ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sens składania roweru elektrycznego
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Przyjęło się przy montażu zgodnie z "sztuką" lekkie silniki przekładniowe dawać z przodu (250-350W), a wszystko co mocniejsze i cieższe z tyłu.
Wedle tej zasady budowana jest większość ebajków.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ralfbutton 
początkujący


Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: uć
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

doczytałem już trochę i będzie w tylnym kole

Teraz zastanawiam się czy mogę modyfikować oryginalne koło czyli kupić silnik i szprychy i dać do zaplecenia z oryginalną obręczą czy powinienem też wymienić obręcz?

Czy hamulce V-break wystarczą- zmiana na tarczowe to kolejny koszt i komplikacja
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Pewnie, że wystarczą, choć wiadomo, nie będzie cudów.
Dobrze jest wybrać mocną obręcz komorową stożkową jako wytrzymalszą. Dodatkowa waga koła + duży moment + większa prędkość średnia jazdy mogłaby spowodować usterkę klasycznej obręczy (np przy wpadnięciu w dziurę). To nie są duże koszta więc warto zmienić.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ralfbutton 
początkujący


Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: uć
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

a co myślisz o kupnie takiego, gotowego zestawu?
http://maxev.pl/p177,zest...-bestmotor.html
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Nie miałem w rękach więc nie wiem. Z treści wygląda ok.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
ralfbutton 
początkujący


Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 11
Skąd: uć
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

kusi mnie ten zestaw - a jaki zestaw zasilania do niego dobrać żeby dopasować napięcie ?
łączenie szeregowo 3x Turnigy 5000mAh 4S1P 14.8v da mi ~45V - czy to nie problem dla sterownika z napięciem nominalnym 48V ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Spokojnie będzie działać, to się nazywa 12s zestaw i jest popularną formą zasilania w instalacji 48V
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Od manetki kciukowej drętwiał mi kciuk po 15 km jazdy :)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

Paradoksalnie manetkę kciukową niekoniecznie się naciska kciukiem :)
No i zawsze na monotonne wycieczki można mieć tempomat.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   

A czy ktoś z Was zauważył gdzie stosuje sie manetki kciukowe a gdzie "rolgazy" ? Kciukowe daje się gównie do dynamicznych pojazdów terenowych - głównie do quadów. Rolgazy są w motocyklach. Na motocyklu jak się wyłożysz to puścisz rączkę - na quadzie jak przelecisz przez kierownicę to chodzi o to żebyś sobie gazu nie dodał przypadkiem bo quad pojedzie a motor już nie...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group