|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
E-Giant Terrago Nine Continent RH205C(8x8) |
Autor |
Wiadomość |
maro2383
młodzik
Wiek: 40 Dołączył: 18 Cze 2014 Posty: 81 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Robiłeś może pomiar prądu jaki pobierają obie diody z lampki przedniej w max trybie świecenia? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 05 Lut, 2015
|
|
|
Przy samych diodach nie mierzyłem. Cała lampka fabrycznie brała 10W, podniosłem moc na 12W to już granica dla tej lampki, bardzo się nagrzewa. Przy jeszcze większej mocy na postoju gdy nie ma obiegu powietrza pewnie by się ugotowała. W środku jest driver który reguluje prąd w stosunku do napięcia. I tak teraz przy 12V pobiera równiutko 1A, jadąc w dół z napięciem prąd rośnie |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2015
|
|
|
Ostatnie usprawnienie do bajka czyli funkcja resetu BMSa , kiedyś o to pytałem niestety nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi, nawet producent nie chciał nic pomóc. Postanowiłem sprawdzić pomysł i działa od dłuższego czasu. Sporadycznie zdarzała mi się odcinka przez BMS, zwłaszcza w terenie gdy rower już mi cofało do tyłu a ja dałem ogień do przodu, a tu kaput. W plecaku brak ładowarki, o gniazdku już w ogóle można zapomnieć . Nie wiem czy to działa z innymi BMSami, na tym konkretnym moim działa jak należy(mam wspólne złącze ładowania i rozładowywania). Jest to też odpowiedz do mojego starego pytania czy się da i jak w praktyce sprawdziłem da się. W roli wybawiciela z opresji posłużył przycick NO i rezystor 68R. Jeden z końców rezystora jest wpięty pod minus od baterii, drugi pod przycisk, wyjście z przycisku pod wejście ładowania. Pstryk i jedzie się dalej Poniżej fotki mojej skrzynki szerokości 10cm, do której już nic nie wejdzie, jest tam teraz masakra kabelkowa Nie będę już tego poprawiać, dekielek obudowy załatwia sprawę wizualną Tak się kończą ciągłe usprawnienia
Moje przyciski, jeden od świateł drugi od funkcji resetu
A to główny wybawiciel
|
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015
|
|
|
Czy po wymianie kabli w sterowniku odczułeś różnicę w Nm?
Pytam bo ostatnio rozmawiałem z gościem który powiedział że tak cienkie kable przy 40A to masakra jest (w sensie że za cienkie). |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2015
|
|
|
Domyślnie ten sterownik pluje 30-35A. Ja się na początku bawiłem w mały tuning i prąd podchodził nawet pod 60A, ale było to stanowczo za dużo jak i dla baterii tak i dla silnika, stąd to pogrubianie przewodów. Obecnie mam 35A i jestem zadowolony Co do przewodów hmmm te oryginalne faktycznie są cienkie ale jak nie chcesz zmieniać prądu powyżej tych 35A to ne ma co się bawić, zresztą takie prądy są krótko na początku ruszania i gdy się drapiesz pod naprawdę ostrą górkę. Reasumując jak masz sterownik do 35A to się nie ma co bawić powyżej już warto |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 27 Maj, 2015
|
|
|
Mój ma niby 40A. Sprawdziłem kable fazowe w sterowniku, są to 14AWG więc cienizna raczej jak na te prądy. Dodatkowo tam chyba idą większe prądy niż te pobierane z akumulatora, prawda?
Jaki jest tego skutek? Czy do silnika dociera mniej amperów? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 27 Maj, 2015
|
|
|
Jaki masz silnik? Jak sterownik jeszcze nie założony to wymień przewody na 4mmkw nie ma co gdybać Chińczycy nigdy nie robią zapasu, jest wszystko albo na cyk albo z niedoborem Przy okazji wymiany przewodów możesz sobie pogrubić ścieżki pod mosami bo tam też lipa. Nie robiłem laboratoryjnych pomiarów. Uważam że im mniej strat tym więcej idzie w silnik choćby to były pojedyncze waty, to zawsze coś |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Paź, 2015
|
|
|
Jak sprawuje się akumulator? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 21 Paź, 2015
|
|
|
Akumulator żyje trochę cykli mu nabiłem. Pomimo że na początku go trochę pomęczyłem to nie zauważyłem aby na tym jakoś stracił. Pojemność jest prawie identyczna jak na pierwszej instalacji. Gdybym miał robić go od nowa to dołożył bym jeszcze po dwa ogniwa do każdej sekcji. Sekcję też się nie rozjechały, trzymają ładnie napięcia, domyślam się że to dzięki BMSowi i każdorazowego zmuszania go do pracy podczas ładowania. Po użytkowaniu nasuwają mi się takie wnioski że przy nisko prądowych ogniwach dobrze jest zaprojektować tak akumulator aby prądu rozładowania był na poziomie 1C |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|