ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy! Kończą się ząbki w przekładni
Autor Wiadomość
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 11 Lip, 2014   

toft napisał/a:
Tak, z ciekawości... a takie zamienniki tych trybów razem ze sprzęgłem dostępne po 15-20 dolarów na ebay czy chińskich stronach nie podchodzą do tych silników sparty?

Niestety przekopałem internet i do Sparty niestety nie ma.Sa na Allegro do chińskich silników po 160 i 140zł.Ale one mają pojedyncze wieńce.W moim każdy tryb ma po dwa wieńce, większy ze skośnymi zębami a mniejszy z prostymi.Średnica wieńców to 47mm i 18 mm.Dostałem maila od sprzedawcy z Allegro który ma podobne tryby z dwoma wieńcami [przysłał zdjęcia] ale inny wymiar, do innego silnika.Kupiłem już całe koło z silnikiem i jestem mile zaskoczony bo mam nowszą konstrukcję tzw bezoporowy.Ma wmontowany wolnobieg i przy toczeniu się do przodu nie stawia żadnego oporu.Czyli tryby dłużej wytrzymają bo się nie obracają tak jak w moim starym silniku w którym czy się jechało na silniku czy bez to przekładnia cały czas wirowała.Ale tanio nie było bo 1018zł z wysyłką.Podobne silniki montuje Gazela do swoich najnowszych rowerów.Nie wiem tylko czy mój to również Sanyo bo nie ma żadnego napisu jak na starym, lecz tylko naklejka z jakimś tajemniczym numerem CMU-9 24SPR-C. Chcę jeszcze przestrzec ewentualnych klientów sklepu "Stylowe rowery" z Wrocławia.Już drugi raz chcieli mnie orżnąć na cenie [za pierwszym razem im się udało] Otóż kupiłem koło w piątek a w poniedziałek zanim przyjechał kurier sprawdziłem na moim koncie u nich w "historii zakupów" ile mam zapłacić.Jakie było zdziwienie jak się okazało że do zapłaty mam nie 1018 lecz 1198zł! Czyli o 180 zł więcej! Natychmiast wysłałem maila a na drugi dzień dostałem idiotyczną odpowiedż że "kolega" pomylił kolory koła.180zł więcej za inny kolor?? No chyba że obręcz oklejona płatkami złota.Poza tym nie widziałem w żadnej Sparcie innego koloru niż srebrny.Ostatecznie cena wróciła do poprzedniego poziomu. Ale gdybym się nie zorientował to we środę miałbym tylko dwa wyjścia: albo zapłacić więcej albo nie przyjąćpaczki.No ale wtedy nie było by na czym jeżdzić.
Ostatnio zmieniony przez oper11 Pią 11 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

toft napisał/a:
Tak, z ciekawości... a takie zamienniki tych trybów razem ze sprzęgłem dostępne po 15-20 dolarów na ebay czy chińskich stronach nie podchodzą do tych silników sparty?

Szukałem wszędzie takich trybów i nigdzie nie znalazłem.Pojawiły się ostatnio na Alledrogo dwa rodzaje: jedne z podwójnym wieńcem a drugie z pojedynczym.Cena przystępna ale do mojego "Sanyo" nie pasują.Ale zamontowałem już nowe koło [to za 1117zł] i jestem zachwycony bo okazało się trafił mi się nowszy model, ma wmontowany wolnobieg więc jest całkowicie "bezoporowe" Jak przestaję pedałować to przejeżdzam siłą rozpędu większy dystans więc tryby zużywają się wolniej no i zrobię więcej km na jednym ładowaniu.Nie wiem tylko czy jest to też "Sanyo" bo nie ma żadnego napisu.Jest tylko naklejka z jakimś tajemniczym numerem.No ale nie ważne kto go zrobił, istotne że spasował, wtyczki z kablami identyczne.I teraz mądrzejszy o to doświadczenie nie będę się sugerował bzdurami które opowiadają sprzedawcy rowerów że to są silniki "wieczne " i "bezobsługowe" lecz po zakończeniu sezonu silnik przejdzie mycie i wymianę smarów.Na taki komfort aby nie zaglądać do silnika mogą sobie pozwolić tylko ci co mają silniki bez przekładni.To są te o dużych średnicach ale za to cieńsze.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

wit napisał/a:
-trzeba ten silnik rozkładać -myć i składać -niestety dostaje się pył i przekładnia musi być obficie smarowana dobrym towotem -ja używam niebieskiego litowego do łożysk. jak się sporo jeździ zwłaszcza po drogach terenowych to co roku rozłożyć umyć i nasmarować...

Czym smarujecie ? Czy aby nie powinno to być raczej rodzaj wazeliny ? W silniku widziałem pozostałości smaru biało-bezbarwnego.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Mój silnik podczas procesu przeróbki. Po rozebraniu ukazał się taki widok. Smar biały.

20160808_18493.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 530 raz(y) 108,89 KB

Message_1471537480465.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 544 raz(y) 283,88 KB

 
 
oper11 
młodzik


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 50
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Elektrotonus napisał/a:
Mój silnik podczas procesu przeróbki. Po rozebraniu ukazał się taki widok. Smar biały.

W moim silniku Sanyo Dynamotor był na przekładni czarny smar grafitowy.U mojego kolegi w silniku "8 Fun" był również czarny smar grafitowy.Ma dobre właściwości smarne i jest odporny na duże temperatury.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Przy połączeniu tworzywa z metalem, nie powinno być smarów opartych na ropie, które w dłuższej perspektywie zmiękczają tworzywa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2016   

Grafitowy smar jest faktycznie bardzo dobry do przekładni ale znowu nie nadaje się np. do łożysk tocznych. Słyszałem już historie, że nie wolno "towotem po gumie" ale szczerze mówiąc nigdy nie zauważyłem jakiegoś szybszego zużycia czy coś... może działa to na jakieś określone tworzywa :roll: Ten "biały smar" przypomina mi drogi jak złoto smar który Shimano rekomenduje do swoich przekładni planetarnych (Nexus 3/7/8, Alfine) Może to komuś pomoże w wyborze smarowidła :grin:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 22 Kwi, 2018   

Smary 'oparte' na towocie slabo się sprawdzają, bo jednak zbyt szybko się w czasie obrotow odrywaja od powierzchni. Ten bialy oryginalny smar jest wyraznie trwalszy.
Dokupujecie go w Polsce ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group