super car dla dziecka!!! pomóżcie dobrać odpowiedni napęd |
Autor |
Wiadomość |
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Śro 12 Mar, 2014
|
|
|
W zasadzie tak. Generalnie, ognia mu! Bez przejechania choćby 1 metra nie można być niczego pewnym. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014
|
|
|
Dziękuje wam wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014
|
|
|
Nie dziękuj, tylko elegancko opisz i pokaż zdjęcia dalszych prac "pro publico bono". |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Czw 13 Mar, 2014
|
|
|
Na pewno coś podeśle
a może na jakiś zlot przyjade |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014
|
|
|
nie wiem jeszcze czy dobrze zrobiłem ale do napędzania mojego pojazdu kupiłem baterie li-jon 48V 13.5 Ah 14s4p wraz z ładowarka TURNIGY Accucell 8150 bateria jest zbudowana prawdopodobnie przez któregoś z forumowiczów i składa się z ogniw
http://industrial.panason...CA4000CJ402.pdf
mam zamiar rozdzielić ją na dwie baterie 24V 7s4p i używać ich obu na raz lub jednej w czasie gdy druga będzie się ładował.
No i mam parę pytań
- czy jedna bateria 7s4p zbudowana z takich ogniw da sobie rade z takim autkiem (autko z kierowcą ok. 50kg Vmax-15km/h w przyszłości do 25Km/h) i silnikiem 24V 500W ponieważ zabawa dziecka pięcioletniego na pewno będzie polegała na na jeździe typu START STOP, START STOP... czy taka bateryjka nie dostanie przez to za bardzo w dupę
-czy może używać zawszę dwóch połączonych równolegle
-czy przebudować baterie na 7s8p
-no i najważniejsze nadal nie jestem pewien jaki kupić regulator do tego silnika
kiedyś gdzieś wyczytałem ze ten silnik ma 24V 500W i tak mi utkwiło w pamięci ,ale teraz błądzę po sieci i szukam jakiś konkretnych parametrów dla tego silnika i nie mogę nic znaleźć i nie wiem w ogóle jak się do tego zabrać |
Ostatnio zmieniony przez pajak_111 Pią 23 Sty, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 26 Mar, 2014
|
|
|
Jaki kolwiek regulator szczotkowy 24V(około) i 15-20A będzie aż nadto. Nie wiem jakie wychodzą przelożenia ale 50 kilo i 500W przy przełożeniu typu max V do 15 kmh powinno podjechać pionową ścianę. Albo prawie. 600-700W w rowerze przy przełożeniu do 15-20kmh spoojnie podjezdża 12-15 stopni przy maise 150+ kilo. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 27 Mar, 2014
|
|
|
pajak_111 napisał/a: | -czy przebudować baterie na 7s8p |
Zważywszy na przyszłego użytkownika pojazdu tak bym zrobił. Napięcie będzie ok a będą mniej "dostawały w dupę" jak napisałeś.
A regulator bym kupił na początek bez wodotrysków, np taki: http://allegro.pl/sterown...4005677517.html |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 04 Sie, 2014
|
|
|
Jak tam budowa? |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014
|
|
|
Troszkę opornie to idzie bo brakuje czasu Ale wykonałem już malutka jazdę próbną. Na razie sam na to wskoczyłem i powiem wam że kopa ma fajnego teraz pracuję nad przełącznikiem jazy przód/tył no i muszę fotel obszyć no i budę wykończyć i jeszcze tam parę pierdołek się znajdzie |
Ostatnio zmieniony przez pajak_111 Pią 23 Sty, 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014
|
|
|
Trochę się zmieniło. Silnik 500W? |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 11 Sie, 2014
|
|
|
no tak mi się wydaje ze ma 500W bo w sumie to nie znalazłem żadnych konkretnych parametrów tego silnika |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
Mam pytanko. Czy tym czujnikiem halla z manetki można sterować innym magnesem niż tym który jest zamontowany w manetce?
Pytam bo jak zacząłem traktować ten czujnik malutkim magnesem neodymowym to po chwili zabawy regulator poszedł z dymem i odechciało mi się dalszych testów z innymi magnesami choć już regulator naprawiłem i pedał gazu zrobiłem wykorzystując magnes z manetki to nie do końca jestem zadowolony z jego działania |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
Manetka nie powinna uszkodzić sterownika. Działanie manetki polega na tym, że w pozycji "zero" hallotron jest zbliżony maksymalnie do jednego bieguna magnesu, a w pozycji "max" do drugiego. Bez magnesu manetka podaje około połowy napięcia. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 18 Sie, 2014
|
|
|
Zgadza się. Do póki manetka była w stanie oryginalnym to wszystko działało super.Ale jak wyciągnąłem z niej halla i zacząłem traktować go małym magnesem neodymowym to po chwili poszedł dym.Więc to był przypadek że akurat wtedy się zjarał? Czy ten magnesik był za mocny dla tego halla i zaszło tam jakieś zjawisko dla mnie niezrozumiałe |
|
|
|
|
|