|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Napęd do roweru w pedałach |
Autor |
Wiadomość |
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 664 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
alfaton napisał/a: | Silniki elektryczne mają tą zaletę, że do pewnych obrotów mają stały moment obrotowy | Prądnice natomiast mają tą przypadłość że jeśli nie osiągną założonych obrotów (i mocy nominalnej) to g**no robią nie prąd bo jeśli np.: przy 3krpm prądnica (nominalne obroty) produkuje 50W to już przy 1krpm będzie to jedynie 5,5W. Produkcja energii spada logarytmicznie (o pierwiastek sześcienny) a nie liniowo, m.in dlatego wiatraki HAWT (śmigła) odpala się tylko jeśli wiatr będzie miał zbliżoną do 'nominalnej' prędkość, bo kręcenie się śmigła dla samego kręcenia się, niepotrzebnie zużywa łożyska, aby przybliżyć ilości energii wtedy wyprodukowane wystarczy stwierdzić że wiatrak nie zarabia wtedy nawet na bieżące zużycie łożysk. Wcześniej je zużyje niż zdąży zarobić na nowy komplet.
Skórka za wyprawkę
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Są bardzo różne silniki i prądnice i mają różne charakterystyki, np. alternator może dawać taką samą moc przy 1000 i 5000 obr. Z wiatrakami dużej mocy jest taki problem że muszą pracować synchronicznie ze stałą prędkością obrotową. Silniki pm mogą pracować jako prądnice i ich charakterystyka jest prawie liniowa tzn. połowa obrotów-połowa mocy. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 349 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Istnieją już lepsze napędy działające na podobnej zasadzie, przykład jednego z nich:
|
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
A jak magnesy będą neodymowe to dużo szybciej |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
alfaton
początkujący alfaton
Wiek: 51 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 14 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 06 Maj, 2014
|
|
|
Ja bym chętnie to przetestował. Oczywiście wg. logiki siła wspomagania będzie również działać przeciwstawnie na stopę rowerzysty, ale przy odpowiednim trzymaniu stopy, to pedały powinny "same się kręcić" ponieważ stopa "blokuje" obrót pedałów, więc energia musi wymagać ujścia, a więc być skierowana na obrót korby (lub ciepło strat silnika albo w podnoszenie rowerzysty:) Poprawcie jak się mylę. |
_________________ Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|