ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka ChaDeMo (i inne o mocy ponad 20 kW), a przepisy
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

P85+ napisał/a:
więc może ciągnie napięcie międzyfazowe czyli 400V przy 26A


To daje 10,4 kW...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
P85+ 
początkujący
Tesla


Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Cze, 2014   

Nostusek napisał/a:
P85+ napisał/a:
więc może ciągnie napięcie międzyfazowe czyli 400V przy 26A


To daje 10,4 kW...


x2 bo dwie fazy
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

x2 może być jeśli mierzysz względem N-ki w gniazdku.. Międzyfazowe to międzyfazowe - między dwiema fazami włączasz odbiór i nic poza tym. jeśli chcesz x 2 to musisz wykorzystać 3-cią fazę a jeśli x 3 to wszelkie kombinacje faz...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

Nie znam tej ładowarki :sad: , ale na 99% jest to przetwornica, o szerokim zakresie napięć wejściowych więc można ją podłączyć do jednej, 2, albo 3 faz (przy 26A będzie 18kW). Może się okazać, że można ją zasilić nawet DC.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

Jedyna szansa aby przy 26A osiągnąć teoretycznie 18kW to 3 fazy po 230V. Wychodzi maks. 17,94kW.
Na 110V w żaden sposób nie jest to możliwe. Nawet na trzech fazach.
Pewnie to prąd i moc maksymalna tej ładowarki w ogóle?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

Charging
10 kW capable on-board charger with the following input compatibility: 85-265 V, 45-65 Hz, 1-40 A (Optional 20 kW capable Dual Chargers increases input compatibility to 80 A)
Peak charger efficiency of 92%
10 kW capable Universal Mobile Connector with 110 V, 240 V, and J1772 adapters

Bezpośrednio ze strony Tesli wycinek informacji.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

Te 2 fazy, a dokładniej to jedna pełna faza to dla Ameryki. W Ameryce (USA/Kanada/Meksyk) używany jest system elektryczny 120V/240V tzw. "split phase", czyli dom (czy też słupek ładowania) jest zasilany z jednej fazy, tylko że podpiętej w taki sposób, że obydwa bieguny są pod napięciem 120V RMS względem ziemi. Faza ta jest uziemiona po środku (dosłownie - w połowie uzwojenia jest uziemiony odczep). Tym samym łącząc się miedzy neutralnym (potencjał ziemi), a dowolną połówką fazy uzyskujemy 120V (tak podpięte są wszystkie drobne sprzęty, Tesla ładuje się z tego ze 3 dni), zaś mocniejsze urządzenia podpinane są na pełną fazę - 240V z zachowaniem maksymalnie 120V względem ziemi (przyznacie, że sprytny sposób ograniczenia skutków porażenia, w gniazdku jest 240V, ale dotkniecie fazy kopie tylko 120V :) ). Niestety 240V jedną fazą to mało do przesyłania dużej mocy, stąd te prądy po 80A...

Nostusek, strona Tesli jest różna w zależności od wybranego kraju. Ty podesłałeś amerykański opis (wnioskując po J1772) Oto wersja europejska:

http://www.teslamotors.com/en_EU/charging

Wychodzi z tego, że Tesla w Europie ma mocniejsze ładowarki (11 lub 22 kW) zasilane normalnie z 3 faz (analogicznie 16/32A)
_________________
No i jest :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 25 Cze, 2014   

Przecież u nas system zasilania działa podobnie - między fazą a ziemią masz 230V a fazą a fazą 400V czyli pierwiastek z 3 razy więcej... Druga sprawa - u nas masz 50 % szans że cię ze "świnki w ścianie" kopnie jak wsadzisz tam gwózdek :) Trzecia sprawa - nawet przecinając kabel nożem (może mieć tylko dwie żyły czyli bez PE )przeważnie zadziała samoczynne szybkie wyłączenie obwodu lub różnicówka - w USA zadziała tylko różnicówka o ile takowe posiadają i jeden "biegun" będzie kopał Cię do bólu bo możesz nie zewrzeć drugiego
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
P85+ 
początkujący
Tesla


Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

Joki napisał/a:
Jedyna szansa aby przy 26A osiągnąć teoretycznie 18kW to 3 fazy po 230V. Wychodzi maks. 17,94kW.
Na 110V w żaden sposób nie jest to możliwe. Nawet na trzech fazach.
Pewnie to prąd i moc maksymalna tej ładowarki w ogóle?


no i to by się zgadzało, mam ładowarkę KEBA 22kW ale leci max 26A i pokazuje 18kW na kokpicie
to ładuje na fula nieco ponad 4h baterię 85kW
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

Nostusek napisał/a:
Przecież u nas system zasilania działa podobnie - między fazą a ziemią masz 230V a fazą a fazą 400V czyli pierwiastek z 3 razy więcej

Nooo... Powiedzmy ;) Z tą różnicą, że 3ma przewodami możemy przesłać 22 kW przy prądzie zaledwie 32A, taka sama moc za oceanem to ponad 90A na dwóch niemiłosiernie grubych drutach
Nostusek napisał/a:
USA zadziała tylko różnicówka o ile takowe posiadają i jeden "biegun" będzie kopał Cię do bólu bo możesz nie zewrzeć drugiego

Dlaczego? Różnicówki są w USA stosowane, tylko przeważnie takie w gniazdkach, listwach, czy wręcz na kablu w produkcie, choć są i normalne do skrzynki. Zwą je GFCI (wykrywają też parę innych faultów, jak uziemienie przewodu neutralnego, czy jego przerwę), bądź ALCI (uproszczona wersja bardziej jak nasz RCD tylko do stosowania w urządzeniu końcowym np. we wtyczce), wyskakują przy 5mA +/- 1mA. Ogólnie ochrona przed prądem w USA ma znacznie większy nacisk na ograniczanie pożarów (przez co stosują np. wykrywacze iskrzenia na przewodach, kable w metalowych rurkach), niż na ograniczanie porażeń ze względu na niższe napięcia i drewniane budownictwo. W każdym razie zwarcie też wybije zabezpieczenie nadmiarowo-prądowe przez wyzwalacz magnetyczny, o ile tylko przez pętle zwarcia popłynie dostatecznie duży prąd. Chyba, że tniesz wspomniany przewód od łądowarki zabezpieczony ~100A zabezpieczeniem i przetniesz tak, że stalowy nóż zdąży odparować przed wyzwoleniem zabezpieczenia :)
_________________
No i jest :)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

Zastanawiałem się czy napisać, ale najwyżej "Guru" usunie. "Nasze trzy fazy to zupełnie co innego (są przesunięte o 120°) niż dwie przesunięte o 180° w tym przypadku zupełnie bez znaczenia, ale gdy nie było falowników to przepaść. Jako ciekawostkę dodam że prądnicę trójfazową skonstruował niejaki Doliwo Dobrowolski. Zastanawiające jest, że kraje w których są dwie fazy, albo dwa oddzielne krany do wody są tak do przodu, a my w przysłowiowej czarnej d... . Smutno mi.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
P85+ 
początkujący
Tesla


Dołączył: 24 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 27 Cze, 2014   

gienek333 napisał/a:
Zastanawiałem się czy napisać, ale najwyżej "Guru" usunie. "Nasze trzy fazy to zupełnie co innego (są przesunięte o 120°) niż dwie przesunięte o 180° w tym przypadku zupełnie bez znaczenia, ale gdy nie było falowników to przepaść. Jako ciekawostkę dodam że prądnicę trójfazową skonstruował niejaki Doliwo Dobrowolski. Zastanawiające jest, że kraje w których są dwie fazy, albo dwa oddzielne krany do wody są tak do przodu, a my w przysłowiowej czarnej d... . Smutno mi.


może oni nie mieli inkwizycji i komuny ? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group