ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rower medion MD13926.
Autor Wiadomość
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

wibi, skąd masz baterię 36V? Samoróbka czy kupiłeś coś gotowego? Sterownik który jest w tym rowerze bez problemu działa z tą baterią? Nie trzeba było żadnych przeróbek?

Manetkę po prostu podłączyłeś do tego niepodłączonego do niczego złącza wychodzącego ze sterownika?

Egzemplarz, który ja kupiłem aktualnie zimuje na strychu i czeka na wiosnę. Z tego co wiem dobrze się spisał w poprzednim sezonie i nie było z nim żadnych problemów.
_________________
KTM Electric Flite - wciąż w budowie
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Baterię 36V "zmontowałem" sam mając ogniwa z "brązowego" pakietu Gazelle.Opisałem to w temacie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3109 przy czym musiałem trochę inaczej rozłożyć cele aby zmieścić do obudowy która kupiłem tu na forum od kol.gaz33 jak w linku http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3127. Tak, że w sumie to taka "fabryczna" przeróbka,dodatkowo musiałem podłączyć styki złącza baterii od strony sterownika bo zewnętrzne z 4 (na 36V) nie były podłączone do sterownika.Manetkę kciukową jeszcze w ub.roku na portalu aukcyjnym za 19 zł+przesyłka ale nie podłączałem bo trochę się bałem (nowy rowerek) a wtyczka nie pasowała.Okazało się, że jako żeńska kańcówka pasuje wtyk 3-pinowy od komputera.Na wolnym wtyku sterownika (3-pinowym) kabelki ułożone są "czarny,czerwony,zielony-sygnałowy" a na manetce "czerwony,czarny,biały-sygnałowy" ułożyłem je więc w takiej kolejności by czarny-czarny,czerwony-czerwony a biały-zielony i po włożeniu baterii 36V uruchomiłem silnik (rower na stojaku).Ruszył z manetki bezproblemowo i bardzo płynnie.Jedna wada to wskazania "komputerka" na kierownicy źle wskazują stan baterii ale to nie jest specjalna wada bo stan baterii jest wyświetlany na diodach stanu baterii na obudowie.Zrobiłem już pierwszą jazdę i jeździ się wspaniale,można startować z samej manetki nie ma też żadnych "zgrzytów" pomiędzy PASem a manetką.Jednym słowem prawie "bajka" która polecam każdemu.Oczywiście, z baterią 25V (fabryczną) też to doskonale działa przynajmniej w domu bo pogoda i czas nie pozwoliły mi "przetestować" na tej 25V baterii ale pewnie niebawem to zrobię.
Dodam jeszcze takie uwagi, sterownik bez żadnych przeróbek współdziała z baterią 36V,brak tylko prawidłowych wyświetleń stanu baterii (cały czas na full) na komputerku rowerowym.
Znacząco zwiększyła się szybkość gdyż na I stopniu wspomagania szybkość w/g wskazań "prymitywnego",dodatkowego licznika (taki za dwadzieścia parę zł a Realu) wynosiła ok.23km/godz wobec ok.16 km/godz z baterią 25V (w ub.roku).
Silnik pomimo jazdy na wzniesienie (lekkie) na manetce pozostał chłodny.
Poziom naładowania baterii (36V) spadł o jedną diodę a dystans jaki przejechałem głównie na manetce to ok.4-5km.
I jeszcze jedno,w którymś z poprzednich postów pisałem, że na dodatkowym styku sterownika brak napięcia 5V.Okazało się to moim błędem gdyż mierzyłem miernikiem cyfrowym i nie zwróciłem uwagi na tryb pracy miernika który włącza się na AC a żeby mierzyć DC należy go przełączyć.W każdym razie to napiecie 5V na wtyku jest.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Wracając do powyższego postu wyjaśniam, że przystosowałem diodowy wskaźnik (prymitywny,diodowy) i jednocześnie przełącznik trybu pracy sterownika na zasilanie 25V i 36V. Dotychczas, po mino pracy z napięciem 36V wskaźnika, przystosowanego do napięcia 25V brak było (nie działał wskaźnik napięcia baterii gdyż napięcie było za wysokie) odczuwalnych zmian trybu pracy a dodatkowo świeciły wszystkie diody napięcia baterii. Oczywiście,dało się z tym jeździć ale było trochę "denerwujące". Postanowiłem więc do wskaźnika dołączyć przełącznik napięcia dochodzącego do wskaźnika tak aby jego działanie było poprawne zarówno dla baterii 25V jak i 36V. Dlatego wewnątrz obudowy wskaźnika zamontowałem przełącznik którym można "wybierać" typ baterii na jakiej aktualnie się jedzie.Działa on na prymitywnej zasadzie obniżenia napięcia baterii na linii dochodzącej do wskaźnika (samo napięcie baterii pozostaje niezmienne i takie też zasila silnik) przez włączenie szeregowo i zaporowo diody zenera 10,2V gdy korzystam z baterii 36V i zwieranej równolegle przełącznikiem gdy korzystam z baterii 25V. Stacjonarne próby w warunkach domowych, potwierdziły poprawność działania takiego "rozwiązania" ale faktycznych prób "trakcyjnych" do tej pory (pogoda) jeszcze nie przeprowadziłem, sądzę jednak, że się potwierdzą.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group