elektryk wersja 2 |
Autor |
Wiadomość |
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
Tak mam, ale przekaźnik od stacyjki i tak mi szybciej odłączy zasilanie niż buzzerek zacznie alarmować. Musze to jakoś inaczej wykombinować.
Czy ładować baterię jak jest w granicach wyczerpania czy lepiej doładować z 80% do 100%? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
krystian91 napisał/a: | Tak mam, ale przekaźnik od stacyjki i tak mi szybciej odłączy zasilanie niż buzzerek zacznie alarmować. Musze to jakoś inaczej wykombinować.
Czy ładować baterię jak jest w granicach wyczerpania czy lepiej doładować z 80% do 100%? | Dla aku zawsze lepiej gdy nie "pracuje" w całym zakresie napięć . Dlatego właśnie nawet Li-pole ładują do 4,1V zamiast 4,2V a rozładowują do 3,5V . Bo to znacząco zwiększa trwałość aku . |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
Wobec tego lepiej go doładować niż rozładowac do konca? |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
krystian91 napisał/a: | Wobec tego lepiej go doładować niż rozładowac do konca? |
Oczywiście zawsze lepiej dla aku . Jest tylko jeden wyjątek gdy lepiej przynajmniej dla litowców jest by nie był naładowany do pełna . Ten wyjątek to przechowywanie aku bez używania (np przez zimę) i to najlepiej w temp nie wyższej niż 15-20 stopni C . |
|
|
|
|
Szymek
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2013 Posty: 296 Skąd: Klb
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
Te przechowywanie pełnych aku tyczy się także li-jon czy tylko li-po? |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
W instrukcji od imaxa mam napisane dla Lilo 3,75; 3,85 dla lipo; 3,3 LiFe |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Śro 07 Maj, 2014
|
|
|
Tym czasem zaczynam 2 cykl ładowania a zasięg jaki uzyskałem to 61 km, bez padałowania praktycznie. |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
Niestety problem. Ładowarka widzi 7 cel zamiast 8. Gdzieś czytałem by mimo to uruchomić proces ładowania, i po pewnym czasie "zacznie" widzieć daną cele lecz po kilku minutach ladowarka wywaliła błąd i zatrzymała ładowanie.
Gdy sprawdzałem napięcie podczas ładowania to pokazywało 8 cel i na kazdym z nich jakies napięcie. Podłączając pikacz tak samo pokazuje 8s.
Co jest? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
Sprawdzić woltomierzem napięcia na każdej celi na wtyku ktory wchodzi do balansera. Musisz wiedziec czy :
a) jest 8 x 3.* V ale sumarycznie na tyle mało że ladowarka widzi np ok 24V i traktuje to jako 7S
b) cele sa ok ale zle jest polaczenie np ostatniej
c) jedna z cel ma wyraznie mniej od pozostalych np 2, 5 V
d) balanser ma problem z pomiarem 1 kanalu
Jeśli to przypadek a lub c to najsłabszą cele podladuj w trybie 1S i po chwili zrób ponownie probe 8s.
Musisz znać przyczynę tego stanu a nie tylko próba a nuż sie uda naładować.
Jesli jechales > 60 km bez pedalowania, nawet przy ruszaniu ich nie uzywasz, to przypuszczam że jednak za naddto rozladowales akumulatory. Proponuje tak nie robic i czesciej je doladowywac aby nie byly używane gdy średnia na cele jest < 3, 7 V. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
Też zalecam ładować częściej niż drenować aku do ostatniej Wh. Zobacz czy w złączu do balansowania nie wysunął się któryś pin przez co słabo styka (są raczej słabo osadzone w tym plastiku i potrafią się wysunąć zwłaszcza jak spinasz złącza trzymając za sam plastik (ja trzymam za kabelki i trochę plastiku .
Podstawowa sprawa to "bawiąc " się w EV dobrze mieć jednak jakiś miernik i nie opierać się o wskazania buzzerków bo one to raczej mało dokładne są . A miernikiem to możesz i skontrolować czy ładowarka jest dobrze skalibrowana .
Swoją droga trochę dziwne to że nie zadziałał buzzerek jeśli okazałoby się że jedna cela jest rozbalansowana lub słabsza . Jeździłeś z podłaczonymi buzzerkami ustawionymi na odpowiednie napięcie leli ? Jeśli tak to na jakie napięcie ? Jesli na prawidłowe i buzzerek jest sprawny to raczej ta cela nie może mieć znacząco mniejszego napięcia jak sugeruje Wojtek . W takim razie obstawiałbym inne punkty niż c . No ale bez mienika ani rusz by podejść do tematu . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
Spotkałem się z czymś takim, nowe ładowaczki Accucell mają takie coś, że wykrywają 7 cel i ładują a po chwili wywala VOLTAGE ERROR czy jakoś tak i trzeba ponowić ładowanie. Nie wiem czym to jest spowodowane, na pewno wymaga to zrozumienia o co chodzi. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
tas napisał/a: | ... wywala VOLTAGE ERROR czy jakoś tak i trzeba ponowić ładowanie. Nie wiem czym to jest spowodowane, na pewno wymaga to zrozumienia o co chodzi. |
To się zdarza przy zbyt malej wydajnosci zasilacza. Najczesciej pomaga (jesli nie mozemy zmienic zasilacza albo podładowac cele np. zasilaczem laboratoryjnym) jesli kilka razy właczymy ładowanie i cela bedzie wiecej podładowana. Wtedy proces ładowania pójdzie dalej do końca. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
Nie, mówisz o komunikacie INPUT VOLTAGE ERROR, a ja mówię o SELECT VOLTAGE ERROR (czy jakoś tak). Ten błąd wywala kiedy na ekranie potwierdzenia parametrów ładowania widzimy Ustawiono: 8s, wykryto: 7s |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
Tak , masz racje. W drugim przypadku taki komunikat jest jesli sumaryczne napiecie pakietu jest niskie i podejrzewam ze jest problem identyfikacji , histerezy ukladu sprawdzajacego nominal ogniw. Ale jeśli trochę się podladuje to powinien pójść dalej. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014
|
|
|
Cześć. Udało się naładować przez przełączenie typu ladowanego aku na li on potem zmieniłem na li po, ale problem z ostanią celą gdzie napięcie jest jak wczesniej większe.
Bede miał miernik to dopiero zmierze i zrobie tak jak Pykacz napisał.
Tym czasem mam do naładowania akusy typu AA 1.2V 2700mah, czy kupić typową ladowarkę do tego typu baterii czy ladować imaxem? chodzi mi o sposób połączenia, widziałem ktoś gumkami szczepiał i ładował.
Co polecicie? |
|
|
|
|
|