ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy! Kończą się ząbki w przekładni
Autor Wiadomość
hungalabunga 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 68
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   Pomocy! Kończą się ząbki w przekładni

Witam Forumowiczów!

Padły kółka przekładni planetarnej w rowerku, który zrobiłem dla mojego Taty. Silnik Bafang 250W.

Czy ktoś z Was ma może spalony silnik takiego typu ale ze zdrową przekładnią? Z chęcią porozmawiam w temacie odkupna. Podejrzewam, że poza sklepami w chinach raczej ciężko obędzie dostać takie części osobno... Jedyne oznaczenie jakie znalazlem to na łozyskach 608ZZ NZJY.

Rower przejechał na tym silniku prawie 5tys km. Przewoltowany 24/36V, prędkość max ok 35km/h (co ciekawe części elektryczne bez zarzutu, tylko tryby nie wytrzymały przeciążeń).


Kiedyś go rozbierałem i wyglądał tak:
link_silnik

W tej chwili wygląda to tak jak poniżej. Zdjęcie mało ostre z komórki ale dobrze widać: na jednym z kołek już praktycznie nie ma 5 ząbków, na drugim dwóch, trzecie tylko patrzeć jak się sypnie.



 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

w Polsce raczej będzie ciężko coś znaleźć ,ale chyba mam 1szt !? (nie wiem czy coś cię to ratuje?)
opcje zagraniczne:
http://www.greenbikekit.c...eplacement.html
http://www.aliexpress.com.../695038825.html
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014   

Dałem firmie Oma-Tech z Poznania do wycięcia wodą koło zębate 99 zębów z nierdzewki gr. 5 mm. Razem z innymi małymi elementami kosztowało mnie to 200 PLN. Za te trzy kółka myślę, że powinno dać się nawet poniżej tej kwoty. Podajesz ilość zębów i np. średnicę zewnętrzną oraz moduł (raczej będzie standardowy) a chłopaki już resztę sobie dorysują CAD'em.
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Może Coś takiego by podpasowało?
 
 
wit 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 285
Skąd: Skierniewice
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

W związku z wprowadzaniem na tym forum cenzury -także CENZURY PRYWATNYCH WIADOMOŚCI i -np usuwania z prywatnych wiadomości wybranych słów jak po ja zdy el ek try czne

zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem autorskim cofam zgodę na publikacje na tym forum wszystkich treści mojego autorstwa -proszę o usuniecie WSZYSTKICH moich wypowiedzi.
_________________
Witek.
Ostatnio zmieniony przez wit Pią 23 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Tu masz w niemieckim sklepie

http://www.ebike-solution...ng-250W-Motoren

mają do bafangów kilka wersji z różną ilością zębów
_________________
pozdr
Tomek
 
 
techniawka 
początkujący


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 25
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014   

Tutaj masz w polskim sklepie
http://sklepebike.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-1/138
i większy rozmiar
http://sklepebike.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-2/139
_________________
www.sklepebike.pl
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   Wyłamane zęby w przekładni planetarnej

Mam ten sam problem.Wyłamało mi się po kilka zębów ze wszystkich trzech trybów przekładni w silniku Sanyo Dynamotor.Ja zrobiłem na tym silniku 19600 km. Czyli nie potwierdza się opinia lansowana przez sprzedawców rowerów że te silniki są "wieczne" i "bezobsługowe" Na razie dałem te tryby koledze który ma znajomego frezera i ma mi dorobić.Ale czekam już dość długo i nie wiem czy coś z tego będzie.Czy ktoś się nie spotkał z takimi trybami lub całym silnikiem?. Zęby wyłamały się w mniejszych wieńcach.Posmarowane były czarnym smarem grafitowym. Najlepszy materiał na wykonanie takich trybów to poliamid PA-6G.
Ostatnio zmieniony przez oper11 Czw 26 Cze, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

Lyen ma stalowe lub też wzmacniane może od neigo spasujecie http://www.lyen.com/
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 01 Lip, 2014   Re: Wyłamane zęby w przekładni planetarnej

oper11 napisał/a:
Mam ten sam problem.Wyłamało mi się po kilka zębów ze wszystkich trzech trybów przekładni w silniku Sanyo Dynamotor.Ja zrobiłem na tym silniku 19600 km. Czyli nie potwierdza się opinia lansowana przez sprzedawców rowerów że te silniki są "wieczne" i "bezobsługowe" Na razie dałem te tryby koledze który ma znajomego frezera i ma mi dorobić.Ale czekam już dość długo i nie wiem czy coś z tego będzie.Czy ktoś się nie spotkał z takimi trybami lub całym silnikiem?. Zęby wyłamały się w mniejszych wieńcach.Posmarowane były czarnym smarem grafitowym. Najlepszy materiał na wykonanie takich trybów to poliamid PA-6G.

No i ciąg dalszy moich kłopotów.Nikt się nie chce podjąć dorobienia trybów bo są zbyt skomplikowane przez to że mają po dwa wieńce.Jedyna firma która chciała to zrobić metodą podzielenia trybu na dwie części i dorabiania każdej osobno zaśpiewała mi 1000zł.Druga opcja była taka że dorobią mniejszy wieniec [ten z wyłamanymi zębami]z duralu i wkleją go w oryginalny większy wieniec który ma zęby nieuszkodzone.I to by było za 500zł.Na razie wybrałem trzecie wyjście.Sklep gdzie kupiłem rower zamówił cały silnik w Sparcie w Holandii.Cena 290 Euro [1218zł]
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

W tej cenie byś kupił cały, sprawny rower ;)
Kurde, po swoich i cudzych przeżyciach ze Spartami, będę szerokim łukiem omijał te rowery.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   Re: Wyłamane zęby w przekładni planetarnej

oper11 napisał/a:
Sklep gdzie kupiłem rower zamówił cały silnik w Sparcie w Holandii.Cena 290 Euro [1218zł]


Nie lepiej było upolować okazję na allegro? Sprzedałem kiedyś taki silnik w obręczy 28" za nieco ponad 214,50 zł. Sam go kupiłem troszeczkę taniej (zwróciły mi się koszty przesyłki).
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 06 Lip, 2014   Re: Wyłamane zęby w przekładni planetarnej

MARCIN napisał/a:
oper11 napisał/a:
Sklep gdzie kupiłem rower zamówił cały silnik w Sparcie w Holandii.Cena 290 Euro [1218zł]


Nie lepiej było upolować okazję na allegro? Sprzedałem kiedyś taki silnik w obręczy 28" za nieco ponad 214,50 zł. Sam go kupiłem troszeczkę taniej (zwróciły mi się koszty przesyłki).

W ostatniej chwili nastąpiła zmiana decyzji.Sklep w Krakowie gdzie kupiłem rower okazał się nie rzetelny bo nie powiedzieli mi że u ich głównego dystrybutora który musi zatwierdzić każde zamówienie z Holandii czyli firmy "Stylowe rowery" z Wrocławia jest dostępne całe koło z silnikiem Sanyo za 999zł [z przesyłką 1117zł] Więc podziękowałem za sam silnik w cenie 1218 zł i czekam na kuriera z kołem.A "okazji" z Allegro na pewno nie będę szukał, chyba żeby to był silnik nowy.Bo mogło by się okazać że zęby przekładni posypały by się wkrótce po założeniu silnika do roweru.A nikt w opisie aukcji nie napisze prawdy ile go używał.
Ostatnio zmieniony przez oper11 Nie 06 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 06 Lip, 2014   

zeeltom napisał/a:
W tej cenie byś kupił cały, sprawny rower ;)
Kurde, po swoich i cudzych przeżyciach ze Spartami, będę szerokim łukiem omijał te rowery.

Zeltom, nic ci nie da że będziesz omijał "Spartę" szerokim łukiem bo przekładnie planetarne są w większości silników rowerowych.Nie ma przekładni w tych silnikach które mają dużą średnicę a są wąskie.To się tyczy tych o większych mocach.Polecam obejrzenie kilku filmików na You Tube z rozebranymi silnikami.Tam widać ich wnętrze.Niestety nie wszystkie silniki są na filmach.Teraz gdybym kupował rower elektryczny to brak przekładni w silniku byłby dla mnie podstawowym priorytetem.A Sparty należy omijać z innego powodu.Otóż z uporem maniaka od kilku lat stosują idotyczny zaplot szprych w kołach.Jest 9 grup po 4 szprychy w każdej grupie a między nimi jest przerwa.Mimo że są trochę grubsze bo mają 2,33 mm to i tak w ciągu 2 lat pękło mi 12 szprych w tylnym kole.I zawsze pękają skrajne z tych "czwórek" I zawsze pękają przy nyplu bo są bardziej wygięte w tym miejscu.Dopiero jak kupiłem nową obręcz z równymi odstępami między szprychami i przeplotłem nowe koło to problem z pękaniem znikł.Na szczęście przednie koło jest mniej obciążone i w nim nie pękają.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 06 Lip, 2014   

Tak, z ciekawości... a takie zamienniki tych trybów razem ze sprzęgłem dostępne po 15-20 dolarów na ebay czy chińskich stronach nie podchodzą do tych silników sparty?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group