|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Winora - podnieisenie predk. odciecia wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Cytat: | W funkcji obrotów reguluje się częstotliwością wirowania pola w silniku a w funkcji momentu obrotowego steruje się prądem. Więc niech mi nikt nie mówi że zależy ile przyłożysz napięcia do BLDC to tyle pojedziesz... W silnikach BLDC napięcie przełączane zawsze ma wartość pełnego napięcia zasilania. |
No właśnie nie masz racji. Tak byłoby w silnikach krokowych. W silnikach BLDC napięcie przełączane jest regulowane napięciem o zmiennym wypełnieniu - tzw. PWM. Z racji że silnik jest cewką napięcie to ulega całkowaniu i w efekcie jest regulowalne. To właśnie ten współczynnik wypełnienia reguluje nam prędkość silnika a częstotliwością przełączania nie musisz się martwić bo jest to sprzegnięte z czujnikami pozycji wirnika. Przy pełnym napięciu (wypełnienie 100%) silnik osiągnie już maksymalne dla siebie obroty i tego nie przeskoczysz. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Możliwe, tak głęboko się nie zagłębiałem w tematykę tych silników |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
qaz33 napisał/a: | Cytat: | W funkcji obrotów reguluje się częstotliwością wirowania pola w silniku a w funkcji momentu obrotowego steruje się prądem. Więc niech mi nikt nie mówi że zależy ile przyłożysz napięcia do BLDC to tyle pojedziesz... W silnikach BLDC napięcie przełączane zawsze ma wartość pełnego napięcia zasilania. |
No właśnie nie masz racji. Tak byłoby w silnikach krokowych. W silnikach BLDC napięcie przełączane jest regulowane napięciem o zmiennym wypełnieniu - tzw. PWM. Z racji że silnik jest cewką napięcie to ulega całkowaniu i w efekcie jest regulowalne. To właśnie ten współczynnik wypełnienia reguluje nam prędkość silnika a częstotliwością przełączania nie musisz się martwić bo jest to sprzegnięte z czujnikami pozycji wirnika. Przy pełnym napięciu (wypełnienie 100%) silnik osiągnie już maksymalne dla siebie obroty i tego nie przeskoczysz. |
Zasadniczo się zgadzam tyle że o sterowaniu PWM na 3 fazach w dwóch połówkach nie słyszałem jeszcze - czas chyba nabyć silnik i podpiąć pod oscyloskop i obejrzeć... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Tu masz przykład jak to wygląda w praktyce - sterowanie bipolarne. W praktyce często PWM jest podawany tylko na górne lub dolne tranzystory tzw sterowanie unipolarne.
Swoją drogą budowałem już wiele różnych sterowników zarówno na BLDC jak i na PMSM więc nie jest to wiedza gdzieś tylko wyczytana |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|