ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pakiet 16s 6p lipo po 5ah
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   Pakiet 16s 6p lipo po 5ah

Witam. W ramach różnych tam działąń przymierzam się obecnie do pakietu 6p. Czyli sumarycznie byłoby to 30Ah. Pakiet złożony z hardcase. Czy są jakieś przeciwwskazania do takiej większej już nieco ilości pakietów połączonych równolegle? Równieżw kontekście ładowania gdzie zostałby spięty do 4s 24p?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Ile będziesz to ładował?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Ładowarką 400W? no zakładając że nie wyjeżdżę do izna ( a poza turystyką1-2x week) a najczęściej wyjeżdżam do połowy to rozsądnie licząc od dwu do 4 godzin. Obecnie mam 20s4p;). I jakoś się da:). Niebawem postaram się zresztą sprzedać taką ładowareczkę. Za większą kaskę można kupić i 1000W. Moc to nie problem. Tak jak i obliczeniowy czas ładowania. Pytanie jest techniczne. Jak to się sprawdzi w praktyce. Taki dość duży już pakiet złożony z małych ogniw.
Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Ejno, spięty do ładowania 4s24p? to jest 120Ah i chcesz to ładować ładowaczką 400W? 2-4h? No to zakładając 3h to trzeba by 40A pchać w to :D

No a wersja 2: masz jednak 30Ah 67.2V, ładowaczka 400W ma 5.5A ładowania max. Zatem czas ładowania bez przepinania to będzie 6-7h lekko, a nie 2-4 :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

5ahx24 to około 120ah. Ładuję (poza okazjonalnie turystyką) do 4.1V. TO jużjest jakieś 105Ah. Ładowarka spokojnie na lajcie daje 15-18A. Obecnie mam 20s20ah i przepinam do ładowania i jest okej. Taki pakiet nie codzień wyjeżdzaśz do końca. A wekendowe ładowania od 0 do 100% mnie nie bolą. Zreszta tak po prawdzie obecnie mam dwie takie ładowarki i jak by sięuprzećto całość od zera do 100 naładujesz w trzy godziny. Jednak jadę na tanich x-klockach więc obecnie czas realny od zera do 100% x2.
Pozdro.

I ZOSTAWMY CHWILOWO ŁADOWANIE. WRÓĆMY DO SEDNA TEMATU. CZYLI SPIĘCIA 6 pakietów 5ah równolegle.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 680
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

A dokładniej czego niby miałyby się tyczyć te obawy w spinaniu większej ilości pakietów Lipo?

Ja tu widzę tylko jeden newralgiczny moment - moment 'spięcia' tego do kupy ;)
Jeśli napięcia na pakietach będą w miarę podobne (i stopień zużycia) to nie popłyną pomiędzy nimi jakieś olbrzymie prądy wyrównawcze, podczas normalnej eksploatacji (w obrębie dopuszczalnych parametrów pakietu) nic szczególnego nie powinno się już wydarzyć.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

No własnie nie wiem. Czytalem na innym forum kilka negatywnych uwag o braku kontroli nad poszczególnymi pakietami i takie tam. Zastanawiam się jak taki pakiet będzie się sprawdzal kiedy z czasem któras cela zacznie szybciej odbiegac od reszty? Czy będzie się dao to łatwo wychycic? Czy pozostałe 5 cell nie zamaskuje takiego efektu? Przy zestawie 2p jak cela jest gorsza to szybko mozna to zauwazyc w czasie jazdy (wlaczanie sie wczesniejsze znacznie alarmu itd).
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

Po pewnym czasie szczegolnie przy mocnym obciazaniu cele moga sie rozjezdzac. W tym celu raz np co 6 mies warto je rozlaczyc i przeprowadzic pomiar pojemnosci kazdej sekcji rownoleglej.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Po pewnym czasie szczegolnie przy mocnym obciazaniu cele moga sie rozjezdzac. W tym celu raz np co 6 mies warto je rozlaczyc i przeprowadzic pomiar pojemnosci kazdej sekcji rownoleglej.
Tak, tylko co dalej?
Przecież mając wiele ogniw, każde inne (dla uproszczenia) - nie mam innego wyboru, jak grupować dobre z kiepskimi, aby "paczki" wyszły w miarę jednakowe...
Co innego gdybym miał tysiące ogniw - wtedy wybieram najlepsze, z resztę wyrzucam :???: .
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

Ja w takim przypaku lacze slabe ze slabymi. A poza tym to wazne by przeciwdzialac uszkadzaniu tych lepszych. Paradoksalnie mozesz nawet dojsc do tego ze bedzie pakiet dobrych 2p i slabszych 3p ale lacznie o podobnej mocy i wydajnosci pradowej. Warto to przewidziec aby nie kupowac nowych....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
kubuskubus
stażysta


Dołączył: 06 Gru 2012
Posty: 169
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

Ja też będe miał taki duży pakiet - chyba poprzestanę na 16s5p - miało być 16s6p,ale jeżdzę już od 2 tygodni 16s4p i widzę, że to tyle energii, że mi chyba wystarczy;)
A gdzie taki pakiet włożysz - ja swój użytkuje w skuterze (niebo a ziemia żele i li-po)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

Dobre ogniwa - małe Rw
Gorsze ogniwa - duże Rw
Nie gra roli jakie ogniwa są w jakich grupach s...
Przecież i tak się liczy tylko wypadkowa Rw oraz pojemność całości wszystkich ogniw.
10 nowych ogniw i 1 używane w grupie 11s i wszystkie będą się tak samo rozładowywać.
10 ogniw równolegle po 2Ah + 1 ogniwo 1Ah = 21Ah i nic się nie zepsuje nawet jakby każde ogniwo było inne.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

kubus ja woze tak LINK DO POSTU
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

tas napisał/a:
Dobre ogniwa - małe Rw
Gorsze ogniwa - duże Rw
Nie gra roli jakie ogniwa są w jakich grupach s...
Przecież i tak się liczy tylko wypadkowa Rw oraz pojemność całości wszystkich ogniw.
10 nowych ogniw i 1 używane w grupie 11s i wszystkie będą się tak samo rozładowywać.
10 ogniw równolegle po 2Ah + 1 ogniwo 1Ah = 21Ah i nic się nie zepsuje nawet jakby każde ogniwo było inne.

To jest racja teoretyczna, nie bioraca pod uwage ze slabsze ogniwa czesto mają uplywnosci, nagrzewaja sie w trakcie ladowania nawet niskim pradem i inną charakterystyke obciążeń pradowych a to sprawia ze takie gorsze szt np. o 20 % są nieprzewidywalne. Stąd im więcej ogniw które tworzą równoległy segment to winny być tym bardziej do siebie zbliżone.
Dołączenie słabego ogniwa do kilku dobrych będzie je np. rozladowywalo w czasie gdy pakiet nie jest uzywany
Ogniwo to cos wiecej niz prawo Ohma, reguly rownoleglych rezystancji wewnetrznych itp.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 23 Mar, 2014   

Ale to było w kontekście łączenia ze sobą w zestawy równoległe słabych osobno i mocnych osobno a potem je spinanie szeregowo. To jest niebezpieczne. Oczywiste, że jak się połączy nowy z uszkodzonym akumulatorem to będą efekty jak opisałeś. Ale nikt myślący tak nie robi. Za to łączenie równoległe ogniw podobnych (ale jednak nie identycznych) jest całkowicie praktykowane i nie ma w tym żadnej 'teorii' tylko tak się robi z różnych powodów.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group