ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8)
Autor Wiadomość
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014   

Fajna maszynę zrobiłeś Eryk a opony :cool: !
A i zasięg zacny :smile:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014   

Kolejna rzecz dorobiona do E-bajka :) Dawno o tym rozważałem. Myślę że najważniejsza i niezbędna czyli oświetlenie. Zasilanie to przetwornica wysokiej jakości Lucent Vmax 75V. W przyszłości pozostała moc zostanie wykorzystana do zasilania komputerka pokładowego oraz ewentualnej drugiej diody oświetleniowej na przodzie. Z przodu dioda CREE XLamp XR-E 3W na tyle dioda 1W. Jak na razie dla mnie taka moc wystarcza. Każda dioda ma swój indywidualny driver. Jestem widoczny z bardzo daleka. Droga jest na tyle oświetlona że można sprawnie się poruszać.

Tak wygląda zastosowana przetwornica, bardzo małe wymiary (25.4 x 50.8 x 10.2 mm) Można ja wcisnąć dosłownie w każda dziurę :)




A tu finalne działanie oświetlenia. Soczewka o kącie 8 stopni . Zdjęcia zrobione przy pełnej ciemności.


_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 16 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014   

Dasz jakis link do tej przetwornicy? Tylna dioda jest kolorowa czy soczewka ma taki odcien?
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014   

Dioda z tyłu jest akurat pomarańczowa(taka była pod ręką), wsadzona w czerwony odblask wraz z driverem. Świeci bardzo daleko. Reakcja kierowców samochodów jest z bardzo dużej odległości, jak któryś zasuwa to od razu z kilkuset metrów zwalniają i pomału dojeżdża i ewentualnie wyprzedza ;) Co do przetwornicy miałem ją robić samemu ale po zerknięciu na ebay http://www.ebay.com/itm/L...A-/160701308575 doszedłem do wniosku że szkoda czasu i pieniędzy żeby to liczyć i projektować. Sam robiłem drivery pod diody.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

Co by to sezonu nie zamykać i wykorzystać wolny weekend to zrobiłem wypad z szwagierkiem na Leskowiec, Podczas zjazdu nową trasą hamulce ledwo zipały, skuteczność hamowania była dramatyczna, zwłaszcza tyłu, zatrzymałem się aby oglądnąć co jest nie halo. Na początku myślałem że może błoto popsuło mi hamulec, niestety w trakcie oględzin tarcza miała nieciekawy kolor, mega przegrzana a padający deszcz nawet nie chciał ścieknąć z tarczy wręcz się odbijał od niej z powodu wysokiej temperatury.
Dochodzę do wniosku że wypadało by zmienić hamulce. Może ktoś coś zna godnego polecenie?? Hamulce muszą być tarczowe, najlepiej hydrauliczne w rozsądnych pieniądzach co by się lepiej chłodziły i skuteczniej hamowały oraz pasowały pod te ???




Z ciekawostek widok na zaporę Świnna Poręba którą budują już 30 lat :D jest szansa że w następnym roku zbiornik doczeka się zalania ;)



_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

Spalić tarczę z tyłu - szacun. Potrzebujesz większej tarczy A nie nowego hamulca. Sprawdziłeś stan klocków, może zeszły do zera i stąd te przegrzanie. Zapadła się klamka czy po prostu nie było reakcji mimo mocnego wciskania hebla?
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

źle się hamowało przy tej samej sile koło powinno stanać a ledwo zwalniało. Klamka zrobiła się twarda pewnie płyn też sie mocno zagrzał w zacisku. Klocki sa ok nie tak dawno wymieniane. Ten zjazd był mega długi i stromy. Teren daje w kość ebajkowi na szczęście od dłuższego czasu bez gumy ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Rafał 
brygadzista


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 290
Skąd: wawa
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

Piękne tereny do pośmigania na rowerze. Szkoda, że mazowsze jest płaskie jak stół.

Eryk1000 napisał/a:
Dochodzę do wniosku że wypadało by zmienić hamulce. Może ktoś coś zna godnego polecenie??


Polecam shimano m615 lub m675. Sam mam te hydrauliki i działają bez zarzutu.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

sietaz pewnie zastanawia się czy się płyn nie zagotował, wtedy wpadła by klamka. Może się zeszkliły klocki czy coś. Na takie szaleństwa to jakieś sportowe... :wink:
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

A jakie masz klocki - metaliki czy organiczne?
Mi się zdarzyło zanotować taki efekt po spaleniu klocków organicznych - tarcza pociemniała i niemalże zero reakcji na ruch klamką (klocki były do wyrzucenia). Z tego co opisujesz to nie zagotowałeś płynu hamulcowego. Druga opcja to spalenie tarczy - wtedy też nadaje się na śmietnik.
Po ostudzeniu tarczy jak to hamuje?

Po co komu na tył hamulec hydrauliczny, nie szkoda na to kasy? Mojego mechanika z tyłu można obsługiwać jednym palcem(wymaga naprawdę małej siły aby zablokować koło)
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

Obecnie mam półmetaliczne, zastanawiam się, może zmienić na ceramiczne. Nie są dużo droższe a powinno być całkiem coś innego. Co do hamulca po ostudzeniu było w miarę OK ale pewności nie mam czy jest tak samo jak przed tą smażalnią, wypadało by znowu zjechać z grapki ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

No to wygląda, że samemu zaciskowi nie podobają się tak wysokie temperatury albo mniej prawdopodobne, że tarcza gdzieś trze O sam zacisk hamulca. Testowałem ceramiki unex thermo. Nie grzeszą jakaś dużą mocą, ale są w miarę ok. Wolno się zużywają. Mają ciekawą właściwość - podczas deszczu ich moc hamowania wzrasta 10-krotnie, wyją wtedy też jak stado wilków, wszyscy na ulicy się obracali jak.hamowałem :razz:
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014   

No ale to jest tarcza pancerna, nie nadaje się do długiego hamowania, przecież tam nie ma żadnego chłodzenia. Taki typ fajny bo ma dużą pojemność cieplną i wysoką skuteczność przy krótkim hamowaniu, ale to też jej największa wada.

Po przeciwnej stronie są tarcze takiego pokroju:



Nie da się ich przegrzać, nawet, jak się człowiek wybitnie postara :shock:
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
scale 
młodzik
born to vertride


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 79
Skąd: górny śląsk
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014   

Najtańsze okładziny hamulcowe można nabyć w 4-paku tutaj:
http://www.superstarcompo...-brake-pads.htm
polecam te kevlarowe, są porównywalnie trwałe jak wersja sintered (czyli półmetaliczne) oraz zdecydowanie trwalsze i efektywniejsze niż wersja organiczna.
W kwestii doboru hamulca zdecydowanie najciekawszą ofertę ma Shimano począwszy od modelu deore, poprzez model slx/zee/lx aż po xt/saint/xtr

Mam inne doświadczenia z lekkimi tarczami, typu ashima, o ile lepiej oddają ciepło o tyle łatwiej je wykrzywić np poprzez przejazd przez kałużę lub uderzenie np o kamień, do tego dochodzi szybsze niż na tradycyjnych tarczach zużywanie się okładzin hamulcowych, szczególnie w mokrych warunkach.
Miałem różne tarcze, od Avid'a, Formulę, ashimy, BlackMountain po Hope oraz Shimano. Zdecydowanie nalepszą opcją sa tarcze Shimano na aluminiowym pająku
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015   

Hamulce pozostawiłem bez zmian, po studzeniu działają jak nowe ;) Dzięki za uwagi i porady być może latem będzie w tym temacie modyfikacja. Ostatnio postanowiłem poprawić oświetlenie w bajku, zaliczyłem już parę studzienek, które są wprost idealnie wkomponowane w jezdnie (czytaj kilka cm pod lub nad :D ) Obręcz jeszcze żyje ale takie sytuacje są bardzo niebezpieczne. Zmieniłem moją lampkę na klona Solarstorm X2. Lampka przeżyła małe modyfikację, delikatnie podniosłem jej moc z 10W na 12W oraz poprawiłem chłodzenie. Zmieniłem poprzednią przetwornicę, która w obecnej konfiguracji była już u granic swoich możliwości na mocniejszą. Świata jest już bardzo dużo, studzienki są w końcu widoczne z daleka :D Poniżej małe fotostory.

Zmiana przetwornicy tym razem do dyspozycji jest prawie 50W.


Dorobiłem małe PCB aby się przyjemniej lutowało i przypadkiem nie zerwały się piny


Lampka w trakcie modyfikacji


Wstawiłem aluminiowe tulejki które skutecznie poprawiają wymianę ciepła pomiędzy diodami a obudową


Bardzo zgrabna lampka


Tak to teraz świeci :D
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group