ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
super car dla dziecka!!! pomóżcie dobrać odpowiedni napęd
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

Trudno powiedzieć. Halle są robione na różne siły pól magnetycznych. Raczej nie powinno się stać coś złego.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

Najgorsze w tym wszystkim jest, że jak sterownik się zjarał, to ciągle kręcił silnikiem bez względu na wszystko, chyba na 100% jego mocy. Dopiero po odłączeniu zasilania przestał.Silnik był w tym momencie bez żadnego obciążenia. Może jak by brał jakiś większy prąd to by to wszystko dopalił i stanął . Ale i tak zacząłem się poważnie zastanawiać nad jakimś dobrym systemem bezpieczeństwa, który po naciśnięciu magicznego przycisku na pilocie odetnie całkowicie zasilanie i zaciągnie hamulec. Ale to już inny temat. Na razie dziękuje za uwagę Panie Tomku
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

Prawdopodobnie "strzeliły" tranzystory podające napięcie na silnik. Koszt, to parę zł, ale trzeba to obejrzeć od środka.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

Jakby strzeliły tranzystory (wystarczy chocby jeden z nich) to silnik by sie raczej wogole nie krecił. Mi to wygląda na uszkodzone drivery do nich
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

U mnie silnik wchodził na pełne obroty i dopiero hamowanie na wszystkie 4 łapy spaliły bezpiecznik. Zależy w jaki sposób tranzystor się uszkodzi ;)
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

Nie doczytałem ze to silnik DC, tutaj faktycznie wystarczy ze dwa przeciwlegle po przekatnej tranzystory z mostka H spalą sie na zwarcie.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 19 Sie, 2014   

Tam nie ma mostka H, jest kilka tranzystorów równolegle, które najczęściej dostają zwarcia. Kiedyś zdarzyło mi się naprawiać taki sterownik i niestety nie mają one żadnych zabezpieczeń. W "normalnych" sterownikach po uszkodzeniu puszcza stycznik główny, nie ruszy gdy manetka jest odkęcona (przy włączaniu stacyjki), a hamulec jest NC, a nie NO. Poszukaj może jakiegoś małego curtisa od paleciaka (mniej awaryjny i bezpieczny). Te sterowniki uszkadzają się jak manetka jest odkręcona i włączy się stacyjkę.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Śro 20 Sie, 2014   

zeeltom napisał/a:
U mnie silnik wchodził na pełne obroty i dopiero hamowanie na wszystkie 4 łapy spaliły bezpiecznik.
A to Chińczyki, robią takie sterowniki żeby nas wykończyć :smile:
Raczej nie będę kupować kolejnego sterownika bo mam już dwa. Jeden naprawiony, a drugiego dokupiłem w razie awarii, albo jakiś innych celów :smile: A to dziadostwo zabezpieczę sobie dodatkowym stykiem NO zamontowanym gdzieś przy pedale, który będzie rozłączać zasilanie między sterownikiem a silnikiem gdy pedał będzie w pozycji zero. Myślę że zda to moje wymogi bezpieczeństwa, jak zadbam o to żeby styk przypadkiem nie skleił przy większych prądach.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 20 Sie, 2014   

Możesz dać stycznik (przekaźnik) włączany pedałem z rezystorem ok 200-300 ohm (między stykami, który będzie soft startem i jeżeli z niego zasilisz cewkę przekaźnika (plus, a minus przez pedał do masy), wówczas jak tranzystor dostanie zwarcia to nie włączy się przekaźnik po naciśnięciu pedału.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Śro 20 Sie, 2014   

Staram się unikać styczników i przekażników :wink: Dotyczy to całej instalacji tego pojazdu. Powodem tego jest niepotrzebne zwiększenie zużycia energii i utrudniania sobie życia :smile: Na przykład zmianę kierunku jazdy realizuje podobny włącznik do tego http://allegro.pl/wlaczni...4501426954.html
rozkręciłem go i ustawiłem krzywki tak ze jest teraz przełącznikiem dwu pozycyjnym Przełącza dwie pary styków na przemian dołożyłem dźwignię ,mocowanie i gotowe :smile:
Proste,niezniszczalne, nawet lekkie :smile:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1337
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 20 Sie, 2014   

Ja również jestem przeciwnikiem "zbędnych" rzeczy, ale tu chodzi o bezpieczeństwo. Przełączanie kierunku takie jak Ty mam w WNA 1320 i podobne w meleksie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Pią 22 Sie, 2014   

gienek333 napisał/a:
Możesz dać stycznik (przekaźnik) włączany pedałem z rezystorem ok 200-300 ohm (między stykami, który będzie soft startem i jeżeli z niego zasilisz cewkę przekaźnika (plus, a minus przez pedał do masy), wówczas jak tranzystor dostanie zwarcia to nie włączy się przekaźnik po naciśnięciu pedału

Poproszę o schemat :wink: Bo szczerze nie potrafię zajarzyć z tego opisy jak to podłączyć :???: Wspominałem już kiedyś że słaby ze mnie elektryk.
Słabo wcześniej szukałem, i żyłem w niewiedzy :grin: mogłem sobie kupić od razu coś lepszego, zamiast dwóch chińczyków, i jeszcze jednego naprawiać
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014   

W końcu pierwsza jazda :grin: dla zainteresowanych filmik :wink:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014   

Rewelacyjnie wygląda samochodzik :mrgreen: Dzieciak ma dużo radości ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 790
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2014   

Gratulacje - super konstrukcja! Wygląda na to, że i moc silnika, i przełożenia trafione w 10.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group