ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd do roweru w pedałach
Autor Wiadomość
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

alfaton napisał/a:
Silniki elektryczne mają tą zaletę, że do pewnych obrotów mają stały moment obrotowy
Prądnice natomiast mają tą przypadłość że jeśli nie osiągną założonych obrotów (i mocy nominalnej) to g**no robią nie prąd ;) bo jeśli np.: przy 3krpm prądnica (nominalne obroty) produkuje 50W to już przy 1krpm będzie to jedynie 5,5W. Produkcja energii spada logarytmicznie (o pierwiastek sześcienny) a nie liniowo, m.in dlatego wiatraki HAWT (śmigła) odpala się tylko jeśli wiatr będzie miał zbliżoną do 'nominalnej' prędkość, bo kręcenie się śmigła dla samego kręcenia się, niepotrzebnie zużywa łożyska, aby przybliżyć ilości energii wtedy wyprodukowane wystarczy stwierdzić że wiatrak nie zarabia wtedy nawet na bieżące zużycie łożysk. Wcześniej je zużyje niż zdąży zarobić na nowy komplet.
Skórka za wyprawkę :razz:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Są bardzo różne silniki i prądnice i mają różne charakterystyki, np. alternator może dawać taką samą moc przy 1000 i 5000 obr. Z wiatrakami dużej mocy jest taki problem że muszą pracować synchronicznie ze stałą prędkością obrotową. Silniki pm mogą pracować jako prądnice i ich charakterystyka jest prawie liniowa tzn. połowa obrotów-połowa mocy.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Istnieją już lepsze napędy działające na podobnej zasadzie, przykład jednego z nich:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

A jak magnesy będą neodymowe to dużo szybciej :lol:
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
alfaton 
początkujący
alfaton


Wiek: 51
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 06 Maj, 2014   

Ja bym chętnie to przetestował. Oczywiście wg. logiki siła wspomagania będzie również działać przeciwstawnie na stopę rowerzysty, ale przy odpowiednim trzymaniu stopy, to pedały powinny "same się kręcić" ponieważ stopa "blokuje" obrót pedałów, więc energia musi wymagać ujścia, a więc być skierowana na obrót korby (lub ciepło strat silnika albo w podnoszenie rowerzysty:) Poprawcie jak się mylę.
_________________
Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group