ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Winora - podnieisenie predk. odciecia wspomagania
Autor Wiadomość
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014   

Cytat:
W funkcji obrotów reguluje się częstotliwością wirowania pola w silniku a w funkcji momentu obrotowego steruje się prądem. Więc niech mi nikt nie mówi że zależy ile przyłożysz napięcia do BLDC to tyle pojedziesz... W silnikach BLDC napięcie przełączane zawsze ma wartość pełnego napięcia zasilania.


No właśnie nie masz racji. Tak byłoby w silnikach krokowych. W silnikach BLDC napięcie przełączane jest regulowane napięciem o zmiennym wypełnieniu - tzw. PWM. Z racji że silnik jest cewką napięcie to ulega całkowaniu i w efekcie jest regulowalne. To właśnie ten współczynnik wypełnienia reguluje nam prędkość silnika a częstotliwością przełączania nie musisz się martwić bo jest to sprzegnięte z czujnikami pozycji wirnika. Przy pełnym napięciu (wypełnienie 100%) silnik osiągnie już maksymalne dla siebie obroty i tego nie przeskoczysz.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Cze, 2014   

Możliwe, tak głęboko się nie zagłębiałem w tematykę tych silników ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014   

qaz33 napisał/a:
Cytat:
W funkcji obrotów reguluje się częstotliwością wirowania pola w silniku a w funkcji momentu obrotowego steruje się prądem. Więc niech mi nikt nie mówi że zależy ile przyłożysz napięcia do BLDC to tyle pojedziesz... W silnikach BLDC napięcie przełączane zawsze ma wartość pełnego napięcia zasilania.


No właśnie nie masz racji. Tak byłoby w silnikach krokowych. W silnikach BLDC napięcie przełączane jest regulowane napięciem o zmiennym wypełnieniu - tzw. PWM. Z racji że silnik jest cewką napięcie to ulega całkowaniu i w efekcie jest regulowalne. To właśnie ten współczynnik wypełnienia reguluje nam prędkość silnika a częstotliwością przełączania nie musisz się martwić bo jest to sprzegnięte z czujnikami pozycji wirnika. Przy pełnym napięciu (wypełnienie 100%) silnik osiągnie już maksymalne dla siebie obroty i tego nie przeskoczysz.


Zasadniczo się zgadzam tyle że o sterowaniu PWM na 3 fazach w dwóch połówkach nie słyszałem jeszcze - czas chyba nabyć silnik i podpiąć pod oscyloskop i obejrzeć...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014   

Tu masz przykład jak to wygląda w praktyce - sterowanie bipolarne. W praktyce często PWM jest podawany tylko na górne lub dolne tranzystory tzw sterowanie unipolarne.


Swoją drogą budowałem już wiele różnych sterowników zarówno na BLDC jak i na PMSM więc nie jest to wiedza gdzieś tylko wyczytana
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group