ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z kątem 60 i 120 stopni - jak rozpoznać?
Autor Wiadomość
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Sob 29 Mar, 2014   

czy kształt przebiegu, czasy narastania opadania itp nie będą jakoś zaburzane przez ten tranzystor - nie próbowałem, nie wiem, ale tak gdybam. Niby częstotliwość prawie żadna. Nie oglądałem tego na oscyloskopie może warto by kiedyś zobaczyć :idea:

Chociaż na wyjściu hallotronu w jego obudowie też elementem wyjściowym jest pewnie tranzystor. Swoją drogą ciekawe czy to zadziała. ( inwerter i przeplatanaka)
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

Zadziałało na tyle, że silnik niby się kręcił, ale strasznie hałasował, czyli mój silnik pasuje kątowo do sterownika, tylko ten model już tak widocznie ma z ruszaniem ;)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

Zeeltom a ten silnik co masz to ma 48 żłobków i 16 biegunów.
Niewykluczone ze lepiej by pracował przy zasilaniu przebiegiem sinusoidalnym a nie trapezowym.

Mam Crystalyte 4012 i też za cicho nie chodzi i wyczuwa się drgania przy silnym obciążeniu ale on ma tylko 16 biegunów na wirniku
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 05 Kwi, 2014   

Zeeltom a ten silnik co ma odwrócony środkowy hallotron ile ma biegunów na wirniku i ile ma zębów stojana.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014   

Nie wiem, to zdjęcie znalezione w sieci.
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

.
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacekelb 
początkujący


Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon 16 Mar, 2015   Mam podobny problem kąt 60 czy 120 stopni

Witam kupiłem skuter z silnikiem bldc 48v 1500w ale brak sterownika. Po podłączeniu sterownika zakupionego od firmy MAGMA MODEL 1028. i ma 120 stopni, silnik ma obroty w odwrotna stronę i dość wysokie. A silnik prawdopodobnie jest na 60 stopni proszę o potwierdzenie, i stwierdzenie czy po fotkach ktoś doradzi.

20150316_103635.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 395 raz(y) 3,52 MB

20150316_102943.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 359 raz(y) 1,86 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Zamień miejscami dwa przewody silnika i dwa hallotronów. Odwrotne obroty, to nie problem kątów ;)
 
 
Jacekelb 
początkujący


Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Witam te same kolory czy inne w czujnikach.
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Jacekelb, zobacz tutaj
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Jacekelb 
początkujący


Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Witam ponownie poradziłem sobie zamieniając przewody fazowe wszystkie halle bez zmian i jest ok . Ale jak miałem kierunek odwrotny to miałem wyższe obroty ale i chyba większy prąd był pobierany. Zrobiłem testa z jazdy i z VMAX nie jestem zadowolony . I moje pytanie czy jest możliwość zwiększenia prędkości obrotów . Sterownik to uniwersalny nie wiadomo jaki był orginał a ten jak by było koło 26 cali to by śmigał a ten skuter ma z 10-12 cali pisze z pomięci. W sterowniku znalazłem pin 120/60 ale nie ma to wpływu na prace podczas jazdy . Lub jaki sterownik zastosować.
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Na obroty silnika a więc i prędkość mają wpływ: uzwojenia stojana, ilość magnesów na wirniku i napięcie zasilające. Zmiana sterownika tu nie pomoże.
 
 
Jacekelb 
początkujący


Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

A fazy w sterowniku nie sa przełączane z jakąś częstotliwościa i ograniczone jak by zwiekszyć czestotliwość. Na filmiku jest taki sam i z 60 km ma a ja nie wiem czy miałem 40 bo licznik nie działał a nie miałem gps zeby sprawdzić.
https://www.youtube.com/watch?v=hA7kuJkP9oE
Ostatnio zmieniony przez Jacekelb Wto 17 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 17 Mar, 2015   

Po włączeniu prądu w fazie wirnik obraca się o pewien kąt i czujnik to wykrywa włączając następną. To jest komutacja elektroniczna a nie sterowanie trójfazowe jak w falowniku. Sterownik może ograniczyć częstotlowość ale nie może jej zwiększyć. Częstotliwość generuje sam silnik. Czy ten sterownik ograniczenie ma to nie wiadomo.
 
 
Jacekelb 
początkujący


Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Witam mam odpowiedzi Silnik z kątem 60 i 120 stopni - jak rozpoznać?. znalazłem na forum

http://endless-sphere.com...&t=3484&start=0

Tekst przetłumaczony przez google
Oto mały test gadżet można zbudować do testowania czujników Halla. To powinno działać z praktycznie dowolnego silnik bezszczotkowy, który wykorzystuje czujniki Halla. Będzie on powiedzieć, czy wszystkie czujniki działają prawidłowo, a także czy silnik ma 60deg. lub 120deg. Rozstaw hali. Ten łączy się bezpośrednio z silnikiem wysprzęglonym z kontrolerem. Wartości rezystorów nie są krytyczne i prawie wszystkie diody będą działać.
Z dołączony tester, powoli obrócić silnik i powinieneś zobaczyć każdy LED pulsują. Jeśli jakakolwiek dioda LED nie miga, nie ma problemu. Jeśli istnieje kilka miejsc, gdzie wszystkie 3 są oświetlone i kilka miejsc, gdzie wszystkie 3 są wyłączone, Twój silnik ma 60 rozstaw stopni. Jeśli jest więcej niż 2 lub ​​wyłączyć w dowolnym momencie, wówczas silnik ma 120 rozstaw stopni. Teraz kolejnym krokiem jest dowiedzieć się, jak korzystać z testera do wyeliminowania prób i błędów domysły ...

Hall Sensor Tester.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 376 raz(y) 17,42 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group