ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Jak zmniejszyć straty energii w naszych pojazdach?
Autor Wiadomość
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2006   

Dawid R napisał/a:


eAndre: nie mozna dac LM317 bo to stabilizator liniowy roznice napiec zamienia na cieplo rownie dobrze mozesz dac opornik do diody zamiast tego stabilizatora, potrzebny jest stabilizator impulsowy ok 10 zl za sztuke sprawnosc ok 80% tu jest manual http://www.national.com/ds/LM/LM1575.pdf polecam LM2575HV sam mialem tak robic w De-Rowerze do zasilania ledowych swiatelek i tablicy rozdzielczej z woltomierzem LED i amperomierzem LED. Montarz ukladu to 10 minut i poradzi sobie z tym nawet laik.

Dawid chyba mozna zastosować LM317, przy założeniu że każda dioda koloru białego ma napięcie przewodzenia około 3,6V to np. 8 tanich diód (o prądzie pracy 20mA) stabilizuje napięcie na poziomie 28,8V + LM317 około (drop) 1,5V - suma 30,3V to oznacza, że do straty po stabilizacji prądu mamy tylko (rozładowane akumulatory 3*10,5=31,5V) praktycznie 0, do (naładowane akumulatory 3*13,6=40,8 ) 9,8V*0,02A =0,196W. Strata jest pomijalnie mała. Prawdopodobnie nasmarowanie łańcucha przed każdą jazdą, da większą korzyść energetyczną. Rozwiązanie na przetwornicy rzeczywiście ma sens wówczas, kiedy stosujesz na przykład: 1 Power Leda o prądzie zasilania np 0,7-1A. Tu zysk energetyczny jest już spory. Można zamiast tej przetwornicy, zastosować np. timer 555 i szerokością impulsu wyregulować średni prąd płynący przez leda. Piszę tu o przykładowych rozwiązaniach możliwych do realizacji w zależności od potrzeb :)
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 04 Kwi, 2006   

eAndre: Ad LM317 masz racje jezeli tak to rozpatrujesz to tak, alejak by dac jednego power leda i jeszcze zasilanie komputerka to tylko impulsówka wchodzi w gre. Niestety jak nasz 40V na LM317 to raczej on sie spali......

Ad. Timer 555, nie wiem po co tak kombinowac ? Dziwi mnie na tym forum wlasnie to ze wielu ludzi czesto chce wywarzac otwarte dzrzwi i na sile sobie utrudniac zycie :) np wlasnoreczne robienie zębatek podczas gdy mozna kupic za 3 zl fabryczna na ktorej nie stracimy 20% mocy :) albo innerozne przypadki.

Dla mnie jest jasne ze jak to ma byc cos konkretnego i prostego i jednoczesnie uzytecznego to najlepiej dac stab impulsowy, albo liniowy jak jest pobierana mama moc i nie duza roznica napiec.
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 57
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 04 Kwi, 2006   

Dawid R napisał/a:
... nie wiem po co tak kombinowac ? Dziwi mnie na tym forum wlasnie to ze wielu ludzi czesto chce wywarzac otwarte dzrzwi i na sile sobie utrudniac zycie :) np wlasnoreczne robienie zębatek podczas gdy mozna kupic za 3 zl fabryczna na ktorej nie stracimy 20% mocy :) albo innerozne przypadki...

Kombinujemy głównie wtedy, gdy musimy :D
Ja zębatkę musiałem dorobić, bo Konia z rzędem temu, kto kupi w sklepie zębatkę z 52-ma zębami 8)
Wojtek napisał/a:
Żarówki 36V można kupić na giełdzie Wolumen w Warszawie (u miłej pani, pierwsza alejka od ulicy).

No tak, Stolyca :lol:
U nas na prowincji takie frykasy są - niestety - niedostępne...
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2006   

a 52 zeby na lancuch rowerowy czy skuterowy ? bo jak na rowerowy to mnnustwo jest zebatek 52 a nawet 53 zebnych do rowerów szosowych i kolarek.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2006   

z 52 zębami na łańcuch rowerowy to rzeczywiście nie ma problemu, ale znajdź mi mądralo fabryczną zębatkę 7-9 zębów (tyż na rowerowy), którą da się sensownie zamocować na osi silniczka 250W
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2006   

ja ci moge znajśc co chcesz tylko musisz mieć fantazje i PIENIĄDZE :D
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2006   

No więc właśnie największy problem z tym ostatnim, bo fantazji ci u nas dostatek. W każdym razie nie wszystko da się załatwić za te 3 zł i nie wszystko da się poskładać z gotowych elementów, więc czasami warto poimprowizować ze świadomością, że biorą sie z tego większe straty.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2006   

trzeba tak kombunowac zeby jak najmniej czesci dorabiac samemu zamiast 7-9 zebów dac 11 dosc powszechna i tak dostosowac uklad zeby wspoldzialal z 11 bo inaczej to kicha i beda straty
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Kwi, 2006   

pamiętajmy też o średnicy klańcucha który po któryms tam obrocie może się
zablokować często jak ludzie wymieniają łańcuch to puźniej jest problem (chodzi mi o miejsce w łańcuchu na zęby by było odpowiednie) wtedu należy po 1mm szlifowac kamieniem szlifierskim wnęki w zębatce by były odpowiednie
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2006   

A jak najlepiej zwiększyć aerodynamikę naszego pojazdu? zrobić jakąś bardzo lekką obudowę?
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2006   

A gdyby na kole dać dynamo (lub dwa) i żeby to dynamo zasilało światła, a akumulator zasilał by jedynie silnik który poruszałby naszym pojazdem, to czy to zmniejszyłoby chodź trochę straty energii :?: W końcu to akumulator napędza silnik, silnik wprawia w ruch koła, a koła kręcom dynamem, dynamo zaś zasila swiatła.
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 57
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 07 Kwi, 2006   

Natanoj napisał/a:
A gdyby na kole dać dynamo (lub dwa) i żeby to dynamo zasilało światła...

Odpada. Straty energii za duże a w dodatku brak świateł w czasie postoju :!:
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Kwi, 2006   

poprostu napiszcie do strasburga że nad wami sie znęcaja bo nikt nie wymyślił perpetum mobile :D :D :D [/img]
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Kwi, 2006   

zapomniales dodac ze dynamo hamuje kola na koncu tego zdania :) i hamuje o wiele bardziej niz daje pradu
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Kwi, 2006   

a może baterie słoneczne????? ładujemy oddzielne aku np. litowe w dzień a używamy w nocy????takie 2 aku litowe 3,7v 2200mah to by starczyły bo diody małe prądy biorą
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group