ściernym i ogień. Po szlifowaniu
Efekt końcowy
|
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Czw 31 Lip, 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014
|
|
|
Bajk na takich oponach i obręczach wygląda zdecydowanie lepiej, a co lepsze, kapeć w terenie będzie historią |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014
|
|
|
Jak tam komputerek o ktorym mowa w pierwszym poscie? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 30 Lip, 2014
|
|
|
komputerek prawie skończony. Długo z tym schodzi bo są inne priorytety w życiu. Rower to przyjemność i rekraacja Za jakiś czas pewnie znowu coś dorobię i napisze. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|