E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8) |
Autor |
Wiadomość |
Adamo
brygadzista
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 204 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: Nie 03 Sie, 2014
|
|
|
Fajna maszynę zrobiłeś Eryk a opony !
A i zasięg zacny |
_________________ Co siejesz to zbierasz. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014
|
|
|
Kolejna rzecz dorobiona do E-bajka Dawno o tym rozważałem. Myślę że najważniejsza i niezbędna czyli oświetlenie. Zasilanie to przetwornica wysokiej jakości Lucent Vmax 75V. W przyszłości pozostała moc zostanie wykorzystana do zasilania komputerka pokładowego oraz ewentualnej drugiej diody oświetleniowej na przodzie. Z przodu dioda CREE XLamp XR-E 3W na tyle dioda 1W. Jak na razie dla mnie taka moc wystarcza. Każda dioda ma swój indywidualny driver. Jestem widoczny z bardzo daleka. Droga jest na tyle oświetlona że można sprawnie się poruszać.
Tak wygląda zastosowana przetwornica, bardzo małe wymiary (25.4 x 50.8 x 10.2 mm) Można ja wcisnąć dosłownie w każda dziurę
A tu finalne działanie oświetlenia. Soczewka o kącie 8 stopni . Zdjęcia zrobione przy pełnej ciemności.
|
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
Ostatnio zmieniony przez Eryk1000 Sob 16 Sie, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014
|
|
|
Dasz jakis link do tej przetwornicy? Tylna dioda jest kolorowa czy soczewka ma taki odcien? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 15 Sie, 2014
|
|
|
Dioda z tyłu jest akurat pomarańczowa(taka była pod ręką), wsadzona w czerwony odblask wraz z driverem. Świeci bardzo daleko. Reakcja kierowców samochodów jest z bardzo dużej odległości, jak któryś zasuwa to od razu z kilkuset metrów zwalniają i pomału dojeżdża i ewentualnie wyprzedza Co do przetwornicy miałem ją robić samemu ale po zerknięciu na ebay http://www.ebay.com/itm/L...A-/160701308575 doszedłem do wniosku że szkoda czasu i pieniędzy żeby to liczyć i projektować. Sam robiłem drivery pod diody. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
Co by to sezonu nie zamykać i wykorzystać wolny weekend to zrobiłem wypad z szwagierkiem na Leskowiec, Podczas zjazdu nową trasą hamulce ledwo zipały, skuteczność hamowania była dramatyczna, zwłaszcza tyłu, zatrzymałem się aby oglądnąć co jest nie halo. Na początku myślałem że może błoto popsuło mi hamulec, niestety w trakcie oględzin tarcza miała nieciekawy kolor, mega przegrzana a padający deszcz nawet nie chciał ścieknąć z tarczy wręcz się odbijał od niej z powodu wysokiej temperatury.
Dochodzę do wniosku że wypadało by zmienić hamulce. Może ktoś coś zna godnego polecenie?? Hamulce muszą być tarczowe, najlepiej hydrauliczne w rozsądnych pieniądzach co by się lepiej chłodziły i skuteczniej hamowały oraz pasowały pod te ???
Z ciekawostek widok na zaporę Świnna Poręba którą budują już 30 lat jest szansa że w następnym roku zbiornik doczeka się zalania
|
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
Spalić tarczę z tyłu - szacun. Potrzebujesz większej tarczy A nie nowego hamulca. Sprawdziłeś stan klocków, może zeszły do zera i stąd te przegrzanie. Zapadła się klamka czy po prostu nie było reakcji mimo mocnego wciskania hebla? |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
źle się hamowało przy tej samej sile koło powinno stanać a ledwo zwalniało. Klamka zrobiła się twarda pewnie płyn też sie mocno zagrzał w zacisku. Klocki sa ok nie tak dawno wymieniane. Ten zjazd był mega długi i stromy. Teren daje w kość ebajkowi na szczęście od dłuższego czasu bez gumy |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Rafał
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 290 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
Piękne tereny do pośmigania na rowerze. Szkoda, że mazowsze jest płaskie jak stół.
Eryk1000 napisał/a: | Dochodzę do wniosku że wypadało by zmienić hamulce. Może ktoś coś zna godnego polecenie?? |
Polecam shimano m615 lub m675. Sam mam te hydrauliki i działają bez zarzutu. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
sietaz pewnie zastanawia się czy się płyn nie zagotował, wtedy wpadła by klamka. Może się zeszkliły klocki czy coś. Na takie szaleństwa to jakieś sportowe... |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
A jakie masz klocki - metaliki czy organiczne?
Mi się zdarzyło zanotować taki efekt po spaleniu klocków organicznych - tarcza pociemniała i niemalże zero reakcji na ruch klamką (klocki były do wyrzucenia). Z tego co opisujesz to nie zagotowałeś płynu hamulcowego. Druga opcja to spalenie tarczy - wtedy też nadaje się na śmietnik.
Po ostudzeniu tarczy jak to hamuje?
Po co komu na tył hamulec hydrauliczny, nie szkoda na to kasy? Mojego mechanika z tyłu można obsługiwać jednym palcem(wymaga naprawdę małej siły aby zablokować koło) |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
Obecnie mam półmetaliczne, zastanawiam się, może zmienić na ceramiczne. Nie są dużo droższe a powinno być całkiem coś innego. Co do hamulca po ostudzeniu było w miarę OK ale pewności nie mam czy jest tak samo jak przed tą smażalnią, wypadało by znowu zjechać z grapki |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
No to wygląda, że samemu zaciskowi nie podobają się tak wysokie temperatury albo mniej prawdopodobne, że tarcza gdzieś trze O sam zacisk hamulca. Testowałem ceramiki unex thermo. Nie grzeszą jakaś dużą mocą, ale są w miarę ok. Wolno się zużywają. Mają ciekawą właściwość - podczas deszczu ich moc hamowania wzrasta 10-krotnie, wyją wtedy też jak stado wilków, wszyscy na ulicy się obracali jak.hamowałem |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 16 Lis, 2014
|
|
|
No ale to jest tarcza pancerna, nie nadaje się do długiego hamowania, przecież tam nie ma żadnego chłodzenia. Taki typ fajny bo ma dużą pojemność cieplną i wysoką skuteczność przy krótkim hamowaniu, ale to też jej największa wada.
Po przeciwnej stronie są tarcze takiego pokroju:
Nie da się ich przegrzać, nawet, jak się człowiek wybitnie postara |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
scale
młodzik born to vertride
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 79 Skąd: górny śląsk
|
Wysłany: Pon 17 Lis, 2014
|
|
|
Najtańsze okładziny hamulcowe można nabyć w 4-paku tutaj:
http://www.superstarcompo...-brake-pads.htm
polecam te kevlarowe, są porównywalnie trwałe jak wersja sintered (czyli półmetaliczne) oraz zdecydowanie trwalsze i efektywniejsze niż wersja organiczna.
W kwestii doboru hamulca zdecydowanie najciekawszą ofertę ma Shimano począwszy od modelu deore, poprzez model slx/zee/lx aż po xt/saint/xtr
Mam inne doświadczenia z lekkimi tarczami, typu ashima, o ile lepiej oddają ciepło o tyle łatwiej je wykrzywić np poprzez przejazd przez kałużę lub uderzenie np o kamień, do tego dochodzi szybsze niż na tradycyjnych tarczach zużywanie się okładzin hamulcowych, szczególnie w mokrych warunkach.
Miałem różne tarcze, od Avid'a, Formulę, ashimy, BlackMountain po Hope oraz Shimano. Zdecydowanie nalepszą opcją sa tarcze Shimano na aluminiowym pająku |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 29 Sty, 2015
|
|
|
Hamulce pozostawiłem bez zmian, po studzeniu działają jak nowe Dzięki za uwagi i porady być może latem będzie w tym temacie modyfikacja. Ostatnio postanowiłem poprawić oświetlenie w bajku, zaliczyłem już parę studzienek, które są wprost idealnie wkomponowane w jezdnie (czytaj kilka cm pod lub nad ) Obręcz jeszcze żyje ale takie sytuacje są bardzo niebezpieczne. Zmieniłem moją lampkę na klona Solarstorm X2. Lampka przeżyła małe modyfikację, delikatnie podniosłem jej moc z 10W na 12W oraz poprawiłem chłodzenie. Zmieniłem poprzednią przetwornicę, która w obecnej konfiguracji była już u granic swoich możliwości na mocniejszą. Świata jest już bardzo dużo, studzienki są w końcu widoczne z daleka Poniżej małe fotostory.
Zmiana przetwornicy tym razem do dyspozycji jest prawie 50W.
Dorobiłem małe PCB aby się przyjemniej lutowało i przypadkiem nie zerwały się piny
Lampka w trakcie modyfikacji
Wstawiłem aluminiowe tulejki które skutecznie poprawiają wymianę ciepła pomiędzy diodami a obudową
Bardzo zgrabna lampka
Tak to teraz świeci
|
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|