Bateria Li-Ion 8Ah 36V |
Autor |
Wiadomość |
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014
|
|
|
Nie wskazuję Ci wyboru ale :
poz 1 - niedroga gotowa bateria w obudowie ,pakiet 36 V 9 Ah - bez balansera
poz 3 to 'nasz' forumowiec . Może się dogadacie na zlocie ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | poz 1 - niedroga gotowa bateria w obudowie ,pakiet 36 V 9 Ah - bez balansera |
Co do tej baterii, to nauczyciel elektroniki taką zakupił do swojego roweru i w związku z tym, że mam już doświadczenie to będę ją "reanimować". Sprzedawcy nie polecam, gdyż na baterie trzeba było czekać ponad miesiąc i dopiero po wszczęciu sporu allegro sprzedający ją wysłał. Balanser jest zalany żywicą lub innym podobnym ustrojstwem w tylnej części baterii, więc jego naprawa jest niemożliwa. Składa się ona z 40 ogniw CGR18650CG 2200maH, ogniwa miały napięcie 3,8V. Jest jeszcze miejsce na dołożenie 2szt. ogniw. Data produkcji baterii to 08.11.2012, rzeczywistej pojemności ogniw jeszcze nie sprawdzaliśmy, ale niedługo będziemy to robić. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014
|
|
|
buckowina napisał/a: |
Co do tej baterii, to nauczyciel elektroniki taką zakupił do swojego roweru i w związku z tym, że mam już doświadczenie to będę ją "reanimować"....
rzeczywistej pojemności ogniw jeszcze nie sprawdzaliśmy, |
Na temat tego dostawcy i tej baterii było np tu :
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2613 |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
gerrard33
początkujący
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 40 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014
|
|
|
Kupowania uszkodzonej gotowej baterii troche się obawiam.
Co jeśli to nie BMS jest uszkodzony, tylko ogniwa.
Zostanie mi obudowa na pamiątkę.
Jak działa taka oryginalna ładowarka od roweru?
Tzn, czy ona sama rozpoznaje kiedy bateria osiągnie 42v i przestanie ładować, czy o wszystkim decyduje BMS?
Czy można nią ładować baterię z pominięciem BMSa? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014
|
|
|
Według mnie żadna się nie nadaje. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
gerrard33
początkujący
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 40 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014
|
|
|
Nastepne pytanie amatora:
Czy ten BMS będzie działał na 9 ogniw?
Jak się teoretycznie zachowa jesli tymczasowo podłącze ładowarke 42V do 9 ogniw? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014
|
|
|
Nie rób tego...
Włącz tymczasowo zamiast uszkodzonego 4 lub 5 ogniw 18650.
Najczęściej ładowarki dedykowane do tych ogniw sprawdzają napięcie wyjściowe czyli napięcie sumaryczne na całym pakiecie i dokąd (w Twoim przypadku ) nie osiągnie ok 41 V ładuje pradem ok 1,6 - 2 A i lampka zasilacza pali się na czerwono.
W zakresie 41-42 prąd maleje. Przy 41, 5 jest np tylko 0, 7 A.
Gdy napięcie sumaryczne jest bliskie 42 V czyli każde ogniwo ma > 4,18- 4,19 V przechodzi w stan podtrzymania b. malym prądem 50-100 mA i lampka się pali na zielono a w niektórych ładowarkach po n minut wyłącza się. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Sob 24 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gerrard33
początkujący
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 40 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014
|
|
|
Zrobiłem próbę.
Odłączyłem 2 wadliwe ogniwa: jedno spadło do 0v i nie chce się ładować, drugie bardzo szybko łapie 4.2v a po odłączeniu powoli traci napięcie.
Przepiąłem ogniwa tak, że wolne sa ostatnie 2 piny w BMS i ... niby działa, tylko BMS odłącza ładowanie przy 4,1V.
Ale to chyba nie problem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014
|
|
|
Tylko lepiej nie jezdzij na takim rowerze bez 2 cel.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
gerrard33
początkujący
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 40 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Nie 11 Maj, 2014
|
|
|
Uprzedziłeś moje pytanie.
Czym grozi taka jazda (zakładając że BMS przy 3v odłączy baterie)? |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
buckowina napisał/a: | WojtekErnest napisał/a: | poz 1 - niedroga gotowa bateria w obudowie ,pakiet 36 V 9 Ah - bez balansera |
.. Składa się ona z 40 ogniw CGR18650CG 2200maH, ogniwa miały napięcie 3,8V. Jest jeszcze miejsce na dołożenie 2szt. ogniw. Data produkcji baterii to 08.11.2012, rzeczywistej pojemności ogniw jeszcze nie sprawdzaliśmy, ale niedługo będziemy to robić. |
Tu widać wnętrze mojego egz. pakietu
|
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 12 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
gerrard33
początkujący
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 40 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
No to teraz nie wiem, czy lepiej kupić uszkodzoną baterię i ją naprawiać, czy dokupić kilka 18650 i zastąpić nimi uszkodzone ogniwa 3.7v8ah.
Dostanie oryginalnych ogniw 3.7 8ah jest nie możliwe.
Kupienie innych o tych parametrach też bardzo trudne. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
Skoro dostałes sie do tego pakietu i po przełożeniu 8 po koleji wygląda na sprawne, to ja bym zrobił próbę :
- naładować 8 segmentów - czyli napięcie końcowe winno być ok 33,5 V.
Odłacz BMS.
Obciąz te 8 (nie 10) trzema żarówkami samochodowymi 12 V/20 W i kontroluj, spisuj napięcia na segmentach co kilkanaście minut.
Musisz znać odpowiedz czy pozostałe są równe i ok.
To będzie odpowiedz czy wystarczy kupić 8-10 szt aku 18650 (najlepiej wysokoprądowe 10A) czy czeka Cię generalna wymiana.
Może inni forumowicze wskażą żródło lipo 8Ah którymi mogłbyś "załatać" ?
Ps . troszkę nie chce mi się wierzyć że takich ogniw nie ma na rynku |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
gerrard33
początkujący
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 40 Skąd: ciechocinek
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
Robiłem testy na 3 żarówkach 12v 55W.
Łącznie pobierały jakieś 4A.
6 ogniw jest bardzo równych.
2 są nieco słabsze.
2 całkowicie uszkodzone.
Faktycznie najszybciej można znaleźć w Chinach.
Chociaż też nie ma dokładnie takich.
Albo minimalne zamówienie to ...100szt |
Ostatnio zmieniony przez gerrard33 Pon 12 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|