awaria kontrolera silnika roweru |
Autor |
Wiadomość |
adam
początkujący
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Bratucice
|
Wysłany: Czw 06 Mar, 2014 awaria kontrolera silnika roweru
|
|
|
Rowerek antec 36V ładnie pracował do wizyty u kolegi elektryka. Chcąc naprawić prędkościomierz potarł magnesem czujnik na widełkach i od tego momentu jest awaria napędu.Silnik próbuje szarpać do przodu i do tyłu jak włączę zasilanie i rower idzie ciężej niż bez zasilania.Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc w tej materii. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Mar, 2014
|
|
|
Daj jakieś fotki. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 06 Mar, 2014
|
|
|
Co ma piernik do wiatraka? Czyżby licznik był połączony z regulatorem? Ja by posprawdzał wszystkie kabelki (złączki). Może pośniedziały albo przerwany przy wtyczce. |
|
|
|
|
adam
początkujący
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Bratucice
|
Wysłany: Czw 06 Mar, 2014 Re: awaria kontrolera silnika roweru
|
|
|
adam napisał/a: | Rowerek antec 36V ładnie pracował do wizyty u kolegi elektryka. Chcąc naprawić prędkościomierz potarł magnesem czujnik na widełkach i od tego momentu jest awaria napędu.Silnik próbuje szarpać do przodu i do tyłu jak włączę zasilanie i rower idzie ciężej niż bez zasilania.Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc w tej materii. | Nie wiem jaki jest związek między szybkościomierzem a kontrolerem, faktem jest że bezpośrednio po potarciu magnesem przestał kręcić a silnik stawiał .opór |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pią 07 Mar, 2014
|
|
|
1. Skoro czujnik prędkości jest podłączony do kontrolera to odepnij go i sprawdź czy silnik zadziała.
2. Odepnij przewody fazowe silnika z kontrolera ( 3 grube, zazwyczaj koloru żółty/zielony/niebieski ) i sprawdź czy silnik też stawia opór.
- Jeśli TAK to masz zwarcie na przewodzie idącym od silnika do kontrolera.
- Jeśli NIE to prawdopodobnie jest uwalony jakiś tranzystor mocy w kontrolerze.
Szczerze powiedziawszy to jakoś naciągana ta historia z tym otarciem magnesu. Czy byłeś przy Koledze elektryku jak to się stało? |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
adam
początkujący
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Bratucice
|
Wysłany: Sob 08 Mar, 2014
|
|
|
adam napisał/a: | Rowerek antec 36V ładnie pracował do wizyty u kolegi elektryka. Chcąc naprawić prędkościomierz potarł magnesem czujnik na widełkach i od tego momentu jest awaria napędu.Silnik próbuje szarpać do przodu i do tyłu jak włączę zasilanie i rower idzie ciężej niż bez zasilania.Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc w tej materii. |
zdjecie kontrleraOdpiąłem czujnik szybkościomierza rower dalej hamuje, wyjąłem te trzy grube kable, póżniej tylko niebieski i silnik ani nie hamuje ani nie ciągnie a przy koledze byłem jak machał magnesem przed czujnikiem i właśnie od tego momentu silnik hamuje.Rower był u niego dwa tygodnie ponoć co wiedział posprawdzał i nie znalazł przyczyny. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 08 Mar, 2014
|
|
|
chyba masz zwarcie na sterowniku... Jak odepniesz przewody między silnikiem i sterownikiem (grube) i nie będzie oporu to znaczy ze jest zwarcie w sterowniku... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2014
|
|
|
Należało by posprawdzać tranzystory. Może któryś dostał przebicia. |
|
|
|
|
adam
początkujący
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Bratucice
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Tranzystory sprawdzone są ok.Brak mi pomysłu co jeszcze sprawdzić żeby rower ruszył,może ktoś mi podpowie,będę bardzo wdzięczny. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Czy tan silnik hamuje podłączony do sterownika jak sterownik ma zasilanie czy jak jest go pozbawiony to też? |
|
|
|
|
adam
początkujący
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Bratucice
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Hamuje tylko wtedy jak jest włączone zasilanie i jak podniosę koło z napędem to szarpie do przodu i tyłu gdy próbuję kręcić koło ręką a chwilami na bardzo krótko kręci się prawidłowo. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Wygląda mi to na problemy z fazami. Musisz koniecznie sprawdzić hallotrony i połączenia. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Jeśli hamuje jak jest zasilany to są włączone niektóre tranzystory. Nie jest to problem z hallami a raczej ze sterowaniem mońcówkami mocy. Niestety to może być cokolwiek. Jak są dobre połaczenia, silnik sprawny i hallotrony to trzeba sprawdzac elektronikę na plytce. |
|
|
|
|
adam
początkujący
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 7 Skąd: Bratucice
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014
|
|
|
Wydaje się że nie czyta położenia magnesów w silniku a nie wiem co za to odpowiada i jak to wygląda, po prostu słabo się na tym znam. |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014
|
|
|
Spróbuj dać do jakiegoś zakładu rtv. Posprawdzają elementy, te co się da. Może jakiś znajomy... |
|
|
|
|
|