super car dla dziecka!!! pomóżcie dobrać odpowiedni napęd |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 09 Mar, 2014
|
|
|
Nie dziwne - internet ma swoje prawa którymi się rządzi i zawsze trzeba równać w dół bo zawsze znajdziesz oszołoma który zarabiając 0,50 zł na sztuce walnie coś w takiej cenie że nijak nie dostosujesz się - takich idiotów co wolą sprzedać 100 sztuk i zarobić 50 zł nie brakuje - sztuką jest się nie narobić a zarobić... Potargasz troszkę ołów i ze dwa razy odwiedzisz kręgarza żeby kręgosłup ustawił po targnięciu ciężaru niewłaściwie to zrozumiesz że nie opłaca się zaniżać ceny i lepiej jest sprzedawać mniej ilościowo ale więcej na sztuce zarabiać... Ale niektórzy jeszcze nie rozumieją. Znam taką firmę która z nami usiłuje konkurować która tak postępuje i na wszystkim zaniża cene byleby tylko sprzedać i na razie jedynym efektem jaki osiągneli to coraz mniejsze dochody mimo dużych obrotów - na razie dorzucili jeszcze jedną branżę by przetrwać ale jeszcze troszkę i padną - a my nie... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Dobrą cenę masz na te aku mógł bym kupić nawet dwa zestawy i dorobić przyczepkę do mojego bolida ale mi chodziło o takie bateryjki!!!
http://allegro.pl/bateria...3996321060.html
na takie nowe mnie nie stać ale na używane prawdopodobnie tak
i chciałem zapytać czy może ktoś z was wie gdzie można kupić takie ,lub podobne dwie bateryjki z pewnej ręki? bo nie jest sztuką kupić takie używki na allegro i wypakować tysiaka a autko pojeździ pół godziny i dupa |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
A może zastosujesz ulubione akumulatory kolegi tas, czyli modelarskie pakiety li-pol ? Dość tanie, lekkie, dopuszczają duże prądy. Mógłbyś na razie kupić mniej a później dołączać równolegle następne zwiększając zasięg. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
A to ciekawa propozycja |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Podeślij proszę gdzie jest rozkminka na ten temat jestem tu nowy i nie wiem gdzie co i jak a nie mam czasu przeorać całego forum i to normalnie jest pierwsze forum na jakim się w swoim życiu zarejestrowałem i udzieliłem i troszkę się gubię jak dzikus ze strychu Żona chciała mi tam łóżko ostatnio postawić |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Trochę męczę! już sobie doczytałem. Sporo problemów z tymi bateriami a nawet potrafią się zajarać |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
pajak_111 napisał/a: | Sporo problemów z tymi bateriami a nawet potrafią się zajarać |
Następny.... One same z siebie się nie zapalą - trzeba ich wybitnie nie pilnować napięciowo żeby się coś stało.. Możesz mi wierzyć na słowo - pracowałem w firmie która w labolatorium testowała takie ogniwa li-po aż do zniszczenia... Wytrzymywały szpilkę prądowo - napięciową (kilkaset woltów i prąd liczony w kilku KILOAMPERACH (1kA = 1000A ) przywaloną z ogromnej pojemności kondensatorów i NIC się nie stało! Jak katowali ogniwo ładując je ponad normę pradem kilkudziesięciu amperów i napięciem kilka razy wyższym niż nominalne to dopiero po dłuższym czasie ogniwo spuchło i eksplodowało robiąc scenę jak z filmu "Armagedon" a jak zrobili kontrolowane zwarcie to również popłynęło kilka kA aż się potężny stycznik zespawał i stopiły izolacje na grubych kablach i również nic się nie stało poza odpaleniem się przyłączy w ogniwie...
Li-po nie jest złe - jedynie trzeba je przypilnować w górę i w dół napięć jego pracy... Nie rozładowywać nadmiernie i nie przeładowywać.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014
|
|
|
Dziękuje wam bardzo! z wami nie zginę ! A proszę powiedzcie mi jeszcze dlaczego nikt nic nie wspomina o aku Ni-Cd czy one się nie nadają do zasilania silników! Zostało mi parę pakietów 6V 4Ah jak kiedyś robiłem fuchę to zdemontowałem trochę tego z oświetlenia awaryjnego i sobie o nich wczoraj przypomniałem. W sumie by z tego złożyło 24V 8Ah i mam czym to ładować bo całe zestawy ściągałem.Własnie je ładuje bo trochę leżały bezczynnie i nie jestem pewny czy są sprawne. Jak żyją jeszcze to na jakieś testy w moim bolidzie by chyba wystarczyło zanim coś kupie konkretnego? |
Ostatnio zmieniony przez pajak_111 Pią 23 Sty, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Prądu nie dadzą pewnie tyle co byś chciał - druga sprawa że niklowo-kadmowe ogniwa mają potworny efekt pamięci i wymagają pracy od max do 0 zawsze, nie są tak bardzo sztywne charakterystyką - twoje zdjęte ogniwa to pewnie już dawno powinny trafić do utylizacji ale chcesz to próbuj - kto próbuje ten w kozie nie siedzi... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Miałem do czynienia z takimi pakietami z awaryjnego oświetlenia, choć to leciwa technologia to jakichś szczególnych wad nie posiada (efekt pamięci którym tak wszyscy straszą, nie ma żadnego wpływu na eksploatację akumulatora jeśli służy on jako zasilanie dużego silnika DC). Gęstość gromadzenia energii na kolana nie powala, ale jakieś plusy jednak posiadają
Mimo że długo leżą rozładowane (bo tak sie je przechowuje) - pięciokrotny cykl ładowania-rozładowania przywraca im parametry znamionowe (o ile nie były wyeksploatowane), nie ma jak na razie wydajniejszych prądowo ogniw niż Ni-Cd (przy takiej odporności na 'głupotę' użytkownika, LiPo czy LiIon są przy nich jak bomba ) Podatne na ładowanie w systemie 'burp' (regeneracja)
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Na próbe jak najbardziej się nadadzą. Będzie można stwierdzić czy zostawiać silnik czy coś kombinować. Potrzebny tylko regulator ale to kilka dych. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Używałem ich sporo w motorku elektrycznym z 6v silnikiem i powiem wam że nawet dawały rade więcej pojeździł niż na żeliku 4Ah ale popróbuje je jeszcze zanim coś kupie Niektóre leżały ponad rok bez ładowania ale jak je wziąłem przedzwoniłem miernikiem to trzymały napięcie tylko różnie jeden baton miał 3.3v kolejny 5.3v a jeszcze inny 2v zacząłem wbijać miernik w tego termokurcza i mierzyć każde ogniwo osobno, to wychodziło że niektóre miał 1.1-1.2v a inne blisko zeru. Ciekawe czy te co miały prawie zero są już zdupcone zaraz wezmę jakiegoś naładowanego i potyram go prądem i sprawdzę jeszcze raz a ten regulator to patrzyłem na allegro to faktycznie kilka dyszek. MAGMA ma dużo tej chiny w dobrych cenach! to chyba kupie od nich. Raz nawet znalazłem na aukcji używanym kontroler z takiego samego wózka co silnik pochodzi, ale chłop chciał 250zł to se dałem spokój ale pewnie co zestaw to zestaw szkoda trochę że tak dużo chciał. To jeszcze jedno szybkie pytanko kupić taki na 500W i będzie ok. czy może trochę mocniejszy |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
pajak_111 napisał/a: | To jeszcze jedno szybkie pytanko kupić taki na 500W i będzie ok. czy może trochę mocniejszy |
To zależy jaki prąd daje na silnik. Zwykle sterownik daje prą 2 razy większy niż nominalny. Jak silnik 250W na 24V to prąd do 20A czyli około 500W. Jeżeli to silnik od wózka inwalidzkiego to będzie miał kopyto. Ja bym na razie nie kombinował. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11 Mar, 2014
|
|
|
Co do aku (tych batonów) to czasem ogniwa w nich dostają zwarć (jest to znane zjawisko tworzą się tzw "dendryty") i można je "walnąć" dużym prądem (np. podłączając zestaw 4.8V, lub 6V) do aku np żelowego, AGM itp na 12V, ale tak max na minutę. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
Adam Wysokiński napisał/a: | Ja bym na razie nie kombinował. |
Nie kombinować to znaczy kupić sterownik 500W . Dobrze zrozumiałem |
|
|
|
|
|