ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dużej mocy Giant
Autor Wiadomość
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

1,5 mm lutować na styk to ciężko. Jednak autor pisał też o wyginaniu, więc może będzie lutował na zakładkę...
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Raczej planowałem lutować na styk. Tak zlutowałem element który jest widoczny na zdjęciach. Docelowe rozwiązanie będzie tylko 1mm grubsze więc nie spodziewam się większych problemów. Siła z jaką trzyma lut jest dużo większa niż wytrzymałość samego aluminium - po to zrobiłem test aby się o tym przekonać. Szczerze to sam się mocno zdziwiłem.

Rama skrzynki będzie wykonana z jednego ceownika wygiętego w 2 miejscach. Boczne ścianki albo przylutuje albo przynituję i uszczelnie silikonem.
 
 
arczi 
początkujący
arczi


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Siedlce
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   


Proponuję popytać okolicznych mechaników lub jeszcze lepiej w auto-klimatyzacji będą wiedzieli gdzie można dobrze i tanio pospawać aluminium. Próbowałem kiedyś lutować . to nie ta jakość.
 
 
gulipin 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Mar 2012
Posty: 108
Skąd: Stare Babice
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

A ja mogę polecić lutowanie aluminium, swoja skrzynkę tak polutowałem że zaryzykuję stwierdzenie, że tak dobrze nikt by nie pospawał. Chodzi o to że przy ostrych kątach spawanie nadtopiło by krawędź, a lut został ładnie wciągnięty do środka (jak cyna) i na zewnątrz nic nie widać. Mogę potwierdzić tylko że samo lutowanie jest bardzo mocne, nie da się tego rozerwać. Natomiast sam lut jest trudny w obróbce, jest dużo twardszy niz aluminium. Trzeba mieć mocny palnik żeby dobrze nagrzać elementy.
 
 
arczi 
początkujący
arczi


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Siedlce
Wysłany: Sob 31 Maj, 2014   

Mógłbyś podać nazwę tego lutu ? Chciałbym wypróbować ,może ten którego kiedyś używałem by kiepski :?:
_________________
FUSION 1
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 31 Maj, 2014   

Lut nazywa się Rolot 604, są to pręciki w otulinie z topnika.
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014   

Porobiłem trochę prób z lutowaniem aluminium i okazuje się, że nie jest to taka łatwa czynność. Po pierwsze aluminium które stosuje topi się bardzo blisko temperatury topnienia lutu. Na dodatek zwykłą lampą lutowniczą jestem w stanie osiągnąć taką temperaturę tylko na krawędziach - jeżeli chciałbym coś dolutować w środku elementu to musiałbym mieć mocniejszy palnik lub wcześniej rozgrzać element np. w piekarniku. Trzeba uważać, bo rozgrzane aluminium staje się bardzo plastyczne i łatwo je powyginać. Najlepiej więc rozgrzewać je na płaskiej powierzchni np. na cegle.

Sekret dobrego łączenia elementów to dobre rozgrzanie aluminium a aluminium dobrze rozgrzane zaczyna lekko świecić charakterystycznie na pomarańczowo. Najpierw pokrywamy jeden element lutem, potem drugi a dopiero na końcu je łączymy i rozgrzewamy (lutujemy) razem. W ten sposób powstaje spoiwo które jest dużo mocniejsze od samego aluminium.

Poniżej więcej zdjęć z prób.

 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014   

O właśnie takim efekcie pisałem wcześniej, dlatego uważam że jak che się połączyć jakieś grubsze elementy z aluminium to najlepiej je pospawać spawarką. Ten lut jest przereklamowany szkoda na to kasy, lepiej iść do spawacza i zamiast płacić za lut to zapłacić za pospawanie.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
JeromeBaldino 
młodzik
JeromeBaldino



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

Mam pytanie bo własnie odkryłem, że IMAX B8+ w trybie charge oraz fast charge nie balansuje ogniw. Jedynie opcja ballance robi ładowanie z balansowaniem. Więc odpaliłem ballance i niby wszystkie ogniwa mają po 4,2V ale lipo buzzery wyświetlają od 4,2 do 4,16. Czy taka rozbieżność jest dopuszczalna? Wina ładowarki a może przewodów?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 07 Cze, 2014   

W trakcie ładowania w trybie balance napięcia na segmentach może być równe ale po odłączeniu juz niekoniecznie gdy ogniwa sie różnią. Ten efekt jest szczegolnie widoczny gdy balansowanie lub końcowa faza ladowania jest dużym prądem, wyższym niż zalecany przez producenta
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Alarmy mają nie zawsze 100% dokładność, radzę sprawdzić najpierw jak dokładnie wskazują.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

MixhaL napisał/a:
Alarmy mają nie zawsze 100% dokładność, radzę sprawdzić najpierw jak dokładnie wskazują.

To prawda, balansery w ladowarkach też mogą się różnić. No i "typowe" , tanie woltomierze, mierniki uniwersalne mają tolerancje najczęściej 1% co oznacza że 4,20 V może być 4,16 -4,24 !!
W poprzednim poście zwracam dodatkowo uwagę, że ogniwa mierzone tym samym miernikiem PODCZAS ładowania i po zakończeniu mają inne - mniejsze napięcie szczególnie gdy końcowe ładowanie było wyższym
prądem.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Tak to prawda że buzzerki mają sporą rozbieżność jeśli chodzi o wskazywanie napięć . Z moich obserwacji wynika że np te 8s -owe im więcej mają podczepów zajętych z reguły powyżej 4-ech tym bardziej większe głupoty wskazują .
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Macie moze jakies sprawdzone i poprawne alarmy/monitory?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Te takie 8s z wyświetlaczem są git. Nie jest to szczyt techniki, ale działają bardzo dobrze i są sprawdzone w wielu konstrukcjach.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group