|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Ładowarka li-ion Lm317 |
Autor |
Wiadomość |
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014
|
|
|
Jak duzy jest ten pakiet? Ma tylko ~4Ah? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014
|
|
|
Cytat: | zależało mi na pakiecie który będzie miał napięcie znamionowe równe sieciowemu ~230V |
A nie prościej by ci było kupić duży akumulator ołowiowy i przetwornice samochodową dc/ac 230V na np 1000W? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014
|
|
|
Cytat: | A nie prościej by ci było kupić duży akumulator ołowiowy i przetwornice samochodową dc/ac 230V na np 1000W? |
No właśnie - choćby najtańszy 180Ah alb o 220Ah - napewno wyjdzie taki akumulator mniej niż ten pakiet - a przetwornica to kwestia gustu... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014
|
|
|
Można gdybać które rozwiązanie lepsze, mój pakiet waży 7,5kg i mieści się do plecaka. Jednak przewineę trafo na 6 uzwojeń po 24V i zrobie 6 balanserów 7s. Niestety trzeba będzie ładowac na dwa razy ale robienie balansera 78s to byłby niezły koszt... |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014
|
|
|
No to też możesz wziąć te same pakiety złożyć w 3S52P i wtedy ta przetwornica, ładujesz wszystko na raz ładowarką modelarską dużej mocy albo zwykłym prostownikiem i BMSem. Transformator daje szkodliwe dla li-ion tetnienia, chyba zebys to dobrze odfiltrował ale to zabawa z oscyloskopem |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014
|
|
|
Tak tylko dla uspokojenia sumienia, czy wiesz jakie konsekwencje mają porażenia prądem stałym i jaki łuk powstaje przy odłączaniu takiego napięcia DC? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014
|
|
|
Nie wiem dlaczego nie chcesz wybrać rozwiązania duży akumulator + przetwornica, ale to Twoja sprawa...
Pamiętaj, że np. odbiorniki radiowe starego typu (z transformatorem sieciowym) nie przeżyją zasilania prądem stałym. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
Dla mnie nie jest jasny główny CEL . Bo inaczej sie buduje pakiet dla ;
- duzego pradu ,
- dlugiego czasu podtrzymania
- otrzymania napiecia stalego/ zmiennego
- zasilania 230 V awaryjnego ale krotkotrwalego a o znanym obciazeniu
- doladowywania z paneli
- itp
krótko mówiąc raz to moze byc zasilacz 12-14 V o wydajnosci 10A oraz przetwornica na 230V
a innym razem agregat prądotwórczy na paliwo stale. W obu przypadkach
zarowka na 230V bedzie sie palic gdy inni nie będą mieli prądu. Ale czy o to chodzi i jak to sie ma do roweru ?????
Ps: właśnie w Lidl jest promocja na przetwornice 12 V na 230 V 150 W 79.99 zl, lekkie, gotowe, estetyczne. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
tomek701
prezes
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 545 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
Mam pytnko do kolegów bardziej kumatych elektronicznie czy dało by się w tym schemacie na początku połączyc dwa lm317 równolegle dla zwiekszenia wydajnosci to znaczy żeby uzyskac np prad 4 Amper? Czy to tak nie działa? |
_________________ https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8 |
|
|
|
|
Dobraku
stażysta elektronik
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
Kup LM350 ma większą wydajność(3A). Możesz też te kostki łączyć równolegle, ewentualnie zabezpieczyć wyjścia jakimś rezystorem o małej wartości
Jest jeszcze jedno rozwiązanie , tranzystor bocznikujący LM i też uzyskasz większy prąd.
Schematy znajdziesz bez problemu w notach aplikacyjnych. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
Zrobiłem akumulator do którego bez problemu dostane przetwornice na dowolne napięcie za grosze, podpinam każdy zasilacz impulsowy(laptopy i inne bzdety) bez szukania kombinowania, noszenia cieżkich akumumulatorów ołowiowych. Przy ogniwach z rozbiórki raczej ciężko sparować ogniwa na 10-15s, wygodniej dla mnie zrobić 2s i spokój. Dla uspokojenia wszystkich jestem inz elektrotechniki. Druga kwestia która wszystkich dręczy "PO CO?", a no po to aby:
-mieć funkcjonalny akumulator do praktycznie wszystkiego,
-magazyn energii do garażu/piwnicy/dziełkę gdzie nie mam prądu
-i główny cel, chce się pobawić w ala hybryde samochodu, alternator przy małym silniku stanowi pewne obciążenie dla silnika(większe niż dla dużego (stosunek mocy strat na alternatorze do mocy silnika)), dla tego odłącze alternator (pasek ściągne) i zasile z mojego aku z przetwornicą na 14,1V i zobaczymy ile % spadnie spalanie. Kilka osób już ten patent robiło z pozytywnym skutkiem, z jednym ale który ja wyeliminowałem bo oni używali żele do głębokiego rozładowania przez co spadające napięcie w instalacji samochodu zmniejsza sprawność spalania paliwa-stąd duże aku plus przetwornica przerobiona na 14,1V. Rozwiązanie bez jazdy na odpalonym silniku sprawdzone z różnymi obciążeniami, tylko, że wymęczyłem aku testując jak zachowują się ogniwa na rozładowaniu(czy równo się rozładowują) i teraz póki nie naładuje aku to nie pojade w trase sprawdzić spalania.
Odnośnie filtrowania, są jakieś proste układy do filtrowania? Czy wyższa różnica napięcie Uin/Uout na LM317 tutaj pomoże? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
wwojciech napisał/a: | Zrobiłem akumulator do którego bez problemu dostane przetwornice na dowolne napięcie za grosze, podpinam każdy zasilacz impulsowy(laptopy i inne bzdety) bez szukania kombinowania, noszenia cieżkich akumumulatorów ołowiowych. Przy ogniwach z rozbiórki raczej ciężko sparować ogniwa na 10-15s, wygodniej dla mnie zrobić 2s i spokój. Dla uspokojenia wszystkich jestem inz elektrotechniki. Druga kwestia która wszystkich dręczy "PO CO?", a no po to aby:
-mieć funkcjonalny akumulator do praktycznie wszystkiego,
-magazyn energii do garażu/piwnicy/dziełkę gdzie nie mam prądu
-i główny cel, chce się pobawić w ala hybryde samochodu, alternator przy małym silniku stanowi pewne obciążenie dla silnika(większe niż dla dużego (stosunek mocy strat na alternatorze do mocy silnika)), dla tego odłącze alternator (pasek ściągne) i zasile z mojego aku z przetwornicą na 14,1V i zobaczymy ile % spadnie spalanie. Kilka osób już ten patent robiło z pozytywnym skutkiem, z jednym ale który ja wyeliminowałem bo oni używali żele do głębokiego rozładowania przez co spadające napięcie w instalacji samochodu zmniejsza sprawność spalania paliwa-stąd duże aku plus przetwornica przerobiona na 14,1V. Rozwiązanie bez jazdy na odpalonym silniku sprawdzone z różnymi obciążeniami, tylko, że wymęczyłem aku testując jak zachowują się ogniwa na rozładowaniu(czy równo się rozładowują) i teraz póki nie naładuje aku to nie pojade w trase sprawdzić spalania.
Odnośnie filtrowania, są jakieś proste układy do filtrowania? Czy wyższa różnica napięcie Uin/Uout na LM317 tutaj pomoże? |
A nie prościej kupić auto z mniejszym lub mniej paliwożernym silnikiem ? Osobiście pamiętam jak mój kuzyn miał Daichatsu Charade z silnikiem 1.0 w dieslu - po mieście paliło mu góra 4 litry a w trasie rekord to 2,89l /100km...
Ja osobiście mam Auto z 2.0 16V z LPG i nie płaczę - spala 9 w trasie i 12 w mieście GAZU... Kombinowanie z akumulatorami, kabelkologią w spaliniaku i wożeniem wiadra akumulatorów po to by zmniejszyć spalanie to bezsens... Jak pakować aku do auta to należy je przekonwertować na elektryczne a nie cudować... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
a ja mam 1,4 i w LPG schodze do 6,5L w trasie, ale czemu sobie nie poekperymentować? Na pewno wiele osób tutaj zaglądających byłaby ciekawa wyników eksperymentu, zwłaszcza, że zza morza schodzili o 20% na spalaniu co już jest warte świeczki. Nie mówię, że aku się zwróci ale dla samego wyniku warto się pobawić. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014
|
|
|
Teraz cel jasny. Nawet jakby nie bylo zamierzonego efektu w samochodzie to pozostałe zastosowania już dają zadowolenie i praktyczny "zysk". Jak się do tego doda zasilanie elektronarzędzi, oświetlenie, zasilanie alarmu, nadajnika GPRS, zdalnej kamery, podladowywanie solarem to wychodzi całkiem duża gama zastosowań.
Tym bardziej tak jak piszesz zrobienie z tanich używanych ogniw pakietu 2S z duzo P to nie jest wielki problem . |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|