ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka li-ion Lm317
Autor Wiadomość
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Jak duzy jest ten pakiet? Ma tylko ~4Ah?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 08 Cze, 2014   

Cytat:
zależało mi na pakiecie który będzie miał napięcie znamionowe równe sieciowemu ~230V

A nie prościej by ci było kupić duży akumulator ołowiowy i przetwornice samochodową dc/ac 230V na np 1000W?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014   

Cytat:
A nie prościej by ci było kupić duży akumulator ołowiowy i przetwornice samochodową dc/ac 230V na np 1000W?


No właśnie - choćby najtańszy 180Ah alb o 220Ah - napewno wyjdzie taki akumulator mniej niż ten pakiet - a przetwornica to kwestia gustu...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

Można gdybać które rozwiązanie lepsze, mój pakiet waży 7,5kg i mieści się do plecaka. Jednak przewineę trafo na 6 uzwojeń po 24V i zrobie 6 balanserów 7s. Niestety trzeba będzie ładowac na dwa razy ale robienie balansera 78s to byłby niezły koszt...
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

No to też możesz wziąć te same pakiety złożyć w 3S52P i wtedy ta przetwornica, ładujesz wszystko na raz ładowarką modelarską dużej mocy albo zwykłym prostownikiem i BMSem. Transformator daje szkodliwe dla li-ion tetnienia, chyba zebys to dobrze odfiltrował ale to zabawa z oscyloskopem
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

Tak tylko dla uspokojenia sumienia, czy wiesz jakie konsekwencje mają porażenia prądem stałym i jaki łuk powstaje przy odłączaniu takiego napięcia DC?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 10 Cze, 2014   

Nie wiem dlaczego nie chcesz wybrać rozwiązania duży akumulator + przetwornica, ale to Twoja sprawa...
Pamiętaj, że np. odbiorniki radiowe starego typu (z transformatorem sieciowym) nie przeżyją zasilania prądem stałym.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

Dla mnie nie jest jasny główny CEL . Bo inaczej sie buduje pakiet dla ;
- duzego pradu ,
- dlugiego czasu podtrzymania
- otrzymania napiecia stalego/ zmiennego
- zasilania 230 V awaryjnego ale krotkotrwalego a o znanym obciazeniu
- doladowywania z paneli
- itp
krótko mówiąc raz to moze byc zasilacz 12-14 V o wydajnosci 10A oraz przetwornica na 230V
a innym razem agregat prądotwórczy na paliwo stale. W obu przypadkach
zarowka na 230V bedzie sie palic gdy inni nie będą mieli prądu. Ale czy o to chodzi i jak to sie ma do roweru ?????
Ps: właśnie w Lidl jest promocja na przetwornice 12 V na 230 V 150 W 79.99 zl, lekkie, gotowe, estetyczne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

Mam pytnko do kolegów bardziej kumatych elektronicznie czy dało by się w tym schemacie na początku połączyc dwa lm317 równolegle dla zwiekszenia wydajnosci to znaczy żeby uzyskac np prad 4 Amper? Czy to tak nie działa?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

Kup LM350 ma większą wydajność(3A). Możesz też te kostki łączyć równolegle, ewentualnie zabezpieczyć wyjścia jakimś rezystorem o małej wartości

Jest jeszcze jedno rozwiązanie , tranzystor bocznikujący LM i też uzyskasz większy prąd.
Schematy znajdziesz bez problemu w notach aplikacyjnych.
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

Zrobiłem akumulator do którego bez problemu dostane przetwornice na dowolne napięcie za grosze, podpinam każdy zasilacz impulsowy(laptopy i inne bzdety) bez szukania kombinowania, noszenia cieżkich akumumulatorów ołowiowych. Przy ogniwach z rozbiórki raczej ciężko sparować ogniwa na 10-15s, wygodniej dla mnie zrobić 2s i spokój. Dla uspokojenia wszystkich jestem inz elektrotechniki. Druga kwestia która wszystkich dręczy "PO CO?", a no po to aby:
-mieć funkcjonalny akumulator do praktycznie wszystkiego,
-magazyn energii do garażu/piwnicy/dziełkę gdzie nie mam prądu
-i główny cel, chce się pobawić w ala hybryde samochodu, alternator przy małym silniku stanowi pewne obciążenie dla silnika(większe niż dla dużego (stosunek mocy strat na alternatorze do mocy silnika)), dla tego odłącze alternator (pasek ściągne) i zasile z mojego aku z przetwornicą na 14,1V i zobaczymy ile % spadnie spalanie. Kilka osób już ten patent robiło z pozytywnym skutkiem, z jednym ale który ja wyeliminowałem bo oni używali żele do głębokiego rozładowania przez co spadające napięcie w instalacji samochodu zmniejsza sprawność spalania paliwa-stąd duże aku plus przetwornica przerobiona na 14,1V. Rozwiązanie bez jazdy na odpalonym silniku sprawdzone z różnymi obciążeniami, tylko, że wymęczyłem aku testując jak zachowują się ogniwa na rozładowaniu(czy równo się rozładowują) i teraz póki nie naładuje aku to nie pojade w trase sprawdzić spalania.
Odnośnie filtrowania, są jakieś proste układy do filtrowania? Czy wyższa różnica napięcie Uin/Uout na LM317 tutaj pomoże?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

wwojciech napisał/a:
Zrobiłem akumulator do którego bez problemu dostane przetwornice na dowolne napięcie za grosze, podpinam każdy zasilacz impulsowy(laptopy i inne bzdety) bez szukania kombinowania, noszenia cieżkich akumumulatorów ołowiowych. Przy ogniwach z rozbiórki raczej ciężko sparować ogniwa na 10-15s, wygodniej dla mnie zrobić 2s i spokój. Dla uspokojenia wszystkich jestem inz elektrotechniki. Druga kwestia która wszystkich dręczy "PO CO?", a no po to aby:
-mieć funkcjonalny akumulator do praktycznie wszystkiego,
-magazyn energii do garażu/piwnicy/dziełkę gdzie nie mam prądu
-i główny cel, chce się pobawić w ala hybryde samochodu, alternator przy małym silniku stanowi pewne obciążenie dla silnika(większe niż dla dużego (stosunek mocy strat na alternatorze do mocy silnika)), dla tego odłącze alternator (pasek ściągne) i zasile z mojego aku z przetwornicą na 14,1V i zobaczymy ile % spadnie spalanie. Kilka osób już ten patent robiło z pozytywnym skutkiem, z jednym ale który ja wyeliminowałem bo oni używali żele do głębokiego rozładowania przez co spadające napięcie w instalacji samochodu zmniejsza sprawność spalania paliwa-stąd duże aku plus przetwornica przerobiona na 14,1V. Rozwiązanie bez jazdy na odpalonym silniku sprawdzone z różnymi obciążeniami, tylko, że wymęczyłem aku testując jak zachowują się ogniwa na rozładowaniu(czy równo się rozładowują) i teraz póki nie naładuje aku to nie pojade w trase sprawdzić spalania.
Odnośnie filtrowania, są jakieś proste układy do filtrowania? Czy wyższa różnica napięcie Uin/Uout na LM317 tutaj pomoże?


A nie prościej kupić auto z mniejszym lub mniej paliwożernym silnikiem ? Osobiście pamiętam jak mój kuzyn miał Daichatsu Charade z silnikiem 1.0 w dieslu - po mieście paliło mu góra 4 litry a w trasie rekord to 2,89l /100km...

Ja osobiście mam Auto z 2.0 16V z LPG i nie płaczę - spala 9 w trasie i 12 w mieście GAZU... Kombinowanie z akumulatorami, kabelkologią w spaliniaku i wożeniem wiadra akumulatorów po to by zmniejszyć spalanie to bezsens... Jak pakować aku do auta to należy je przekonwertować na elektryczne a nie cudować...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

a ja mam 1,4 i w LPG schodze do 6,5L w trasie, ale czemu sobie nie poekperymentować? Na pewno wiele osób tutaj zaglądających byłaby ciekawa wyników eksperymentu, zwłaszcza, że zza morza schodzili o 20% na spalaniu co już jest warte świeczki. Nie mówię, że aku się zwróci ale dla samego wyniku warto się pobawić.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Cze, 2014   

Teraz cel jasny. Nawet jakby nie bylo zamierzonego efektu w samochodzie to pozostałe zastosowania już dają zadowolenie i praktyczny "zysk". Jak się do tego doda zasilanie elektronarzędzi, oświetlenie, zasilanie alarmu, nadajnika GPRS, zdalnej kamery, podladowywanie solarem to wychodzi całkiem duża gama zastosowań.
Tym bardziej tak jak piszesz zrobienie z tanich używanych ogniw pakietu 2S z duzo P to nie jest wielki problem .
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group