ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przycisk "Turbo"
Autor Wiadomość
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
  Wysłany: Śro 28 Maj, 2014   Przycisk "Turbo"

Mam w rowerze prosty chiński sterownik.
Na kierownicy jest proste sterowanie z 3 trybami wspomagania i wskaźnikiem naładowania.
Ale w sterowniku znalazłem wolną 3-pin wtyczke (żółty, ziel, czerw).
Jeśli włącze system na kierownicy to na czerwonym pojawia się 4,8V.
Jeśli zewre czerwony z zielonym to silnik rusza (bez pedałowania, czyli z pominięciem PAS!)
Moc zależy od trybu wspomagania wybranego na kierownicy.
Czy to jest złącze do podłączenia dodatkowej manetki gazu?
Myslałem żeby zamiast niej zamontować włącznik zwierny, który uruchomi silnik bez pedałowania.
Ale fajnie by było, żeby włączać silnik zawsze na max mocy, niezależnie od włączonego trybu wspomagania - taki "przycisk turbo".
Da się coś takiego zrobić?



 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 28 Maj, 2014   

Róznie to producenci rozwiązują. Sprawdz czy napięcie na czerwonym nie jest zależne od trybu wspomagania. To na początek.

Te ograniczniki są różnie zbudowane.
1) obcina napięce zasilania manetki
2) zmienia rezystancję bocznikującą napięcie sterujące z manetki
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Stało się nieszczęście :sad:
Rower nie działa.
Silnik nie dostaje napięcia.
Wkładam baterię, właczam system, zapalają się lampki na kierownicy, ale silnik nie kręci.
Tam gdzie ostatnio na czerwonym było 4.8V, dziś jest 1.3V
Co się mogło stać?
Czy zwierając ze sobą 2 przewody z tej wolnej wtyczki, mogłem coś uszkodzić?

Można jakoś zresetować sterownik?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Mogłeś, ale niekoniecznie. Poszukaj na innych przewodach, czy masz gdzieś napięcie w okolicach 5V.
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Czw 29 Maj, 2014   

Co jeśli znajdę?
A jeśli nie?

Co dokładnie moge zrobić?
Dostałem się do sterownika, zeby sprawdzić czy może coś "poszło z dymem".
Na oko wszystko jest całe.




Wtyczka 2pin: +36V; VDD - wskaźnik baterii na kierownicy
Wtyczka 2pin: TOR; GND - tryb wspomagania na kierownicy: 1.8V; 2.8V; 3.8V)
Wtyczka 2pin: BAKL; GND - czujnik hamulca
Wtyczki białe 1pin: RV; GND - ?
Wtyczka 3pin: 5V; GND; UP - PAS
Wtyczka 5pin: 5V; H1; H2; H3; GND - czujniki Halla
Wolna wtyczka 3pin: 5V; GND; H0 (zwierałem ze sobą 5V i H0) - ?
Ostatnio zmieniony przez gerrard33 Pią 30 Maj, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

I na wszystkich 5V brak jest tych 5V?
Ja bym poszedł torem tych brakujących 5V i sprawdził czy nie ma tam po drodze jakiegoś zenera, opornika itp. Jeśli jest na pozostałych dwóch przewodach 5V, to raczej coś prostego padło. Jak nie ma, to szukaj stabilizatora 5V, albo to będzie scalaczek, albo jakiś tranzystor podparty zenerem, albo sam zener z opornikiem.
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Chyba nie jest dobrze, bo wszędzie jest 2V zamiast 5V.
Niestety ja jestem za cienki, żeby szukać przyczyny w tranzystorach i diodach zenera.

Czy jesli zawioze to do elektronika i wytłumacze mu, że zamiast 2V powinno być 5V, to da rade to naprawić?

Jeśli się okaże, że jednak nie da się tego naprawić, to jakiego sterownika mam szukać?
Czy dobry będzie każdy na 36V i 250W?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Powinien dać radę, jak jest oblatany.
Każdy będzie pasował, pod warunkiem zgodności kątów komutacji, bo są na 60 i 120 stopni, ale są też takie, które same wykrywają kąty, ale są droższe.
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

W ebikach raczej nie jest oblatany.
To zwykły serwis elektroniki.
Wystarczy jak mu zawiozę sterownik z baterią i panelem sterowania?
W końcu chodzi tylko o znalezienie 5V na sterowniku.

Jak mogę sprawdzić, jakie kąty są u mnie?
Niepokoi mnie też, czy mój panel sterowania bedzie działał i innym sterownikiem.
Ma on 2 pary wtyczek 2pin.
Jedna do wskaźnika baterii, a druga to przełączania trybu wspomagania.
Nie wiem dokladnie na czym polega włączanie zasilania sterownika, bo można to zrobić tylko po podłączeniu obu wtyczek i przyciskiem na panelu.
Inaczej nie da rady.

Sterowniki które oglądalem miały 3 przewody do manetki i można je było włączać w prosty sposób, nawet mostkując piny.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Maj, 2014   

Trudno mi powiedzieć coś na ten temat, bo sam nie uznaję wspomagania, tylko manetki. W najgorszym wypadku kupisz manetkę i "normalny" kontroler ;)
A elektronik powinien dojść do tych elementów 5V po przewodach i ścieżkach. Nie ma znaczenia, czy to kontroler, czy radio. Zasada zasilania jest taka sama.
Co do kątów, to o ile nie jest to opisane na sterowniku, albo płytce elektroniki, można próbować rozebrać silnik i zerknąć na rozmieszczenie i układ hallotronów. Może być też napis na silniku. Albo pożyczyć od kogoś kontroler o znanym kącie, podłączyć i sprawdzić, czy silnik pracuje prawidłowo.
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Sob 31 Maj, 2014   

Sterownik w serwisie.
W poniedziałek się wyjaśni.
Jeśli się okaże że jest nie do naprawy, to sobie nie daruje.

Do czego może służyć wtyczka: 5V, GND, H0.
I jakim cudem przy zwieraniu 5V i H0 wszystko działało, a następnego dnia już nie.

Czy warto wybrać sterownik o większej mocy np 350W?
Czy mocniejszy doda troche mocy silnikowi 250W np. przy podjeździe pod góre?
 
 
smdrwf12300
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Cze, 2014   

Nie chcę kolegi straszyć ale prawdopodobnie poszedł mikroprocesor.Poszukaj mojego opisu na forum uszkodzenia podobnego kontrolera tylko z 9-mosfet.Nie napisałeś tego w prost ale kontroler przestał ci działać jak go rozkręciłeś i płytka została wyciągnięta z obudowy ??? .W moim przypadku 2 kontrolery po rozkręceniu i wyjęciu płytki z obudowy przepalały mikroprocesor.Podejrzewam że to jakieś chińskie zabezpieczenie ale nie doszedłem jakie .
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Cze, 2014   

Zmiana 250 na 350W da ci trochę większego kopa przy ruszaniu. Reszta zmieni się raczej niewiele.
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Pon 02 Cze, 2014   

Co prawda jeszcze nie mam wieści z serwisu, ale zakładam najgorsze.
Który sterownik byście wybrali:

http://www.maxev.pl/p160,...-bestmotor.html

http://sklepebike.pl/pl/p...3-250W-36V-/113

http://www.magma.sklep.pl...owy-roweru.html
 
 
gerrard33 
początkujący


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 40
Skąd: ciechocinek
Wysłany: Śro 04 Cze, 2014   

Uff :cool:
Okazało się że padł mały rezystor na stabilizatorze 5V.
Po wymianie wszystko działa.

Dzięki za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group