|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jaka bezpieczna bateria litowa 48V? |
Autor |
Wiadomość |
HelmutK
początkujący
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014 Jaka bezpieczna bateria litowa 48V?
|
|
|
Witam wszystkich i bardzo proszę o poradę.
Buduję rower górski (hardtail) do spokojnej jazdy po lesie (raczej płasko). Planowany silnik to Bafang BPM lub NineContinent niskoobrotowy (pręd. max 30-40km/h) w tylnym kole.
Jak mogę zakupić baterię litową do roweru o następująych wymaganiach:
CECHY: bezpieczeństwo, bezobsługowość (podpięcie jednej wtyczki do ładowania), długi czas życia (dobre ogniwa)
LOKACJA: wewnątrz trójkąta ramy (ewentualnie tylny bagażnik)
NAPIĘCIE: 48v (opcjonalnie 36V)
POJEMNOŚĆ: 8-15Ah
POBÓR PRĄDU STAŁY: 20-30A
CENA: do 2000zł |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014
|
|
|
Do ruszania może i tak, ale do utrzymania jazdy, to pewnikiem wystarczy ci z 10 - 15A, czemu zakładasz prąd ciągły do 30A? |
|
|
|
|
HelmutK
początkujący
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
Jako POBÓR PRĄDU STAŁY: 20-30A mam na myśli taki pobór przez dłuższy czas niż 10sek., np. na podjazdach lub przy wyższej prędkości rzędu 30-40kmh) |
|
|
|
|
beazee
młodzik ev bullitt
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 95 Skąd: Irlandia
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014 Re: Jaka bezpieczna bateria litowa 48V?
|
|
|
HelmutK napisał/a: | CECHY: bezpieczeństwo, bezobsługowość (podpięcie jednej wtyczki do ładowania), długi czas życia (dobre ogniwa) |
LiFePO4, LiMn2O4, Li(Ni,Co,Mn)O2 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
Proponował bym Ci baterię tylko i wyłącznie na chemii LiFePO4.
I tylko i wyłącznie od Pinga.
Najlepsza jakość baterii jaka może być, super wsparcie, żywotnośc przebija wszystkie inne. Tylko trochę cena wyższa niż założyłeś. Ale uwierz mi że się zwróci.
Ja po niecałych dwóch latach zrobiłem 7750km i bateria zachowywała się jak nowa, a to nawet nie była 1\10 jej żywotności.
Sprzedałem ją jakiemuś gościowi który mi ostatnio pisał że jest z niej bardzo zadowolony. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Ja po niecałych dwóch latach zrobiłem 7750km i bateria zachowywała się jak nowa, a to nawet nie była 1\10 jej żywotności. |
U mnie jedna z Toyamek po ok. 350 cyklach stwierdziła e z 18Ah ma tylko 10...
Jeśli wierzyć producentowi - 500 cykli po 15 km da 7500 km - a ja zrobiłem na swoim rowerku jakieś 5600 km... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
krystian91
kierownik
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 301 Skąd: pkl
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014
|
|
|
Ja mam włożony bezpiecznik 20A, ruszam z miejsca czasem na pełnym gazie i większego poboru prądu nie ma.
500W 48V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|